Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe Flits of betere lens !!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe Flits of betere lens !!!!

Van het weekend heb ik naar een honden show geweest.
    Ik heb er enkele foto's gemaakt met men D70 en kit lens 18-70mm (zonder flits)
    En alle foto’s zijn gemaakt op de A stand en ik moet zeggen dat ze redelijk meevallen.
    Men dochter heeft ook met haar D70 foto's gemaakt maar op automatisch + ingebouwde flits maar haar foto's waar iets minder van kwaliteit dan de mijnen.
    Ik ondervond wel dat ik bij de minste beweging de foto ook bewogen waren, wat normaal is veronderstel ik op f4.5.

Nu is men vraag als ik binnenkort naar het bouwcentrum van Antwerpen ga om zo'n Hondenshow te fotograferen.
    Heb ik dan een beter lens nodig bv 3.5f of 2.8f of moet ik eerder een externe Flits aanschaven bv Nikon SB 600.

edit mod Jo(han): even je titel aangepast
    Last edited by Jo; 22 maart 2005, 07:11.
    Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
    Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

Re: Externe Flits of niet !!!!

Zou een flits de honden niet te veel verstoren ?

Moest je met canon werken zou ik je aanraden om de 50mm/1.8 te kopen , lichtsterk en goedkoop.

Heeft nikon niets gelijkaardigs ?
    http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
      Zou een flits de honden niet te veel verstoren ?

Moest je met canon werken zou ik je aanraden om de 50mm/1.8 te kopen , lichtsterk en goedkoop.

Heeft nikon niets gelijkaardigs ?
      Net als Canon heeft Nikon ook een 50 f/1.4 en een f/1.8 lens
      Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
      www.D-Noizz.be
      wim.proot@gmail.com

Comment

hier http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=67302 is er al een hele boom over gezet. Misschien eens lezen ?
        natwork.be

Comment

Re: Externe Flits of betere lens !!!!

Toch al 1 ding verduidelijken: bewogen foto's krijg je niet door op f4.5 te trekken, diafragma heeft nl niets te zien met bewegings-onscherpte op je foto.
          Diafragma bepaald je DOF (depth of field of hoeveel van je foto scherp is, om bvb bewust een wazige achtergrond te krijgen)

Wat belangrijk is om scherpe foto's te krijgen van bewegende dingen (honden dus in dit geval) is je sluitertijd!
          Trek je bvb aan 1/300 dan heb je al weinig kans op onscherpe foto's. Trek je echter aan 1/10 bvb dan mag je er redelijk zeker van zijn dat het bewogen zal zijn.

Jullie hebben op de A-stand getrokken, waarbij je dus het diafragma instelt en de camera de sluitertijd bepaald. Onder mindere lichtomstandigheden, en zonder flits, is het dus best mogelijk dat je camera naar een sluitertijd van 1/10 (of nog minder) gaat, terwijl met de ingebouwde flits, de camera z'n foto's altijd zal trekken aan 1/60. Hier kan dus al een duidelijk verschil zitten ivm die bewogen foto's.

Wil je veel binnen gaan trekken, kan je best 2 dingen doen: zorgen voor een lichtsterke lens (de nikon 50mm f1.8 is een echte topper en kost geen geld) en kom je er dan nog niet, dan heb je met een externe flitser meer mogelijkheden als met de ingebouwde (je kan nl. indirect gaan belichten, wat over het algemeen een "zachter" resultaat geeft dan dat harde licht van een rechtstreekse flits.

Tip: kijk ook eens naar de nieuwe Sigma-flitsers, de DG ST (= SB600) en de DG SUPER (=SB800) hebben dezelfde functies als de nikon flitsers, maar zijn goedkoper.

Oorspronkelijk geplaatst door Aiki
          Ik ondervond wel dat ik bij de minste beweging de foto ook bewogen waren, wat normaal is veronderstel ik op f4.5.
          edit mod Jo(han): even je titel aangepast
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

bijkomend: de D70 synchroniseert ook tot 1/500 ste met een de externe flits ( in elk geval de Nikon flitsen),ook handig in kader van het vermijden van bewegingsonscherpte....
            Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
            http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Wat belangrijk is om scherpe foto's te krijgen van bewegende dingen (honden dus in dit geval) is je sluitertijd!
              Trek je bvb aan 1/300 dan heb je al weinig kans op onscherpe foto's. Trek je echter aan 1/10 bvb dan mag je er redelijk zeker van zijn dat het bewogen zal zijn.
              Inderdaad Aragorn de foto's zijn op 1/10 tot 1/13 zonder flits met flits 1/60.
              Ik heb lang getwijfeld om de Nikon 50mm -1.8 aan te schaven.
              Maar ik zoom soms graag wat bij en dan vraag ik me af of de lenzen met f2.8 voldoende zijn om te fotograferen zonder flits...

Plus de prijzen tussen Nikon en sigma liggen ver uiteen.
              En ben geneigd om toch bij Nikon te blijven.( Wegens aanraden van de winkel).
              Nu zullen er al direct veel zeggen dit is omdat de winkelier meer zou verdienen.

Maar ik denk toch dat dat prijsverschil ergens in zit.

Wat mij aanspreekt voor lenzen zijn dan de volgende:
              Nikon: AF 24-85 f/2.8-4D IF
              Nikon: AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR
              En mochten jullie me toch overtuigen voor Sigma deze dan.
              Sigma: 28-70 F2.8 EX DG
              Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB

Comment

Inderdaad Aragorn de foto's zijn op 1/10 tot 1/13 zonder flits met flits 1/60.
                Ik heb lang getwijfeld om de Nikon 50mm -1.8 aan te schaven.
                Maar ik zoom soms graag wat bij en dan vraag ik me af of de lenzen met f2.8 voldoende zijn om te fotograferen zonder flits...

Plus de prijzen tussen Nikon en sigma liggen ver uiteen.
                En ben geneigd om toch bij Nikon te blijven.( Wegens aanraden van de winkel).
                Nu zullen er al direct veel zeggen dit is omdat de winkelier meer zou verdienen.

Maar ik denk toch dat dat prijsverschil ergens in zit.

Wat mij aanspreekt voor lenzen zijn dan de volgende:
                Nikon: AF 24-85 f/2.8-4D IF
                Nikon: AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR
                En mochten jullie me toch overtuigen voor Sigma deze dan.
                Sigma: 28-70 F2.8 EX DG
                Al eens aan Tomron gedacht , bv. de 28-75 /2.8 ?
                http://www.dullaert.net

Comment

Ik heb dan toch maar de knoop doorgehakt en heb bij corné gisteren een Nikon 50 mm f1.8 besteld.
                  Ik vindt het alleen een nadeel dat nu men voeten de zoom zullen zijn.

Comment

Ik heb dan toch maar de knoop doorgehakt en heb bij corné gisteren een Nikon 50 mm f1.8 besteld.
                    Ik vindt het alleen een nadeel dat nu men voeten de zoom zullen zijn.
                    Dat hoeft geen nadeel te zijn, ik vind het zelfs een voordeel: het helpt om je compositie anders te bekijken...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Lens Nikon 50mm f1.8 is vanmiddag aangekomen van corné via UPS.
                      Stond met de late en kon pas deze avond testen.
                      Echt prachtige lens had men vrouwtje getrokken dat ze naar tv keek super scherp en belichting was prima.
                      Dit is wel echt een lens die je moet hebben.

Comment

Honden kunnen wel tegen een stootje (flitsje ...). Een goede flits is zijn gewicht in goud waard (maar heeft ook zijn beperkingen!), niet alleen voor hondenshows maar ook voor andere gelegenheden. Ook een 50 mm heeft f1.4 of 1.8 heeft beperkingen, nl. qua brandpuntsafstand. Mijn advies: ga voor een (zeer) goede flash.

ColinD70
                        Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

Comment

Hallo Aiki

Ook ik fotografeer veel op hondeshows en heb hier in het verleden al wat vragen over gesteld.

Zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=59084

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes

Mieke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70
                            Honden kunnen wel tegen een stootje (flitsje ...).
                            ...
                            Mijn advies: ga voor een (zeer) goede flash.
                            Ik ben blij dat Aiki voor een lichtgevoeligere lens gekozen heeft, daar gaan die beestjes héél blij mee zijn. Geen mens vind het leuk om keer na keer 'geflitst' te worden, denk dat die hondjes er hetzelfde over denken hoor!!

Comment

Hondenshows fotograferen is een zeer lastig iets... Ik heb het al meerdere malen ondervonden. Onlangs ben ik ook in Luxemburg geweest voor een grote show. Daar was redelijk wat licht en kreeg ik het met mijn interne flits voor elkaar om goede foto's te maken. Een tijdje terug echter in Eindhoven was een ware ramp... Weinig licht, interne flits helpt je niet veel... Een externe flits lijkt me in zo'n situatie de enige oplossing. Zoiets staat nu dan ook heel hoog op mijn verlanglijstje.

Een lichtsterkere lens (is niet per definitie ook beter...) zal ook helpen. Alleen je DOF wordt dan ook een stuk kleiner...

Van de zomer komen er ook shows in de openlucht. Daar loop ik zowieso een stuk liever rond. Veel meer ruimte en veeeeeeeeeel beter licht.

Honden lijken overigens vrij weinig om flitslicht te geven, mits op afstand. Als je ze recht in hun gezicht fotografeert op een korte afstand vinden ze het zeer zeker minder leuk!!! (mijn honden draaien al snel hun kop weg )

Zijn er hier overigens ook mensen op 29 maart in Luxemburg geweest???

Comment

Working...
                              X