Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D + tele +voetbal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 300D + tele +voetbal

Heb sinds kort een Canon 300D met de kitlens maar ben nu op zoek naar een tele voor een goede prijs...

Het zou vnl zijn om de voetbalkunsten van mijn zoon vast te leggen en van voetbalwedstrijden (vanop tribune).

Iemand een goede, betaalbare tip en waar op te letten.

Heb het forum doorgelezen en veel info gevonden maar had toch nog graag wat tips en info.
    ***Canon 300D * kitlens * ...

Re: 300D + tele +voetbal

ik denk dan spontaan aan een canon 70-200 F4, matig lichtsterk, betaalbaar, matige zoom en scherp.

Of je kunt een 75-300 F4.5-5.6 nemen, heb je meer zoom, is goedkopen, minder scherp en heeft een stop minder (dus je sluitertijden verdubbelen) maar dan weer IS (maar dat helpt niet als je object beweegt)

Helemaal het einde is volgens mij en 70-200 IS, maar die valt niet in de kategorie 'betaalbaar'. Zo ook met een 100-400 IS, maar das misschien weer te veel zoom.

Ik zou de 70-200 F4 eens proberen te lenen/huren en zien of je ermee content bent
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Eens met Perrush.
      Als de voetbalwedstrijden buiten en overdag zijn, dan raad ik je de 75-300 F4.5-5.6 aan.

Comment

Valt voor jou mss net niet onder de noemer "betaalbaar", maar de Sigma 50-500 is ook een dijk van een lens.
        Ik gebruik deze veel bij rugby wedstrijden; is snel (HSM) en ook 500m nog voldoende sherp.
        Nadeel is mss het gewicht en de prijs.

Geert
        BD0316BE
        Canon

Comment

APO MACRO SUPER II 70-300mm F4-5.6 is ook geen slecht lensje hoor!
          alleen niet zo snel...
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

de 70-200 f4 is wel lekker snel , maar zou je met 200mm niet wat te kort kunnen komen ?
            http://www.dullaert.net

Comment

Als clubfotograaf van Beerschot zit ik wel elke week op een voetbalveld en ik kan je verzekeren dat je toch minimum een 300 mm nodig hebt, zeker als je van in de tribune wil fotograferen. Wanneer je naast de lijn of achter het doel staat kom je met een 70-200 wel toe, al is ook daar een 300 mm prettig om mee te werken. Ik kan er nog wel aan toevoegen dat wanneer je een avondwedstrijd wil fotograferen een lens f2.8 geen overbodige luxe is.

Comment

Geen idee hoeveel tele je juist nodig zou hebben maar ik zou zeggen een 135 f2.0 ev met TC. Of een 200 f2.8 ook ev met TC.

Beste kwaliteit van alle lenzen hier en snel genoeg voor sport zelfs in donkere omstandigheden. En compact genoeg ook zodat je in de tribune niet tegen de mens voor je zit te kloppen met je lens

Comment

een 70-200 f2.8 zou ik nog durven combineren met een TC 1.4, maar een TC 2.0 zou ik niet gebruiken in combinatie met de 70-200 .

Comment

Ik kan een 70-300 even testen .... dus die ga ik vast even uitproberen.
                    Het moet ook nog een beetje handelbaar blijven....ben maar een klein vrouwtje met kleine handjes...
                    ***Canon 300D * kitlens * ...

Comment

wij (mijn vrouw en ik) gebruiken de 50-500 met de canon 300D samen met een monopod. je kan wat foto's bekijken via deze link http://users.pandora.be/jos.schoubs1/kskfotomap.htm. de foto's zijn natuurlijk verkleind om ze op de website te zetten maar combinatie (300D met 50-500) lijkt me een geslaagd huwelijk.
                      zonder monopod wordt het natuurlijk wel gewichtig. de 50-500 hebben we 2de hands gekocht via BD voor € 600.

succes met je foto's
                      eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
                      --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

Comment

Als je een steengoede telelens wil voor weinig geld, haast je dan om deze te kopen (tweedehands)
                        Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

Dit is een oude L lens, optisch perfect voor een zacht prijsje. Voor een lens met gelijkwaardige optische kwaliteiten betaal je bij Canon vandaag de dag tegen de 1000 EUR aan...

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                        X