Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amerikaanse lens op Europees toestel (Nikon)?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Amerikaanse lens op Europees toestel (Nikon)?

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van Nikkor-lenzen gekocht in Amerika, gebruikt op een Nikon-toestel gekocht in België?
    Ik heb gemerkt dat lenzen daar maar half zo veel kosten!
    Zijn er verschillen? Of zijn die lenzen totaal identiek met deze in België?

Re: Amerikaanse lens op Europees toestel (Nikon)?

Zijn identiek met deze in België?
    Maar als je ze laat overkomen betaal je nog inport kosten. Heb vandaag nog iets binnen gekregen van Amerka 64 dollar betaald, was opgestuurd als gift en heb 9,90 euro inport betaald.
    Nikon body's plus wat Nikkor glas.
    Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
      was opgestuurd als gift en heb 9,90 euro inport betaald.
      Dan valt het nog mee, ik heb al hogere bedragen gehoord van 10 Euro tot zelfs 100 Euro.
      Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
        Zijn identiek met deze in België?
        Maar als je ze laat overkomen betaal je nog inport kosten. Heb vandaag nog iets binnen gekregen van Amerka 64 dollar betaald, was opgestuurd als gift en heb 9,90 euro inport betaald.
        Ik verwacht ook een pakketje uit de US, namelijk de Sureshot DVD's van Ron Reznick. Benieuwd wat ik daar extra op moet betalen Voordien toch al 2 CD's van Thom Hogan zonder extra importheffingen aangekregen

Comment

zeg KrisV77

Waar heb jij dat gevonden dat lensen daar een pak minder kosten, ik ga namelijk in september naar amerika en ben ook aan het zoeken naar Canon grief. Maar ik vind ze nergens echt veel goedkoper?!

groetjes
          FUJI XT2

Comment

welke sites heb je gevonden in de usa?
            ik vertrek binnen 2 weken en wil er zeker een lens meenemen....

groeten

renaat
            canon eos 50D

Comment

Als je New York aandoet moet je zeker daar eens stopen!

Nikon materiaal

Comment

ik heb me destijds ook laten verleiden om een beetje glas mee te nemen: voor je reis bestel je het in een andere staat dan je verblijf en laat op je verblijf leveren, dan betaal je al geen locale tax (gemiddeld 8,5%, afhankelijkvan staat tot staat) .. en op gedeeltelijk gebruikte goederen hoef je normaal geen importtaksen te betalen wanneer je terug komt. (maar stuur voor de zekerheid je aankoopfacturen via de post naar huis)

MAAR .. ik heb onlangs de europese prijzen eens vergeleken met de US prijzen .. het grote prijsverschil op de lenzen die nu nog in de whishlist zitten is weggesmolten .. er zijn al europese onlinewinkels die dezelfde prijzen hanteren (zeker als je BTW kan terugtrekken)

vroeger was het prijsverschil zo groot, dat het de moeite waard was om je lenzen in de US te kopen, nu lijkt het me het sop van de kool niet meer waard te zijn

Comment

ik denk ook dat het verschil niet zo groot is. Na lang zoeken op amerikaanse sites zijn ze minstens even duur (of goedkoop) op een paar euros na! Zeker in vergelijking met sommige duitse sites die hier wel eens passeren.
                  FUJI XT2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gamma
                    welke sites heb je gevonden in de usa?
                    ik vertrek binnen 2 weken en wil er zeker een lens meenemen....

groeten

renaat
                    Kijk misschien eens naar :

BuyDig offers deals on TVs, Digital Cameras, Laptops, Monitors, Appliances, Sporting Goods & More. Enjoy fast free shipping and exceptional customer service.

Computer store, Computer Equipment: Discount Camera Accessories, Digital Cameras, Digital Printers, video accessory, dvd accessory, digital camera accessory and more
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sergoor
                      ik denk ook dat het verschil niet zo groot is.
                      En hou je dan rekening met de 25 à 30% wisselkoersvoordeel ? Ik heb de laatste 3 maand voor 3 lenzen in elk geval 20 à 25% minder betaald dan hier in de E.U.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb net gekeken op www.tristatecamera.com. Daar kost een EF-S 60 mm 384 dollar > das 300 euro. In Duitsland kan je ze vinden via de cashback actie dan wel voor 299 euro
                        FUJI XT2

Comment

Ja, ik zeg helemaal niet dat elke lens altijd goedkoper zal zijn dan in Europa, maar als je even de tijd hebt om rond te kijken en iets van flexibiliteit in de lenskeuze stopt, dan zijn er dikwijls toch wel interessante dingen te vinden, zeker als je toch al in de VS bent en de intercontinentale transportkosten en importheffingen kan vermijden...

Bv. bij Sigma4less even een paar random voorbeelden gekozen (voor alle voorbeelden de Canon-vatting genomen) :

Sigma 70-200/2.8 EX DG APO HSM: $750 (€586)
                          Sigma 70-200/2.8 EX DG APO HSM Macro: $825 (€645)
                          Sigma 1.4x EX DG APO converter: $155 (€121)
                          Sigma 2.0x EX DG APO converter: $175 (€137)
                          Sigma 70-300 EX DG Macro: $120 (€94)
                          Tamron 90/2.8 SP Macro 1.1: $425 (€332)
                          Canon 50/1.8 EF II: $80 (€62 - ik ken deze lens zelf niet en heb geen gevoel voor prijsniveau daarvan, maar lijkt me niet echt duur in elk geval...)

Dus als je bv. de uitstekende combinatie "70-200/2.8 + 1.4x" kiest, betaal je voor splinternieuw materiaal ongeveer even veel als hier voor tweedehands.

(edit: nog even ter info: Deze webwinkel is ook niet zomaar een onbetrouwbare bollenwinkel. Ik heb een paar US-collega's die er tot volle tevredenheid heel hun set fotomateriaal gekocht hebben. Via hen ken ik de site.)
                          Last edited by K-2; 6 juli 2006, 14:13.

Comment

das ook waar!
                            FUJI XT2

Comment

Ik heb mijn nikkon 12 -24 mm DX vorig jaar gekocht in de VS en meegebracht naar Europa. Omgerekend heb ik toen ruim €200 bespaard.

Comment

Working...
                              X