Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: macrolens

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
    Zou toch eerst eens goed testen voordat je die 100-400 de deur uit doet. Mijn ervaringen met extenders (zowel 1.4 als 2x) zijn zodanig dat ik er spijt van dat ik ze gekocht heb.

Op een prime zullen ze prima voldoen, maar op een zoom hoef ik ze absoluut niet meer, tenzij het een statisch onderwerp betreft. Bij actiefotografie geven ze onacceptabele resultaten naar mijn mening
    De 1,4x gebruik ik bijna altijd voor macro's met de 150mm f2,8 en dat gaat perfect , die 1,4x werkt ook prima op de 70-200 f2,8.
    En volgens de reviews die ik gelezen heb werkt die 120-300 heel goed met de extenders ertussen . Als de 1,4x al goede resultaten geeft, dan heb ik trouwens al 420mm.

Maar ik twijfel nog altijd, want die Sigma is ook wel verschrikkelijk zwaar en groot .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      De 1,4x gebruik ik bijna altijd voor macro's met de 150mm f2,8 en dat gaat perfect , die 1,4x werkt ook prima op de 70-200 f2,8.
      En volgens de reviews die ik gelezen heb werkt die 120-300 heel goed met de extenders ertussen . Als de 1,4x al goede resultaten geeft, dan heb ik trouwens al 420mm.

Maar ik twijfel nog altijd, want die Sigma is ook wel verschrikkelijk zwaar en groot .
      Maar macro is ook geen actie hè Je levert in op focussnelheid en accuratesse bij actie, en niet zo'n beetje ook. Dat is mijn voornaamste probleem met TC's. Zoalng het niet beweegt gaat het allemaal wel, beweegt het snel loopt de AF achter de feiten aan. In dit geval letterlijk
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
        Om zomaar te zeggen dat ALLE Tamron lenzen beter zijn dan hun Sigma tegenhanger, dat lijkt mij toch een heel straffe uitspraak .

Sommige Tamron-lenzen zullen wel beter zijn, maar omgekeerd zullen er ook Sigma's zijn die beter presteren dan bepaalde Tamron's ...
        Volledig mee akkoord!

De beeldkwaliteit van de Tamrons kan mss. wel goed zijn, maar qua afwerking en bouwkwaliteit zijn de high-end Sigma EX lenzen beslist een stuk steviger. Kijk bvb. eens naar de 70-200; 150 en 180 macro, Bigma, 100-300,... en je begrijpt wat ik bedoel. Veel Canon en Nikon lenzen kunnen daar zelfs niet aan tippen!...
        Wél zijn er bij Sigma ook grote verschillen, zelfs ts. bepaalde EX lenzen. Zo is de 105 mm macro niet te vergelijken met bvb. de 150 en de 180!...

Wat mij bij Tamron vooral stoort is de plastic vatting...

Comment

Working...
        X