Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

180 mm macro lens: Canon of Sigma ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 180 mm macro lens: Canon of Sigma ?

Groot prijsverschil, maar is er ook in verhouding een kwaliteitsverschil ?
    Heeft er iemand hier op dit forum al beiden aan de tand kunnen voelen ? Of weten jullie ergens een vergelijkende test staan ?
    Zou de 1.4 TC van Canon op de 180 mm (van Canon ) passen ?

Re: 180 mm macro lens: Canon of Sigma ?

Even de zoekfunctie gebruiken en daar komen de topics:

Met de zomer in aantocht ben ik eens beginnen kijken naar een 'echte' macrolens. Tot hiertoe lijken de Sigma 150 of 180mm bij de beste keuze. ik kan ver genoeg van de beestjes die ik wens te fotograferen blijven en toch nog 1:1 halen. Wat is nu het verschil of de voor- of nadelen tussen deze twee lenzen? Alvast bedankt

Hallo, ik ben op zoek naar een macrolens. Ze moet vooral dienen voor vlinders te fotograferen en het is de bedoeling dat ik ze zowel met statief (vooral?) als zonder statief (soms ook wel handig) kan gebruiken. Na het doorlezen van enkele threads op oa. dit forum is mijn oog gevallen op de Sigma 150 mm 2.8 EX DG Macro HSM,
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

De Tamron SP AF 180mm F3,5 DI LD is anders ook niet slecht en is wel iets duurder dan de Sigma.
      De AF is ook niet zo snel maar ik werk veel op MF en van AF overschakelen naar MF gaat ook snel,je moet alleen maar de ring ( voor manuele scherpstelling ) vooruit of achteruit bewegen.

Testforum:http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=44&page=1

Topic van verleden jaar:
      Last edited by Cois; 9 april 2005, 11:46.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan
        Groot prijsverschil, maar is er ook in verhouding een kwaliteitsverschil ?
        Heeft er iemand hier op dit forum al beiden aan de tand kunnen voelen ? Of weten jullie ergens een vergelijkende test staan ?
        Zou de 1.4 TC van Canon op de 180 mm (van Canon ) passen ?
        kijk eens op mijn pbase. Als je die scherp genoeg vindt pak dan gewoon de sigma, wil je scherpere plaatjes (*kuch*) dan zal je een andere moeten zoeken
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Working...
        X