Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D 3 lenzen, moeilijk kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 350D 3 lenzen, moeilijk kiezen

Ik heb al een beetje gezocht op dit forum, maar ondanks de verschillende topics die ook mijn vraag behandelden, heb ik nog geen duidelijk antwoord.
    Ik heb een Nikon coolpix 8800 op dit ogenblik, maar een collega heeft een Nikon D70 en ik merk dat ikzelf beter in staat ben foto's te maken met de reflex camera D70 dan met de superzoomcamera van Nikon.
    Op uitstapjes binnen China neem ik steeds een paar overzichtsfoto's en landschappen. Daarenboven neem ik enorm veel foto's van mensen en gebouwen, soms in niet ideale lichtomstandigheden. Het moet dikwijls snel gaan om net dat grappige, leuke of pijnlijke moment te kunnen vastleggen.
    Ik doe zeer regelmatig bedrijfsbezoeken, dit betekent indoor fotografie.

Ik heb de Canon Eos350D op het oog zonder kitlens.
    Om de camera dan toch te kunnen gebruiken heb ik 3 lenzen uitgekozen. 1 van deze 3 hoop ik snel te kunnen vinden in China, het land waar ik nu woon. Ik zou het liefst niet te veel van lens willen veranderen. Het is tegen het principe van het bezitten ven een reflexcamera, maar ik wil ook rustig kunnen genieten van de uitstappen. Alleen voor telewerk en misschien macro opnames zou ik eventueel een afzonderlijke lens overwegen.

Keuze 1 en voorlopig mijn voorkeur, maar ik ben bang dat deze niet lichtsterk genoeg is:
    Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

Keuze 2, dit is ingegeven door vrienden, maar ik ben bang dat de groothoek dan onvoldoende is:
    Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Keuze 3, een poging tot alles in 1 lens. Tamron zou te vinden zijn in China:
    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC / Tamron 18-200mm F/3.5-6.3 XR DiII
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Re: Canon EOS 350D 3 lenzen, moeilijk kiezen

Ik heb zelf een 350D, en daar ben ik reuze content van. Enkel de kitlens, die is niet alles. Ik heb daarbij ook de 70-300 van SIGMA toegevoegd, en dat is de goedkoopste voor die range, maar die valt wel mee.

Ik heb ondertussen eens een 70-200L 2.8 en een 16-35L 2.8 op mijn toestel mogen zetten en ik heb het verschil gezien.

Zelf ben ik al aan het rondneuzen om te sparen voor een nieuw lensje, en ik heb die 28-135 IS USM op 't oog. Ik weet niet of die reuzescherp is, maar die IS wil ik wel. De vraag is alleen of het merendeel van de prijs van die lens niet aan IS en USM is gegaan en optisch die lens niet meer is dan bv. de 18-200.

Ik heb ook een 35-70 uit '87 en die is scherper dan de kitlens. Maar die kan ik niet altijd gebruiken want die 18mm doet toch veel soms.

Kortom: zonder kitlens is die 28-135 inderdaad niet wide genoeg. 18 x 1.6 = 28.8, dus zo zie je maar dat die 18 eigenlijk gekomen is door de cropfactor van APS-C sensor toestellen, om "vergelijkbare ranges" te bekomen.

Ik zou anders wel eens willen weten of die 28-135 nog een goei lens is boven de IS en USM.
    pixelpusher

Comment

De nieuwe telg van Canon misschien de 24-105 F4 L USM IS !

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Waarom, als je voor keuze 2 gaat, niet gewoon de kitlens er wél bij kopen? Keuze 1 is namelijk een stukje duurder, voor dat prijsverschil koop je de kitlens erbij die toch ook niet slecht is. Als je niet veel groothoek gebruikt lijkt me dat een goede optie. Is groothoek wél belangrijk, dan ga je voor optie 1.

Optie 3 is een zogenaamde superzoom allround lens. Ik denk dat daarover genoeg gezegd is op het forum. Het heeft het voordeel dat je geen lenzen hoeft te wisselen, doch je levert wat kwaliteit in...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          De nieuwe telg van Canon misschien de 24-105 F4 L USM IS !
          Met een prijskaartje van € 1100 is dit toch duidelijk een andere klasse imho

Comment

Als ik het zo een beetje in detail bekijk denk ik dat de keuze 1 geen slechte keuze is. Ik heb de lens hier gevonden voor 450 Euro. Redelijk goedkoop denk ik zo.
            Ik zal na het weekend eens proberen een aantal foto's te posten ter evaluatie.
            Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
            Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Wel gezien waartussen je aan het kiezen bent zou ik alvast zeggen dat het verschil in lichtsterkte tussen keuze 1 en de andere niet noemenswaardig is en je dus met alle lenzen moet vrezen dat deze niet lichtsterk genoeg zijn.

De 17-85 is ook de betere lens in vgl met de 28-135. Ik heb beide gehad en met beide veel foto's genomen. De 17-85 is duidelijk de betere volgens mij. Niet enkel qua beeldkwaliteit maar ook op AF en vooral IS vlak.

De Sigma 18-200 heb ik nooit gebruikt maar wat ik er hier al van gezien heb is het geen match voor de 2 anderen hier.

Comment

Working...
              X