Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dolen of hoe noem je dat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dolen of hoe noem je dat?

Heb sinds kort een tamron 90mm en verleden weekend heb ik de 300mm 2,8
    getest entelkens heb ik hetzelfde voor ,bijna niet AF scherp te stellen,lens blijft maar over en weer gaan.Weet iemand een oplossing of hoe dat komt?
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Dolen of hoe noem je dat?

Te weinig licht ? Diafragma te veel gesloten ?
    Het onderwerp waarop je focust is te donker ?
    Het onderwerp waarop je focust heeft te weing textuur ?

Skitch
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Heeft hij dit enkel voor met de beide objectieven die je vermeld of heeft ie dat nog met andere objectieven.
      Hetgene ik uit je uitleg kan opmaken is dat je cam geen auto focos punt vind.
      En het objectief 'hunt' dan van oneindig naar de minimum focus afstand.
      Probeer eens op een contrastrijk iets te focussen.
      Veel succes ermee.
      Groeten.
      KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
      http://www.photopat.be

Comment

Met geen enkele andere lens heb ik het,alleen met deze 2Tamrons.Kan niet proberen want mijn appareilke ligt in 't ziekenhuis.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Zijn dit al oude lenzen, misschien niet compatibel met de D70
          Ik weet het niet zeker maar bij oude Sigma's moet je soms laten rechippen.
          Het is maar een veronderstelling hé.
          Groeten.
          KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
          http://www.photopat.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
            Met geen enkele andere lens heb ik het,alleen met deze 2Tamrons.Kan niet proberen want mijn appareilke ligt in 't ziekenhuis.
            Mss. even proberen op andere D70 body?... Kan in elke winkel... Dan weet je al iets meer tegen dat de uwe uit reparatie is...

Comment

Hi,

Hunting komt ook voor als je een knop op de lens hebt voor verschillende afstanden (vb. 3.5 m en vanaf 8.5 meter) Als je iets op 10 meter probeert scherp te stellen en de knop staat op 3.5 lukt dat niet.

Hebben de tamrons dat ?

DPaul.
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

Comment

Ooit heb ik een tamron 300/2.8 uitgeprobeerd op een fuji S2 en die deed precies hetzelfde als wat jij beschrijft.
                Wat ik me kan herinneren miste deze lens ook het nokje wat aan de diafragmaring zit en richting body uitsteekt. Dit Nokje behoort een metalen palletje van je body naar beneden te drukken. (vlakbij je Dof-preview-knop)
                Wellicht had je dezelfde lens? Op een D2H ofzo zou die het dan wel moeten doen omdat die dat nokje niet gebruikt....
                groetjes Edwin
                Mijn Foto's

Comment

Hunting komt ook voor als je een knop op de lens hebt voor verschillende afstanden (vb. 3.5 m en vanaf 8.5 meter) Als je iets op 10 meter probeert scherp te stellen en de knop staat op 3.5 lukt dat niet.
                  Eigenlijk is het net andersom. Als je probeert te focussen op iets dat 6m ver staat en de knop staat op 8.5m, dan lukt dat niet. Als je focust op 20m en de knop staat op 3,5m, zul je wel focus krijgen, maar langzamer, want de lens heeft dan de keuze tussen 3,5 en oneindig ipv tussen 8,5 en oneindig. Als je focust op iets dat 10m ver is en de knop staat op 8,5m, dan zal je sneller focus krijgen omdat het stukje tussen 3,5 en 8,5 niet hoeft te worden geprobeerd.

Met de begrenzingsknop (bv 2m - 6m) op 6m geef je alleen maar aan dat in het gebied onder de 6m niet hoeft te worden gezocht (gehunt dus).

Comment

Dat hunten komt volgens mij het meeste voor met macrolenzen, omdat die over een veel groter bereik moeten kunnen scherpstellen. Mijn Sigma 150mm macro moet ook wel eens even zoeken. Als er licht en contrast genoeg is dan is die heel snel, maar af en toe is het blijkbaar wat moeilijker om scherp te stellen.

Op de Sigma 150mm macro zit ook zo'n schakelaartje om het bereik te verkleinen (0,38-0,52m/0,52m-oneindig/FULL) en in sommige omstandigheden is dat handig om de AF veel sneller te laten werken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                      Diafragma te veel gesloten ?
                      Dit kan niet he, de opening van je diafragma heeft geen enkele invloed op het focussen, terwijl je focussed zal het zowiezo op maximale opening staan
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Working...
                      X