Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-300mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 17-300mm

Ik wil een telezoom aanschaffen die ook macro opnames kan maken.
    Ik kwam dus uit bij de sigma apo 70-300mm F4-5.6 DG Macro en de Tamron AF70-300mm f4-5.6 LD Macro, alleen kan iemand mij vertellen welke aan te bevelen is van deze twee ?????? De sigma is heb ik gezien wel 100 euro duurder, is deze dan ook beter???
    Last edited by peerke; 22 augustus 2005, 11:32.
    Groeten,
    Peerke

Re: 17-300mm

Ik heb de Tamron. Prima lens, zeker voor dat geld.
    Ik heb al wat leuke macro opnames kunnen maken.

>Macro LINK<
    >Actie ingezoomd LINK<
    >Close up ingezoomd LINK<

>REVIEWS<

Met de Sigma heb ik geen ervaring.
    Ik moet wel zeggen dat ik nu ga sparen voor een behoorlijke lens.
    De 70-300 voldoet voorlopig, maar ik heb hett verschil ervaren met bijvoorbeeld de 80-400 VR. De qualiteit van de foto's verschilt dan toch wel hoor.
    Maar de Tamron 70-300 1/2 Macro is gewoon en heel leuk speeltje voor heel weinig geld.

Succes met kiezen!
    Last edited by yoy; 22 augustus 2005, 15:14.
    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Foto's zien er goed uit yoy!
      Denk toch dat de tamron het overwegen waard is. Kost nu op internet zo'n 125 euro dus goed betaalbaar. Werd mij nu ook verteld bij de fotograaf dat de Tamron 70-300 beter uit de test kwam dan de Sigma 70-300.
      Maar hij vroeeg 199 euro voor de tamron!!!!! Ja daaaag!!! En dat was nog een aanbieding ook zei hij.
      Groeten,
      Peerke

Comment

lol wat wilt ge... bij een fotograaf
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik heb de SIGMA 70-300 DG, niet-APO, voor 149 euro gekocht bij Grobet.

Ze is te doen, als ge'r niet teveel van verlangt. Maar ja voor die prijs...

Zijn geld wel waard hoor.

Dave
          pixelpusher

Comment

Misschien ook wat voorbeeldjes groovebird / Dave?

Deze maakte ik vandaag nog: "Blad aan Tak"
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peerke
              Foto's zien er goed uit yoy!
              Denk toch dat de tamron het overwegen waard is. Kost nu op internet zo'n 125 euro dus goed betaalbaar. Werd mij nu ook verteld bij de fotograaf dat de Tamron 70-300 beter uit de test kwam dan de Sigma 70-300.
              Maar hij vroeeg 199 euro voor de tamron!!!!! Ja daaaag!!! En dat was nog een aanbieding ook zei hij.
              Is volgens mij niet correct, de Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II heeft ook ED-elementen en is daardoor iets beter bestand tegen chromatische abberratie...

Je hebt namelijk twee versies van de Sigma 70-300, de APO en de niet-APO versie, de APO is de betere...

Voor voorbeelden van de Sigma apo, kijk eens op http://www.pbase.com/cameras/sigma/7...macro_super_ii

Voor de Tamron op

Ik heb de Sigma lens zelf, en is een leuk speleding...
              Vergelijk zelf eens en maak je conclusies...
              Last edited by Infernoken; 22 augustus 2005, 20:17.
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Welke telelenzen kunnen jullie aanraden voor de Nikon D70s?
                Het is de bedoeling dat je goed moet kunnen inzoomen...
                Niets te duur aub, ben maar een studentje
                Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Comment

Kun je mij misschien uitleggen het verschil tussen APO en DL????
                  Groeten,
                  Peerke

Comment

De APO versie heeft een lenselement die ED-glas bevat wat de breking corrigeert voor de kleuren, zodat deze correct op de sensor/film vallen...

Dit uit zich in minder chromatische abberratie (die paarse randen bij zeer hoge contrasten).

Voor de rest weet ik niet of je veel verschil zal merken, maar voor het verschil in prijs zou ik het niet laten...

Comment

deze foto's ook met de 70-300 tamron

op texel kom je natuurlijk veel zee meeuwen tegen zo ook deze. Groeten Nico album van texel online op http://nicoswebalbums.fotopic.net/c658832.html om het maar niet over de slechte compresie van fotopic te hebben :mad: :B :confused: :mad:

op texel naar de zeehonden opvang geweest daar deze drie foto's gemaakt Groeten Nico :)

groeten nico
                      Flickr

Comment

Zoals ik het nu kan kekijken bied de Sigma APO niet veel meerwaarde in de foto's ten opzichte van de Tamron DL, alleen dat deze APO duurder is.
                        Bedankt voor alle adviezen. Zal nog eens kritisch naslag doen over beide lenzen, maar op dit moment heeft de Tamron mijn voorkeur, dit in verband met prestatie/kwaliteit/ en prijsverhouding.
                        Groeten,
                        Peerke

Comment

Ik zou eens proberen om ze beide te testen , vooral kwa snelheid.

Van de tamron weet ik niks maar ik weet wel dat de sigma apo II veel sneller en beter focust als de 70-300 G van nikon (ook een leuke prijs)

Comment

Maar is het niet zo, dat bij beide de camara de focus aanstuurt? Zowel software- als hardwarematig?

Comment

De camera doet inderdaad de focus aansturing, maar dat wil nog niet zeggen dat de overbrenging in de lens (focus snelheid) dezelfde is...

Ik weet echter niet hoe de verschillen zijn tussen de Tamron en de Sigma APO, dus de enige manier om dit te weten is even testen...

Comment

Working...
                              X