Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron, Sigma of toch, Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron, Sigma of toch, Canon?

Beste mensen,

Ik wil een objectief kopen die kwalitatief goed is. Deze komt op mijn 20D.
    De 50mm 1.4 komt er zowieso op, daar ik analoog met de nikon F90X ook graag met deze lens fotografeerde.
    Maar ik wil een goede zoom. Ik dacht aan de 17-40L maar ook aan de 17-85 IS, omdat die zo'n mooi bereik heeft....
    Dus nu de vraag: leveren Tamron/Sigma ook zo'n lenzen die je kunt vergelijken met kwaliteitslenzen van Canon? Wat met de compatibiliteit? Deze zijn over het algemeen wel goedkoper dan die van Canon....

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: Tamron, Sigma of toch, Canon?

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
    Beste mensen,

Ik wil een objectief kopen die kwalitatief goed is. Deze komt op mijn 20D.
    De 50mm 1.4 komt er zowieso op, daar ik analoog met de nikon F90X ook graag met deze lens fotografeerde.
    Maar ik wil een goede zoom. Ik dacht aan de 17-40L maar ook aan de 17-85 IS, omdat die zo'n mooi bereik heeft....
    Dus nu de vraag: leveren Tamron/Sigma ook zo'n lenzen die je kunt vergelijken met kwaliteitslenzen van Canon? Wat met de compatibiliteit? Deze zijn over het algemeen wel goedkoper dan die van Canon....

Mvg
    Ik heb allemaal Canon lenzen (en nogal wat) en slechts één Sigma lens, de 180mm 3.5 macro. Prima lens, zeer scherp, mooi gemaakt. Groot was echter mijn verbazing toen bleek dat de Sigma 180mm + Sigma 1.4x converter (komt op f/5) wél wilt AF-en op mijn D60 maar niet op mijn 1D MkII. Blijkbaar zijn de compatibileitsproblemen nog niet opgelost.

Comment

Hallo hvr_oosterzele,

Als het goed is doet de AF met een sigma 180 en 1.4 converter het alleen vanaf 1.2 meter tot oneindig.....
      Zie: http://www.sigma-foto.de/cms/upload/...tibilitaet.pdf

Heb deze combinatie gebruikt op een D100 en D2H en op beide werkt dit zoals Sigma vertelde.
      Edwin
      Mijn Foto's

Comment

Maak altijd eerst eenn keuze van de lenzen die u wilt gebruiken en maak dan de keuze van het toestel.

U heeft gekozen voor een Canon Body en u heeft al een paar lenzen. Maar vergeet vooral één ding niet het glasservies gaat een leven mee, de body vervangt u al vlot na een paar jaar, of u gebruikt het als reservebody. Al het glas wat u nu koopt en later wilt inruilen voor een nog beter stuk glas, dan gaat u geld verliezen. U kunt dit verlies beperken door nu een goede keuze te maken en dan maar even doorsparen en wat wachten dan nu een lens te kopen van een ander merk en er later tot de ontdekking komen dat die Sigma of Tamron problemen gaat opleveren met uw nieuwe Canon Body. Overweeg daarom ook goed indien u een EF-s lens van Canon koopt want die kunt namelijk niet op alle Canon Body's gebruiken.

Daarnaat is het zo dat de inruilwaarde van Canon lenzen hoger is dan bij Sigma en Tamron lenzen.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
          Hallo hvr_oosterzele,

Als het goed is doet de AF met een sigma 180 en 1.4 converter het alleen vanaf 1.2 meter tot oneindig.....
          Zie: http://www.sigma-foto.de/cms/upload/...tibilitaet.pdf

Heb deze combinatie gebruikt op een D100 en D2H en op beide werkt dit zoals Sigma vertelde.
          Edwin

Dit was op ongeveer 5 meter, als referentie om mij 100-400L te testen. Perfecte AF met m'n D60, geen of foute AF met m'n MkII.

Comment

Dat lijkt me dan inderdaad een compatibiliteitsprobleem (wat een woord)
            Zelfde gebeurde inderdaad ook met de eerste lichting van de sigma 70-200/2.8 (HSM). Op zich een hele goede lens, alleen die eerste lichting gaf regelmatig errors. Sigma rechipte deze lenzen overigens gratis...

Wellicht toch beter om te kiezen voor het eigen merk.
            Mijn Foto's

Comment

Ik dacht aan de 17-40L maar ook aan de 17-85 IS
              De 17-40L kan op elke Canon, de EF-S lensen niet. Mss iets om rekening mee te houden wanneer je bijvoorbeeld ooit gaat overschakelen naar de 1D-reeks camera's van Canon?
              Mss een ander bereik, maar over de Tamron 28-75 XR DI 2.8 word ook veel goeds verteld. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar de lens zou zich qua beeldkwaliteit kunnen meten aan de 24-70L van Canon.
              De bouwkwaliteit van de Tamron is dan wel wat minder dan die van de Canon maar kost dan ook een flink stuk minder.

Groeten Geert
              BD0316BE
              Canon

Comment

Ik heb zelf de Sigma 18-50 f2,8 EX DC en dat is mijn scherpste lens (scherper dan de Canon 28-135 IS, Sigma 70-200 f2,8 en Canon 100-400L IS).

Zelfs op f2,8 is die over heel het bereik vrij scherp (heel goed bruikbaar), en vanaf f4 is die echt heel scherp .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik heb een 17-40L in gebruik van over een paar weken,pracht van een lens
                  Mvg
                  Remi
                  Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip
                    Ik heb een 17-40L in gebruik van over een paar weken,pracht van een lens
                    Mvg
                    Remi
                    Daar denk ik nu hetzelfde over
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                      Daar denk ik nu hetzelfde over
                      Ewel ne 17-40L gaat het worden dan
                      Waar koop ik deze het best? Bij Corné?

Eerst nog wat bezig zijn met de 18-55, blijkbaar heb ik een goede versie van die kitlens.....
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Dus, waar koop ik deze lens het beste?
                        Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                          Dus, waar koop ik deze lens het beste?
                          Mvg
                          www.cornevaniperen.com .... Maar Corné heeft blijkbaar een lang weekendje geboekt
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Serieuze kandidaat is echter ook de 24-70L F2.8....

Comment

Working...
                            X