Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 20D + 100mm Macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 20D + 100mm Macro

Hebben we het dan over deze lens Canon EF 100/2.8 MAKRO USM ø 58mm?.
    Want ik wou deze ook aanschaffen op de 10D ik heb eigelijk nog nooit macro gedaan,heb iets gelezen over deze lens dat die toch wel heel scherp moet zijn?.
    William.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fototje
      Hebben we het dan over deze lens Canon EF 100/2.8 MAKRO USM ø 58mm?.
      Want ik wou deze ook aanschaffen op de 10D ik heb eigelijk nog nooit macro gedaan,heb iets gelezen over deze lens dat die toch wel heel scherp moet zijn?.
      William.
      Bij mij werkt de combo in elk geval schitterend!! En je leert al heel snel wat beperkte DOF is f/16 is de boodschap...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

gaat inderdaad (bij mij toch) over de 100mm macro van CANON...

ok, dus F16 of hoger is de boodschap maar wat ik dan niet versta is waarom maken ze een lens met zon groot gat in (2.8) als je er infeite niets mee bent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T-design

ok, dus F16 of hoger is de boodschap maar wat ik dan niet versta is waarom maken ze een lens met zon groot gat in (2.8) als je er infeite niets mee bent
          Als je een lens kon vinden met f16, en dan eens moet scherpstellen... tzal nogal moeilijk gaan door dat klein gaatje... LICHT,LICHT en nog eens licht heb je nodig om de focussen en voor manueel ook....
          -=- Light is the key...

Comment

De AF werkt met het diafragma wijd open. Pas bij het afdrukken wordt het diafragme toegeknepen om de foto te kunnen maken. Daarom is een snelle lens wel degelijk van belang. Je AF heeft er belang bij. De 20D en de 1D serie hebben b.v. een speciale center AF sensor die bij een diafragma tot f2.8 nog preciezer werkt dan normaal. Daarboven is het allemaal net ietsje minder nauwkeurig.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
              Als je een lens kon vinden met f16, en dan eens moet scherpstellen... tzal nogal moeilijk gaan door dat klein gaatje... LICHT,LICHT en nog eens licht heb je nodig om de focussen en voor manueel ook....
              heb ik niet aan gedacht sorry

Comment

heb ik niet aan gedacht sorry
                We zijn hier om iets bij te leren hé...
                -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diedhert
                  @Perrush: je stelt dat de vergelijking waardeloos is. (Het is maar een neutrale vraag: ) waarom is dat zo ? Ik verwacht veel betere foto's met een reflex+macro lens, hoewel dit niet zo blijkt te zijn.
                  door zijn kleinere sensor heeft een digicam een veel grotere DOF dan een DSLR. Daardoor is het makkelijker om scherpe foto's te maken, maar bijna onmogelijk om foto's te maken met een rustige achtergrond.

bovendien is de werkafstand van zo'n digicam meestal veel kleiner waardoor het nog eens makkelijker is om een scherpe foto te maken.

Dus idd met een DSLR zal je mooiere foto's kunnen maken, maar het zal wel moeilijker zijn.
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

deze middag parende insekten zien zitten, toestel op F16 ISO 800 sluitertijd was vermoed ik 1/125ste en dit is het resultaat, behoorlijk tevreden voor mijn eerste macroshoot die niet meteen klaar was voor de vuilbak... enkel wat USM toegepast en wat extra contrast

weet niet of ik hier die foto mag posten maar is om resultaat te tonen na deze uitgebreide uitleg van de verschillende mensen hierboven, moet maar deleten als het hier niet op zn plaats staat

Comment

Working...
                    X