Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 50mm 1.4 op digitaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 50mm 1.4 op digitaal

Sommigen beweren dat een Nikkor 50mm 1.4 AF geen goede resultaten geeft op een digitaal toestel, heeft iemand daar soms ervaring mee?

Re: Nikkor 50mm 1.4 op digitaal

Nah, ik heb dat objectief ook en ik heb er nog geen last mee gehad. Natuurlijk moet je niet verwachten dat je bij 1.4 veel scherptediepte hebt, maar als je weinig licht hebt, dan neem je de mindere scherptediepte maar voor lief. In vergelijking met de 1.8 is ie natuurlijk wel een stuk duurder...

Groeten, Miriam

Comment

heb deze ook,als je in buurt van beveren woont...
      bevalt prima maar gebruik deze erg weinig

Comment

Hier ook geen problemen mee hoor! Lens is erg scherp, ook vol open, dan heb je alleen wel zeer weinig scherptediepte.
        http://www.avfoto.nl

Comment

Misschien dat er bedoelt werd dat het bereik niet zo jofel is.

Ik heb hem zelf ook gekocht ( iedereen zegt dat dit een lens is die je gewoon moet hebben) maar het bereik ' 50 mm *1,6cropfactor' is iets waar ik niet mee uit de voeten kan en een hoop mensen met mij.

De kwaliteit en de scherpte is perfect daar niet van.

Comment

Is een kwestie van ervaring. 50 is op dslr 80mm, dus perfect voor portretten, alhoewel mijn favoriete portretlens ook op digitaal de 1.4 85mm is.
            Maar ja, op 35mm film schoot ik als jongetje van 18 ook het liefste portretten met 135mm
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ik heb deze veel gebruikt op de modellen dag naar grote tevredenheid .
              Is wel de afd versie, maar ik vermoedt dat dat niet veel verschil maakt.

Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

Comment

Ik heb enkel ervaring met de 50/1.8 AF, die ik super vond met film, maar dit lijkt één van de lenzen te zijn die het op een digitale body niet goed lijkt te doen (althans op mijn Fuji S2). Ze is heel onscherp bij de grotere diafragma's (Réponses Photo vond dit ook maar dan op een D70). Als je gevoelig ben aan een mooi bokeh is dit ook geen lens voor jou. Naar het schijnt gedraagt de 1.4 versie zich veel beter op een digitale body!
                Kris.

Comment

1.8 en 1.4 nikon doen het beide prima, ook op een S2, D70 enz.
                  Alleen moet je die 1.4 of 1.8 natuurlijk gebruiken als ie nodig is en niet met 1/4000 e seconde in de volle zon.
                  Scherpte kan per exemplaar iets varierieren.
                  2.0 35mm is vol open iets scherper maar is natuurlijk ook al 2.0 en geen 1.4
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Working...
                  X