Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x Canon EF 75-300mm lensen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2x Canon EF 75-300mm lensen.

Oorspronkelijk geplaatst door Flying Thunderball
    met de Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM al zijn foto's gemaakt! Bekijk ze even!, ik zou zeggen petje af zonder Image Stablizer!
    Ik krijg de indruk dat je denkt dat IS het enige verschil is tussen deze twee lenzen. Dat is dus niet zo: de IS versie is optisch ook een heel stuk beter dan de andere 75-300 lenzen bij Canon. Wil je een goedkope Canon tele, bekijk dan ook eens de 90-300.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
      @cooma: okee, ik dacht dat je technische zaken bedoelde, vermits je expliciet AFgeraden zei. ik begon dus al op technologisch vlak schrik te krijgen

ps: ik heb nog niet al die reply's ook kunnen lezen, maar ik ga op zoek naar meer info over IS en statief... overtuigd ben ik nog niet echt, heb nog mijn bedenkingen. misschien worden ze wel opgelost bij het volledig doorlezen...
      Er blijken dus een aantal lenzen met IS te zijn waarbij je de IS niet mag aanzetten terwijl de cam op statief staat. De laatste generatie IS heeft daar geen probleem mee... Ik heb nu wel niet direct een lijstje bij de hand welke je nu wel met IS mag gebruiken op statief en welke niet... Die vind je wel op het net.
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Van een ander fotoforum haalde ik deze fotograaf weg.
        Deze heeft met de Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM al zijn foto's gemaakt!
        Bekijk ze even!, ik zou zeggen petje af zonder Image Stablizer!

Hier is de link: Bart Notermans

FT
        Nogeven een Quote op mijn eigen bericht.
        De foto's die op 300mm zijn genomen zijn ook met een snellere sluitertijd genomen dan 320sec.
        Canon EOS350D + 18-55 Kitlens + 1GB Sandisk

Comment

als ik ook even die quote mag aanhalen: er zijn mensen die met een goedkoop compactje ook prachtfoto's trekken. ga je dan je dslr verkopen??

je vraagt ons: waar zit het verschil, en we melden je dat, en kunnen je enkel informeren of het de meerkost waard is...

het is dan terug aan jou om verder te beslissen...
          laat maar iets weten wat je hebt gedaan

voor de rest: bekijk de verschillende review sites en leer meer over de lenzen...
          sites: gebruik de search, en geef review en lenzen in....(o.a. topic door mij gestart, kan zoeken vergemakkelijken)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat die IS ferm van pas komt in situaties waarin er minder licht voor handen is .
            http://www.dullaert.net

Comment

Nogeven een Quote op mijn eigen bericht.
              De foto's die op 300mm zijn genomen zijn ook met een snellere sluitertijd genomen dan 320sec.
              Ik zie hier wel dat de meerderheid van de foto's niet genomen is op 300mm maar eerder tussen de 50mm en de 150mm , en ik vind daar ook nergens niet terug welke lenzen zijn gebruikt ?
              http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                Ik zie hier wel dat de meerderheid van de foto's niet genomen is op 300mm maar eerder tussen de 50mm en de 150mm , en ik vind daar ook nergens niet terug welke lenzen zijn gebruikt ?
                Nee klopt, dat staat ook niet op z'n site. Ik heb het van een ander fotoformum afgehaald. Maar ze zijn wel met die lens genomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                  als ik ook even die quote mag aanhalen: er zijn mensen die met een goedkoop compactje ook prachtfoto's trekken. ga je dan je dslr verkopen??
                  Ik heb 2 en een half jaar een compact digitaal cameratje gehad (de Sony Cybershot DSC P72).
                  En daar heb ik ook geweldige foto's meegemaakt!
                  Je hebt gelijk!, het ligt niet aan je camera maar aan de gene die achter het toestel fotografeerd!

Ik had op een gegeven moment alle mogelijkheden benut van die Sony, dus werd het tijd voor wat nieuws. Zodoende na veel vergelijken kwam ik uit op de EOS 350D, die ik nu reeds een anderhalve maand in bezit heb.

Ik hoop met mijn nieuwe camera meer te kunnen en nog betere foto's te maken!
                  Aangezien ik nu van alles kan instellen en niet te vergeten kan uitbreiden.

Groet,

FT

Comment

Iedereen bedankt voor zijn reacties!
                    Ik heb er veel van geleerd!

Groet,

FT

Comment

Working...