Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Objectief 28-300mm DG F3,5-6,3 MACRO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma Objectief 28-300mm DG F3,5-6,3 MACRO

Momenteel heb ik een
    Canon EF 75-300 1:4-5.6 III USM en een
    Canon Efs 18-55 1:3.5-5.6 kitlens voor mijn Canon EOS 300D.

Het valt mij zeer vaak op dat ik moet verwisselen en daar zou ik vanaf willen.

Ik dacht aan een:
    Sigma Objectief 28-300mm DG F3,5-6,3 MACRO omdat deze nog heel betaalbaar is.

Ik zou deze Sigma eens willen testen, wie heeft deze lens, die ik eens mag komen testen met mijn Canon 300D

Ben van omgeving DIEST

Alvast bedankt.
    Canon Eos 100D , EF 70-200 1:4 L USM, EF 28-105 1:3.5-4.5, Sigma Flits EF-500 DG SUPER

Re: Sigma Objectief 28-300mm DG F3,5-6,3 MACRO

Hallo,

Ik zou het niet doen. Ik heb dit objectief ook gehad op een D70 van Nikon. De meeste foto's waren te soft. De kracht van (D)SLR zit hem juist in het wisselen van objectieven. Wat je er aan zoom bij neemt gaat er in kwaliteit af. Goede zoom-objectieven hebben vaak geen groter bereik dan 3 maal.

Je vroeg natuurlijk om een ander advies, maar wilde je dit toch laten weten.

Groet,

Johan.
    “If your pictures aren’t good enough, you’re not close enough”

Comment

Het is een voorrecht om van lenzen te kunnen wisselen !

Maak er dan ook gebruik van en verlaag de kwaliteit van je beelden niet door het gebruik van een superzoom!

my2cents
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deboutte k
        Het valt mij zeer vaak op dat ik moet verwisselen en daar zou ik vanaf willen.
        Dan heb je maar één alternatief : verkoop je DSLR en koop een goede prosumer met vaste lens. Je zal veel betere beelden schieten (ivt een 28-300mm) en je zal een veel gelukkiger mens zijn
        Greetz, Koen
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ik kan de vorige posters alleen maar bijtreden. Ik heb de tamron variant gehad. Op zich leuke lens, maar kheb toch maar besloten om hem te verkopen wegens, te soft vanaf 200mm, te donker in tele. Niet dat ik er geen mooie foto's mee genomen heb, verre van. Voor mij geen 28-300 meer.... maar Canon's variant mogen ze mij wel altijd kado doen

Comment

Bedankt voor de info!!!

Ik begrijp perfect wat jullie bedoelen, ik had daar ook al aan gedacht.

Groeten.
            Canon Eos 100D , EF 70-200 1:4 L USM, EF 28-105 1:3.5-4.5, Sigma Flits EF-500 DG SUPER

Comment

Working...
            X