Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even raad vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Even raad vragen

Ik sta op het punt om een DSLR te kopen ( 350D of 20D , hangt van de leverbaarheid af ) . Nu zou ik die dus gebruiken voor de gewoonlijke huis-tuin-keuken kiekjes MAAR ook om foto's te maken van motors op circuit .
    Nu is mijn grootste probleem , welke lens daarvoor te gebruiken ???
    Ik zou dus foto's nemen van snel bewegende ( als alles goed gaat toch ) motoren p een afstand van pakweg 70 m ( soms ook wel wat minder ) .
    Aangezien ik geen benul heb van hoe dichtbij je die dingen kan inzoomen dus mijn vraag . Is een 55-200 genoeg ?? Of is de 70( 75 )-300 eerder de betere keuze ??
    Hiervoor werkte ik met een G6 met tele-convertor en daar kwam ik al een heel eind mee , maar toch nog niet ver genoeg .
    Op voorhand al bedankt voor de eventuele goede raad
    Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Re: Even raad vragen

ik maak regelmatig foto's van autoraces,en hier werk ik meestal tussen de 300 en 500 mm om ze beeldvullend erop te hebben!
    ik denk dat je beter te veel zoom kan hebben dan te weinig!!
    mss eens uitkijken naar een tweedehands 50-500 van sigma of zoiets in die aard!
    succes met de aankoop!
    grts; M

Comment

Een Sigma 70-300 is in elk geval een betere keuze dan de Canon 75-300. Die laatste heb ik ook gehad, en die was niet zo goed. De meeste gebruikers van die Sigma zijn er wel tevreden over.

Ik heb die Canon 75-300 vervangen door een Canon 100-400L IS, maar die is veel duurder. Dat is de lens die ik gebruik om motoren te fotograferen op het circuit.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Die 55-200 zou ik zeker niet doen! Dat is de Sigma als ik me niet vergis hè?

Dat is echt een prul van een lens...volledig plastiek en de optiek is al even goed.

Kan je beter nog ff doorsparen voor degelijk materiaal...maar dat is dus wel veel duurder natuurlijk.

Dan is de 70-200 met 1.4 converter van Sigma geen slechte keuze en nog betaalbaar ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
          Dan is de 70-200 met 1.4 converter van Sigma geen slechte keuze en nog betaalbaar ook.
          Die Sigma 70-200 f2,8 is snel genoeg, maar in combinatie met een 1,4x converter zal de autofocus wel veel trager worden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X