Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Nikkor 17-55 f2.8 ~ 28-70 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Test Nikkor 17-55 f2.8 ~ 28-70 f2.8

Plots niet meer tevreden Ik ben nochtans heel tevreden over de 17-55, 28-70 optisch evengoed, maar wat lomp, en 42-105mm in kleinbeeldnorm is zowat ertussenin.

Mijn lievelingslens is de 17-55mm f/2.8 want deze is ook mijn allrounder.
    Dan komt de 28-70 mm 2.8, maar mijn toplensje is de 50mm f/1.4.

Groetjes,
    Pol.
    Last edited by Guest42; 23 mei 2006, 17:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
      Pol, dit schreef jij ooit in een andere threat.
      Ik citeer:

"Zoals je kunt lezen is er in bovenvermelde thread sprake van een artikel op photo.net, alwaar bij een gebruiker een vervelend probleem is opgedoken bij het gebruik op AF-Continuous op een D100. Na omruilen van het exemplaar werd zelfs hetzelfde gedrag vastgesteld.
      Heb zelf de test op de D70 overgedaan (had de lens nog niet getest op AFContinuous) en inderdaad, het probleem doet zich hier ook voor. Heb ondertussen contact genomen met Corné. Zelf wist hij niets af van het probleem en zou vandaag Nikon contacteren hieromtrent."

Weet je of dit probleem als op gelost is?
      Zoniet kan ik dit dan simpel testen als ik zo'n lens ga kopen?

Gr Kees
      Hallo Kees,

Dit probleem is inderdaad nooit opgelost. Heb hiervoor ooit gemaild naar Corné. Die heeft mij geantwoord dat ze in Duitsland nog niet op de hoogte waren van het probleem. Verder dus niets meer. Aangezien ik de lens zelden of nooit gebruik in AFContinuous maakt mij dat niet zoveel uit. De lens op zichzelf is volgens mij niet gemaakt om in die instelling normaal te functioneren. Dus voor mij geen enkel probleem.
      Ik herinner mij wel, als ik de test deed dat de lens nogal begon te stotteren.
      Je kan inderdaad de lens testen door je camera op AFContinuous te zetten en voortdurend te veranderen van scherpstelpunt. Succes!
      Nogmaals sedert deze test heb ik de lens zelf nooit meer in de AFContinuous-stand gebruikt.

Groetjes,
      Pol.
      Last edited by enero; 23 mei 2006, 22:17.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
        Plots niet meer tevreden Ik ben nochtans heel tevreden over de 17-55, 28-70 optisch evengoed, maar wat lomp, en 42-105mm in kleinbeeldnorm is zowat ertussenin.
        Ben tevreden over alles wat ik tot nog toe heb aangekocht. Alles wordt vooraf grondig beredeneerd.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
        X