Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Optredens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Optredens

Hallo,

Ik begin meer en meer foto's te nemen op allerhande optredens en ben aan het uitkijken naar een geschikte lens hiervoor. Kenmerken zijn dus:
    - Veelal binnen & donkere omstandigheden
    - Meestal lukt het niet om dichter te gaan dan de front & side stage
    - Er zijn veel kleurlichtjes aanwezig...

Heb al enkele lenzen in gedachten, maar om jullie niet onbewust te beïnvloeden graag eens jullie mening waar ik best naar uitkijk.

En ja, toestel is D70 en heb momenteel de kitlens 18-70, de fisheye 10.5 en mn oude MF 50mm (niet zo praktisch)

Alvast hartelijk dank voor de reacties!
    Thijs
    lowagie.be

Re: Optredens

Het hangt een beetje ervan af welk brandpunt je nodig acht te hebben.
    Zeer goede lenzen zijn de 85mm (1.4 en 1.8) de 2 DC-lenzen 105 en 135mm en de 180/2.8 . Allen van nikon.
    groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
      Het hangt een beetje ervan af welk brandpunt je nodig acht te hebben.
      Wel dat is nu net het probleem met optredens hé... Ene keer sta ik al wat confortabeler dan de andere keer...

vandaar ook de twijfel tussen vast brandpunt of zoomlens...
      lowagie.be

Comment

70-200VR ?
        http://www.dullaert.net

Comment

Ik zou zeker voor een lichtsterke ZOOMLENS gaan, nikon 80-200 2.8 of 70-200 VR als het wat meer mag zijn. Waarom een zoomlens? Met primes moet je om te framen soms vooruit, soms achteruit bewegen, wat uw medeconcertganger niet zal apprecieren. En een 2e reden is dat de 1.8 of 1.4 niet echt bruikbaar zijn op concerten, dit omdat de mensen die je wilt fotograferen niet stilstaan en je DOF zeer beperkt is bij dergelijke diafragma's. Hierdoor zal een juist scherpstelpunt, op het moment voor de beweging, verkeerd liggen na de beweging.

Op www.photo.net staat ook ergens een interessant artikel over concertfotografie, geschreven door een pro!

Mvg

Comment

Concert photography is dus perfect leesvoer! Waarvoor dank!
            lowagie.be

Comment

Working...
            X