Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Nikkor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma of Nikkor

Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
    Iemand ervaring met een van deze lenzen.
    Welke is beter.

Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) ø 77mm of de Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED D ø 77mm.

Qua prijs komen ze bij elkaar in de buurt.
    het is toch een hele uitgave, vandaar dat ik eerst wat ervaringen wil horen.

De nikkor heeft zich al bewezen heb ik gehoord.

Gr S
    Dat weet ik ook wel, maar hier gaat het over de 'gewone' AF versie. Anders zouden de prijzen niet in de buurt liggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jover
      Dat weet ik ook wel, maar hier gaat het over de 'gewone' AF versie. Anders zouden de prijzen niet in de buurt liggen
      You are Wrong
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

You are Wrong
        about what?

Ik zeg dat ik ook wel weet dat er een AF-S versie bestaat van de 80-200.

Volgens mij was de topic toch begonnen over de gewone AF versie?

De AF-S 80-200 wordt trouwens hier besproken:

en is dus niet meer in produktie en opgevolgd door de bekende AF-S 70-200 VR (daarom zijn daar dus geen prijzen van te vinden).

Momenteel is er dus in dit zoom-gebied een AF 80-200 en een AF-S 70-200 VR in het gamma van Nikon.

Comment

De AF-S 80-200 wordt trouwens hier besproken:

en is dus niet meer in produktie en opgevolgd door de bekende AF-S 70-200 VR (daarom zijn daar dus geen prijzen van te vinden).

Momenteel is er dus in dit zoom-gebied een AF 80-200 en een AF-S 70-200 VR in het gamma van Nikon.
          Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar staat die AF-S versie nog wel op de officiele nikonsite : Nikkor AF-S 80-200mm f/2.8D

Zou die dan toch nog ergens te koop zijn, als het een lens is die niet meer te verkrijgen is, zou die toch niet meer op de website mogen staan vind ik, of tenminste er bij vermelden dat het om een oud-niet meer verkrijgbaar model gaat?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen AF en AF-S?
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Op de Nikon USA site staat de AFS 80-200 niet

Ik denk dat Nikon Europe een "historische" site wil zijn, de D100 staat er bvb ook nog op

Comment

Op de Nikon USA site staat de AFS 80-200 niet

Ik denk dat Nikon Europe een "historische" site wil zijn, de D100 staat er bvb ook nog op
                En je zou nog best gelijk kunnen hebben ook
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen AF en AF-S?
                  Tussen de AF 80-200 en de AF-S 70-200 : zo'n 700 EURO

Maar dan krijg je er wel nog VR bij

S = SWM of Silent Wave Motor; in het objectief ingebouwde autofocus motor die ultra snel en stil is (werkt op basis van geluidsgolven). (het noemt HSM bij Sigma)

De "gewone" objectieven gebruiken de AF-motor die in de body zit om de lens-mechanismen aan te drijven, dit is in principe iets trager en luidruchtiger. (maar dat is allemaal relatief)

Comment

op martkplaats staat er nog genoeg AF-S
                    kosten meestal voor een gode tweedehands tussen de 900 en 1100 euro.
                    Met vriendelijke groeten,
                    Ronald
                    www.konings.biz

Comment

Working...
                    X