Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

all-round lens voor EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• all-round lens voor EOS 300D

ik zoek een all-round lens voor mijn EOS 300D.
    Momenteel heb ik de kitlens en een EF 100-300. De kitlens mist wat zoomvermogen, en de 100-300 heeft er eigenlijk teveel naar mijn zin. Ik heb een serieus optisch gat tussen beide lensen.

Ik heb wat rondgesurft en kwam bij Corné de EF28-135 IS USM tegen voor 419€. Lijkt me schappelijk van prijs (L-lenzen zijn wat boven mijn budget gegrepen) en in reviews scoort die vrij goed (niet super, het is geen L).
    Maar misschien heeft Sigma of Tamron nog iets beter te bieden? F3.5 is niet denderend, maar de IS maakt dat misschien wat goed...

Wat ik ermee ga doen? All-round zegt het zelf zeker? Ik wil niet te veel van lenzen wisselen, dus ik heb iets nodig dat een goed compromis tussen macro en tele geeft.
    Wat ik verlang van kwaliteit? Ik ben amateur: naar mijn normen geeft de kitlens al mooie foto's (hoog contrast kan wel beter) en da's maar een lensje van 100€. Een L-lens is in mijn geval wat parels voor de zwijnen, denk ik Maar toch, ik wil het beste voor mijn geld.

Iemand ideetjes?
    Canon EOS 40D + grip + handstrap
    EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
    Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

Re: all-round lens voor EOS 300D

Doe eventjes een search, dit is een onderwerp dat hier de laatste tijd zo ongeveer dagelijks aan bod komt...

Een mogelijkheid is de Sigma 18-200...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb een 300D gehad in combinatie met Tamron 28-300 en vond de resultaten niet veel beter dan met mijn Powershot G5, ben dus terug 'afgestapt' van de 'allround' lens.

Comment

@Megapixel,is het dezelfde lens als ik heb??(zie signature)Ik vindt ze eigenlijk zo slecht niet.Welke heb je dan nu?
        Vitarake

Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

Comment

de oplossing: de Sigma 18-200, breed en zoom.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
            @Megapixel,is het dezelfde lens als ik heb??(zie signature)Ik vindt ze eigenlijk zo slecht niet.Welke heb je dan nu?
            Ja, dezelfde, DI versie, ik zeg niet dat de resultaten 'slecht' waren , maar niet 'veel' beter dan met een goede prosumer,ik heb nu de Tamron 17-35 f 2.8-4, de Tamron 28-75 f 2.8 en de Canon 70-200 f4 L

Comment

Ja ik weet wat je bedoeld,ze is niet zo slecht,maar heb pas mijn foto's van mijn verlof van vorig jaar bekeken en deze zijn genomen met een coolpix 5700 en er zijn er idd bij die zelfs een heel pak scherper zijn.
              Vitarake

Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

Comment

bedankt CooMa. Ik heb hier idd al een paar vraagjes hieromtrent gezien.
                Ik zoek die Sigma 18-200 deze week eens op. Dit weekend heb ik de kans niet gehad om mijn PC aan te zetten...
                Enne Meg@Pixel, een 28-300 lijkt me toch wel voor de hand liggen dat het niet al te heel scherp zal zijn. Zó'n bereik kan volgens mij gewoon niet goed zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freeco
                  bedankt CooMa. Ik heb hier idd al een paar vraagjes hieromtrent gezien.
                  Ik zoek die Sigma 18-200 deze week eens op. Dit weekend heb ik de kans niet gehad om mijn PC aan te zetten...
                  Enne Meg@Pixel, een 28-300 lijkt me toch wel voor de hand liggen dat het niet al te heel scherp zal zijn. Zó'n bereik kan volgens mij gewoon niet goed zijn
                  Ach, veel verschil zit er op zich niet tussen een 18-200 en een 28-300... het zijn beiden +/- 10x zooms... Ik ben wel redelijk onder de indruk van de kwaliteiten van die 18-200, als je weet welk bereik die dekt en wat hij kost...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hey!

Kheb de 28-300 voor zeven opeenvolgende wandeldagen gebruikt tijdens mijn laatste vakantie, en kmoet zeggen dat ik er zeker niet teleurgesteld van ben.
                    Ok, ben maar een 'amateurke' en ik zie niet altijd wat de pro's hier opmerken, maar al bij al is de tamron 28-300 voor mijn part een vrij goede alrounder.

't is maar hoe je't bekijkt en wat je verwacht. Je weet dan ook op voorhand dat je voor een bereik ala 28-300 geen topkwaliteit mag verwachten, en zeker niet als je weet dat deze goed onder de 400€ zit.

Ondertussen heb ik de sigma 18-125 aangeschaft, terwijl ik misschien beter nog gewacht had op de 18-200. Maar goed... als je nu nog een andere 'allrounder' bij wilt, ga dan voor de 18-200! dan heb je een vrij goed bereik, en naar ik links en rechts opvang is de kwaliteit vrij goed.

Comment

ik heb ondertussen wat foto's van de Sigma 18-200 gezien en het spreekt me idd wel aan! Ik twijfel dus nog tussen de 28-125 en 18-200, al heeft de laatste een kleine voorsprong...
                      heb nog tijd, want de sigma is maar eind deze maand leverbaar door Corne

Comment

Working...
                      X