Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 VR 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 70-200 VR 2.8

Is de kas gespijsd en kun je de VR wel gebruiken: kopen die handel!
    Zit je echter wat krap en de VR heb je niet echt nodig, dan is de Sigma 70-200 F/2.8 EX APO HSM een goed alternatief (kost de helft van de Nikon).

seppuku.

Comment

De nikon 80-200 f2.8 af is ook een mooi alternatief overigens. Zelf denk ik er aan om deze ergens 2de hands op te duikelen. Jammer dat er niet zoveel 70-200 VR's tweede hands te vinden zijn. Het is zonder twijfel een van de mooiste lensen. Hij is er nu ook in wit voor de liefhebber.
      Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Geen discussie mogelijk. De 70-200 2.8 VR is een van de beste en plezantste lenzen uit het Nikon-gamma. Contrast, scherpte, bokeh, snelheid focus zijn max. aanwezig. En die VR laat je toe in slechtere lichtomstandigheden nog buitengewone dingen te doen. Meer dan zijn prijs waard !

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
          Opgepast met de TC's:ik koop niks anders dan Nikon vanwege mogelijke comptabiliteitsproblemen.De kenko werkt namelijk NIET met ALLE Nikon AFS-lenzen.Op mijn vroegere AFS 300mm F4 werkte hij niet.Op de AF 300mm F4 die ik daarvoor had ging ie wel (Ik had de witte AF/AFS-versie van de Kenko)
          Roadrunner,
          Heb op mijn Nikon 70-200 VR 2.8 al de Kenko pro300 2x gebruikt van een ander BD lid, geeft geen enkel probleem, en verleden jaar op de lenzendag van Corné de Kenko pro 1.4 gebruikt op de Nikon 70-200 VR 2.8 ook geen probleem.
          Nikon body's plus wat Nikkor glas.
          Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
            Roadrunner,
            Heb op mijn Nikon 70-200 VR 2.8 al de Kenko pro300 2x gebruikt van een ander BD lid, geeft geen enkel probleem, en verleden jaar op de lenzendag van Corné de Kenko pro 1.4 gebruikt op de Nikon 70-200 VR 2.8 ook geen probleem.
            Klopt,maar er zijn meer AFS-lenzen dan alleen maar de 70-200VR.En daar zijn er bij die niet functioneren met de kenko erop.Kan dus zijn dat als je nadien bijv. zoals ik een AFS primelens erbij koopt je toch genoodzaakt wordt om een Nikon TC te kopen daar de kenko niet werkt.Ik koop liever iets dat met alles van het merk compatibel is maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.Zoals ik al aangaf moet je het voor de prijs niet laten als je tweedehands koopt.
            Danny's Photosite

Comment

dank iedereen voor zijn bijdrage , geld is niet echt een probleem
              als je leest wat hier tegenover staat. Dus zal deze wel volgende maand
              bij konijnenberg gaan halen , vind ze niet goedkoper dan hier.

dus jullie raden een de TC 14 of 17 aan in max, hoeveel
              is deze lens dan net ? hoe bereken je dan wat je net hebt ?

dank aan alle
              Nils J
              Last edited by Viper_gts; 31 maart 2005, 22:27.
              .::Nikon D300::.
              .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

Comment

Konijnenberg vindt ik een goede winkel. Heb daar mijn 17-55 dx gehaald. Goed advies en een eerlijke verkoper.

Ik ben ook benieuwd, de 1.4 of de 1.7. (misschien kom ik je daar wel tegen dan volgende maand, wie weet )

Michael
                Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viper_gts
                  dank iedereen voor zijn bijdrage , geld is niet echt een probleem
                  als je leest wat hier tegenover staat. Dus zal deze wel volgende maand
                  bij konijnenberg gaan halen , vind ze niet goedkoper dan hier.

dus jullie raden een de TC 14 of 17 aan in max, hoeveel
                  is deze lens dan net ? hoe bereken je dan wat je net hebt ?

dank aan alle
                  Nils J
                  Als je bedoelt wat de focus is bij TC1.4, even kijken, stel dat je de lens op 70mm staat dan word dat
                  70mm X Factor TC1,4=98mm en op analoog is dit 156.8mm
                  200mm X Factor TC1,4=280mm en op analoog is dit 448mm

70mm X Factoer TC1,7=119mm en op analoog is dit 190mm
                  200mm X Factor TC 1,7=340mm
                  en op analoog is dit 544mm

hoop dat je dit bedoelt

Groetjes NoName
                  Last edited by NoName; 31 maart 2005, 23:14.
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

Comment

Klopt,maar er zijn meer AFS-lenzen dan alleen maar de 70-200VR.En daar zijn er bij die niet functioneren met de kenko erop.Kan dus zijn dat als je nadien bijv. zoals ik een AFS primelens erbij koopt je toch genoodzaakt wordt om een Nikon TC te kopen daar de kenko niet werkt.Ik koop liever iets dat met alles van het merk compatibel is maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.Zoals ik al aangaf moet je het voor de prijs niet laten als je tweedehands koopt.
                    Roadrunner,
                    Je heb gelijk, met de 300afs kun je problemen hebben, heb zelf ook de Nikon TC 1.4 E II, maar heb nu ook de Nikon AF 80-400 gekocht en daar werkt die Nikon TC 1.4 EII niet mee (wel de oudere TC1.4) en die Kenko gaat wel met AF lenzen.
                    Daarom altijd eerst proberen alvorens te kopen.
                    Last edited by marcelv; 31 maart 2005, 23:38.

Comment

Kenko Pro converters doen het zeker zo goed als de Nikon; het is wel zo dat het hele spul bij mij eigenlijk geen gebruik had omdat het zo zwaar werd.
                      Tweedehands kom je soms tegen rond de 1100-1200 van jongens die op Canon over gaan.
                      Kijk ook naar de 80-400vr als je niet de lichtsterkte of snelheid maar wel veel bereik nodig hebt.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Roadrunner,
                        Je heb gelijk, met de 300afs kun je problemen hebben, heb zelf ook de Nikon TC 1.4 E II, maar heb nu ook de Nikon AF 80-400 gekocht en daar werkt die Nikon TC 1.4 EII niet mee (wel de oudere TC1.4) en die Kenko gaat wel met AF lenzen.
                        Daarom altijd eerst proberen alvorens te kopen.
                        Klopt Marcel.Ik dacht dat het vooral met bepaalde AFS-primes was dat je eventuel probs kon hebben met de Kenko.Nogal een soepke precies

Veel plezier met de AF 80-400mm.Heb er ooit ook al aan gedacht om ze te kopen...Prima range en scherp.Gij zijt een lenzenverzameling aan 't aanleggen zekers?Normaal doen ze dat met postzegels en sigarenbandjes
                        Danny's Photosite

Comment

Veel plezier met de AF 80-400mm.Heb er ooit ook al aan gedacht om ze te kopen...Prima range en scherp.Gij zijt een lenzenverzameling aan 't aanleggen zekers?Normaal doen ze dat met postzegels en sigarenbandjes
                          Ne mens moet toch iets verzamelen, nu nog de 28-70 AFS 2.8 en dan zal het voorlopig wel stoppen denk ik!!! Hoewel de D2X mischien nog??
                          Last edited by marcelv; 1 april 2005, 10:53.

Comment

Ne mens moet toch iets verzamelen, nu nog de 28-70 AFS 2.8 en dan zal het voorlopig wel stoppen denk ik!!! Hoewel de D2X mischien nog??

Daar gaat ge ook geen spijt van hebben.Super lenske ook

Comment

Amai mijne frak.Wilt ge gene suikernonkel van me zijn.Ik verjaar binnenkort...
                              Danny's Photosite

Comment

Kan iemand een goede alternatieve 70-200 lens aanraden binnen de grens van zo'n 500 euro. Ik heb een D70.
                                Tamron & sigma lenzen zijn OK.

Thx

Comment

Working...
                                X