Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DMW-LTZ10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DMW-LTZ10

Heeft er iemand ooit de DMW-LTZ10 gebruikt in samenwerking met de DMC-FZ20? Is het de moeite om deze lens aan te schaffen?
    Zijn er alternatieven die passen op de FZ20?

Thanks for helpin a newB.

Re: DMW-LTZ10

Geen ervaring met de DMW-LTZ10, wel met de DMW-LTZ05 (misschien een oudere versie?). Schitterend en zeker een aanrader als je die kan vinden voor een redelijke prijs.

ColinD70
    Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

Comment

Oeps! Misschien iets vergeten: DMC-FZ20: niet simpel voor amateurs. opletten daarmee! Alleen voor gevorderden of professionelen, denk ik (dus zeker niet voor mij). Of wat is jullie ervaring??

ColinD70
      Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70
        Oeps! Misschien iets vergeten: DMC-FZ20: niet simpel voor amateurs. opletten daarmee! Alleen voor gevorderden of professionelen, denk ik (dus zeker niet voor mij). Of wat is jullie ervaring??

ColinD70

Dat vind ik nu altijd zo'n rare opmerking: "Dat toestel is niet voor beginners."
        Ik vind geen enkel toestel voor beginners of gevorderden.
        Ik wil ver kunnen inzoomen en toch nog steeds helder beeld hebben. Dat was DE eigenschap die het toestel moest hebben toen ik er eentje ging kiezen. Wel de FZ20 kan dat en heeft een heel goed objectief. Daarbij zit er zoveel functionaliteit aan dit toestel dat ik er geen bal van snap wat het allemaal wil zeggen(van veel zaken toch). Da's toch fantastisch!! Je kan zoveel bijleren zonder van toestel te moeten veranderen. Dat beperkt de kosten aanzienlijk, wat wel belangrijk kan zijn voor een beginner. Het toestel is redelijk vooruitstrevend, wat bij herverkoop handig is, moest de hobby tegenvallen.
        Je hebt de mogelijkheid om waanzinnig mooie foto's te maken. Zolang je maar interesse toont in wat de mogelijkheden van digitale fotografie te bieden heeft. Maar wie koopt nu zo'n toestel als ie enkel wat vakantie kiekjes op het strand wil trekken? De bouwkwaliteit van het toestel ligt aardig hoog. Daar raak je dus ook niet in teleurgesteld. Veel hulp bij het kadreren. Goeie flits. Functionaliteit te over. Zeker voor een beginner. Nogmaals, dat kan je enkel als een grote troef bezien. Je hebt enorm veel te ontdekken, bijleren, genieten. En dat met 1 enkele investering. Lijkt me niet echt iets voor enkel pro's.

Nee, ik kan die opmerking eigenlijk helemaal niet begrijpen.
        Ik zou zelfs een 350D aan een beginner durven aanbevelen. Zolang zijn interesse maar duidelijk genoeg blijkt, zijn/haar budget toekomt en zijn/haar wensen van wat een toestel moet kunnen (soort foto's dat hij/zij wil trekken) niet haalbaar zijn met een eenvoudiger toestel.

Comment

Working...
        X