Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vasthouden+opbergen+zoomen ve zware lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vasthouden+opbergen+zoomen ve zware lens

Hey, ik werk met een EF 24-70 en die weegt 1 kilo. Soms vraag ik me af hoe ik die lens vasthou. Nu ligt de lens in de hand, dus niet de camera (20D). Alhoewel de lens mount van de 20D wel stevig genoeg zal zijn.

But you never know. Ik berg de lens altijd op in het zakje met het glas naar beneden.

Graag enkele tips. Hoe hou je het best een camera en lens vast (ik veronderstel onder het contact). Hoe berg je die het best op? En als de AF aanstaat, is het erg om manueel te zoomen want soms zit je daar wel effe tegen.
    www.fredericvanwalleghem.com

Re: Vasthouden+opbergen+zoomen ve zware lens

Vasthouden? Linkerhand onder de lens is prima; bij de zoomring of de focusring.

De 24-70 L ondersteunt full-time manual (FTM) focussing, wat betekent dat je zelf handmatig mag bijsturen in AF modus. Bij lenzen zonder FTM kan je hiermee de focusmotor beschadigen.
    Gijs
    Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
      De 24-70 L ondersteunt full-time manual (FTM) focussing, wat betekent dat je zelf handmatig mag bijsturen in AF modus. Bij lenzen zonder FTM kan je hiermee de focusmotor beschadigen.
      ondersteunt de EF 17-40 f4 die FTM ook?
      www.fredericvanwalleghem.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
        ondersteunt de EF 17-40 f4 die FTM ook?
        yep

zowat alle (recente) L lenzen hebben FTM, de 17-40 dus ook
        Ik denk dat alleen de 24 L TS-E geen FTM heeft (maar dat is een MF lens )

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Hey, ik werk met een EF 24-70 en die weegt 1 kilo. Soms vraag ik me af hoe ik die lens vasthou. Nu ligt de lens in de hand, dus niet de camera (20D). Alhoewel de lens mount van de 20D wel stevig genoeg zal zijn.

But you never know. Ik berg de lens altijd op in het zakje met het glas naar beneden.

Graag enkele tips. Hoe hou je het best een camera en lens vast (ik veronderstel onder het contact). Hoe berg je die het best op? En als de AF aanstaat, is het erg om manueel te zoomen want soms zit je daar wel effe tegen.
          De 24-70 is een randgeval, de 20D weegt zelf ook 700 gr...

Voor zwaardere lenzen (bvb 70-200 IS) is het aangeraden de lens te dragen en niet de camera. Het al dan niet aanwezig zijn van een tripod collar voor de lens geeft je eigenlijk ten dele uitsluitsel hierover

Vastnemen SLR camera tijdens fotograferen: linkerhand ondersteunt lens, elleboog tegen lichaam gedrukt. Rechterhand houdt de camera vast, ook hier elleboog tegen lichaam gedrukt.
          Transport : een 20D + 24-70 kan je aan een strap laten bengelen (wordt wel zwaar), als ik met de 70-200 wandel leg ik de lens op mijn rechterarm , camera in mijn hand (de lens leunt dus op mijn arm), strap rond de nek

sugar

Comment

Volgens mij kun je in geval van twijfel het beste de camera aan de lens laten hangen i.p.v. andersom. De vatting kan het geewicht van de camera in ieder geval aan. Andersom is de vraag.

Als je de lens en camera aan je neckstrap laat hangen zou ik in ieder geval de lens naar beneden laten wijzen. Dan worden de krachten verdeeld over de vatting.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Zeg, hoort dat eigenlijk niet sterk genoeg gemaakt te zijn om elke lens te kunnen "dragen"?

Het zou maar erg zijn...maar ze hebben nergens een waarschuwing staan van:

"Opgepast...deze body is niet sterk genoeg om elke lens op te zetten!!! Slechts volgend modellen worden ondersteund:

-.....
              -.....
              -.....
              -.....
              "

Dat lijkt me zoiets raar. Maar toch als je een Sigma 800mm aan je camera hebt hangen (of andersom) ik zou toch uitkijken...

Comment

Als je een toeter van een lens aan je body hebt hangen is het volgens mij fysiek ONmogelijk om die nog vast te houden enkel aan de body!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar

Vastnemen SLR camera tijdens fotograferen: linkerhand ondersteunt lens, elleboog tegen lichaam gedrukt. Rechterhand houdt de camera vast, ook hier elleboog tegen lichaam gedrukt.

sugar
                  Idem.

Ik heb juist graag dat het wat zwaarder is, geeft meer stabiliteit bij het fotograferen.

Comment

Hey,
                    Ik ben aan het sparen voor dezelfde lens.
                    Vraagje: Na vanalles gelezen te hebben over deze lens op het net, en dus wetende dat er velen deze lens hebben moeten wisselen omdat ze niet goed is: Hoe is de uwe?
                    Van waar heb je ze, en kan je wat voorBEELDen laten zien AUB?
                    Groeten
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                      Hey,
                      Ik ben aan het sparen voor dezelfde lens.
                      Vraagje: Na vanalles gelezen te hebben over deze lens op het net, en dus wetende dat er velen deze lens hebben moeten wisselen omdat ze niet goed is: Hoe is de uwe?
                      Van waar heb je ze, en kan je wat voorBEELDen laten zien AUB?
                      Groeten
                      Ik ben absoluut tevreden van mijn 24-70L. Ik heb n iet direct een foto on-line om dat aan te tonen, ik zal eens kijken of ik iets kan uploaden..

Als je op dpreview kijkt naar de 24-70 bashers, zie je steeds dezelfde personen. Zo is er eentje die ongeveer iedere dag over de non-kwaliteit van deze lens is aan het z**ken... Als je zijn foto's bekijkt wordt snel duidelijk dat hij evenveel kent van fotografie als ik van cosmetische chirurgie . Ik zou nog eerder het advies van mijn tweejarig petekind volgen.

Je moet dus opletten wie je gelooft op een heel aantal forums, en alles goed nalezen en controleren.
                      Kijk maar eens naar de testen van William Castleman (wel een zeer betrouwbare bron).

Zijn conclusie (wetenschapellijke test): 24-70L is beter dan 24, 28 en 35 mm non-L primes...

sugar

sugar

Comment

Working...
                      X