Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
en is dus niet meer in produktie en opgevolgd door de bekende AF-S 70-200 VR (daarom zijn daar dus geen prijzen van te vinden).
Momenteel is er dus in dit zoom-gebied een AF 80-200 en een AF-S 70-200 VR in het gamma van Nikon.
Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar staat die AF-S versie nog wel op de officiele nikonsite : Nikkor AF-S 80-200mm f/2.8D
Zou die dan toch nog ergens te koop zijn, als het een lens is die niet meer te verkrijgen is, zou die toch niet meer op de website mogen staan vind ik, of tenminste er bij vermelden dat het om een oud-niet meer verkrijgbaar model gaat?
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik denk dat Nikon Europe een "historische" site wil zijn, de D100 staat er bvb ook nog op
En je zou nog best gelijk kunnen hebben ook
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen AF en AF-S?
Tussen de AF 80-200 en de AF-S 70-200 : zo'n 700 EURO
Maar dan krijg je er wel nog VR bij
S = SWM of Silent Wave Motor; in het objectief ingebouwde autofocus motor die ultra snel en stil is (werkt op basis van geluidsgolven). (het noemt HSM bij Sigma)
De "gewone" objectieven gebruiken de AF-motor die in de body zit om de lens-mechanismen aan te drijven, dit is in principe iets trager en luidruchtiger. (maar dat is allemaal relatief)
Comment