Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

all-round lens voor EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• all-round lens voor EOS 300D

ik zoek een all-round lens voor mijn EOS 300D.
    Momenteel heb ik de kitlens en een EF 100-300. De kitlens mist wat zoomvermogen, en de 100-300 heeft er eigenlijk teveel naar mijn zin. Ik heb een serieus optisch gat tussen beide lensen.

Ik heb wat rondgesurft en kwam bij Corné de EF28-135 IS USM tegen voor 419€. Lijkt me schappelijk van prijs (L-lenzen zijn wat boven mijn budget gegrepen) en in reviews scoort die vrij goed (niet super, het is geen L).
    Maar misschien heeft Sigma of Tamron nog iets beter te bieden? F3.5 is niet denderend, maar de IS maakt dat misschien wat goed...

Wat ik ermee ga doen? All-round zegt het zelf zeker? Ik wil niet te veel van lenzen wisselen, dus ik heb iets nodig dat een goed compromis tussen macro en tele geeft.
    Wat ik verlang van kwaliteit? Ik ben amateur: naar mijn normen geeft de kitlens al mooie foto's (hoog contrast kan wel beter) en da's maar een lensje van 100€. Een L-lens is in mijn geval wat parels voor de zwijnen, denk ik Maar toch, ik wil het beste voor mijn geld.

Iemand ideetjes?
    Canon EOS 40D + grip + handstrap
    EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
    Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

Re: all-round lens voor EOS 300D

Doe eventjes een search, dit is een onderwerp dat hier de laatste tijd zo ongeveer dagelijks aan bod komt...

Een mogelijkheid is de Sigma 18-200...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb een 300D gehad in combinatie met Tamron 28-300 en vond de resultaten niet veel beter dan met mijn Powershot G5, ben dus terug 'afgestapt' van de 'allround' lens.

Comment

@Megapixel,is het dezelfde lens als ik heb??(zie signature)Ik vindt ze eigenlijk zo slecht niet.Welke heb je dan nu?
        Vitarake