Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelenzen voor 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telelenzen voor 300D

Hoi allen,

in het kader van een ander draadje in dit topic had ik graag eens geinformeerd welke telelenzen jullie gebruiken op de 300D, want ik zal toch moeten veranderen...

vereisten:
    - minimum tot 300mm
    - 100% geschikt voor de 300D

bedankt,
    Johan

Re: telelenzen voor 300D

Ikzelf heb de sigma 70-300 APO,
    ben er wel tevreden over in vergelijking tot zijn prijs.
    Maakt in mijn ogen vrij scherpe opnames.

Comment

De Canon 100-400L IS voldoet aan je gestelde eisen (zelfs meer dan 300mm, en 100% compatibel met een 300D), maar het is geen goedkope lens.

Wordt het probleem met je Sigma 100-300 f4 niet opgelost? Want daarover lees ik meestal toch alleen maar positieve reacties .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik gebruik voorlopig nog mijn (oude) Canon 70-300 (f/4.0 - 5.6 dacht ik). Trage lens, ik kijk ook uit naar iets lichtsterkere lens ev met stabilisator.
        Iemand tips?

Comment

Ik zou haast een 75-300 IS voorstellen... of inderdaad een Sigma 70-300 macrodinges. Geen van beide heeft de kwaliteiten van de Sigma 100-300, maar als je bij Canon verdershopt, kom je onvermijdelijk bij de veel duurdere 100-400 IS uit.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
            Ik zou haast een 75-300 IS voorstellen... of inderdaad een Sigma 70-300 macrodinges. Geen van beide heeft de kwaliteiten van de Sigma 100-300, maar als je bij Canon verdershopt, kom je onvermijdelijk bij de veel duurdere 100-400 IS uit.
            had er ook al aan gedacht... 300€ opleggen valt nog mee
            ben net terug van kleine brogel, en met iemand gepraat die er zo een had... ik heb die wel niet mogen testen, maar hij was er tevreden van.
            om het in zijn woorden te zeggen: "een goed compromis".

op fredmiranda zijn de meningen "wisselvallig"...

mvg,
            Johan

Comment

Iemand ervaringen met de Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD 1:2 Macro? Vooral in vergelijking met de Sigma 70-300 en de Sigma 100-300mm f4,5-6,7 DL ben ik benieuwd wat het verschil tussen die 3 is.

De Tamron en de Sigma 100-300 ding kosten slechts zo'n 120 euri, dus dan is de prijs/kwaliteit verhouding al gauw goed denk ik?
              Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Working...
              X