Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 28-135 of de Tamron 28-75 2.8 Di

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 28-75 2.8 of De canon 28-135 IS

blijkbaar neigen de meesten naar de Tamron 28-75 2.8 (380 euro). Zelf ben ik ook aan het kijken om de standaard lens van de canon 300d te vervangen door een lichtsterkere versie, en mijn oog valt eerder op de sigma 28-70 2.8. prijs van deze lens schommelt rond de 300-350 euro.

sigma 28-70 2.8 info:
    http://www.sigma-benelux.nl/producte...uct.php?pid=62

Heeft er al iemand ervaring met deze (relatief nieuwe - 10-9-2004) lens? hoe verhoudt deze zich tot de tamron?

bernie.
    Grijzeblubber.be - de weblog van een kleur- en vormloze massa op 1 meter 90 hoogte.

Comment

Re: De Canon 28-135 of de Tamron 28-75 2.8 Di

Kan iemand mij adviseren ivm de vergelijking tussen de Tamron 24-135/3,5-5,6 ASL AD IF en de Tamron 28-75 2.8 Di?
      Is de eerste van mindere kwaliteit?
      En indien ja, weegt dit verlies aan kwaliteit op tegen de (enorme) winst aan bereik? Die laatste vraag is idd subjectief, maar ik had graag wat meningen gehoord, ook al botsen die..
      Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jake.
        Kan iemand mij adviseren ivm de vergelijking tussen de Tamron 24-135/3,5-5,6 ASL AD IF en de Tamron 28-75 2.8 Di?
        Is de eerste van mindere kwaliteit?
        En indien ja, weegt dit verlies aan kwaliteit op tegen de (enorme) winst aan bereik? Die laatste vraag is idd subjectief, maar ik had graag wat meningen gehoord, ook al botsen die..
        Alvast bedankt!
        How how, zo simpel is het allemaal niet hoor. Zo kan er ook meteen de Tamron 28-300 gaan bij betrekken, 500 gram, super-compact, spotgoedkoop, één enkele lens en probleem opgelost.
        Op zich zijn geen van de genoemde slechte lenzen, zeker niet maar buiten hun bereik houd dan ook alle vergelijk op.
        De 24-135 heeft een zeer mooi bereik maar heeft om te beginnen al geen DI lens (digitaal geoptimaliseerd) wat wil zeggen dat ze op analoog nog redelijk goed zal presteren mits een paar stops dicht te draaien, op digitaal al heel wat minder, doch nog aanvaardbaar.
        Het is ook een bijna 6x zoom en das al een behoorlijk inboeten ten koste van de scherpte. De beste zooms, ongeacht van welk merk zijn 3 tot maximum 4X, dat is al een eerste voorwaarde.
        De 24-135 begint aan F3.5 groothoek en eindigd op F5.6 bij tele, terwijl de 28-75 over zijn ganse bereik een waarde heeft van F2.8.
        Stel dat een 24-135 F2.8 (dus met een constant diafragma van 2.8 zoals de 28-75) al zou bestaan, ze zou niet te dragen, of deftig te hanteren zijn en nog veel minder betaalbaar. Al zou je dan wel een vergelijking kunnen doen met min of meer gelijke wapens maar helaas, zo'n lens bestaat niet.
        Kortom, om op je vraag te beantwoorden...........ja, het verlies aan kwaliteit weegt enorm op tegen de winst aan bereik.
        Al wil dat zeker niet zeggen dat je die 24-135 dan maar moet vergeten.
        Jij moet uitmaken wat voor jou primeert, bereik of optische kwaliteit.
        Het is eigenlijk zowat hetzelfde vergelijk als waar het allemaal is mee begonnen bij deze thread, maar dan Tamron vs Tamron
        Last edited by domibal; 2 februari 2005, 00:27.
        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door domibal
          De 24-135 heeft een zeer mooi bereik maar heeft om te beginnen al geen DI lens (digitaal geoptimaliseerd) wat wil zeggen dat ze op analoog nog redelijk goed zal presteren mits een paar stops dicht te draaien, op digitaal al heel wat minder, doch nog aanvaardbaar.
          Wil dat DI niet slechts zeggen dat er bij de bouw rekening is gehouden met de kleinere sensor, dus dat het beeld kleiner wordt geprojecteerd? Dat lijkt me niet perse een voordeel qua beeldkwaliteit. Het betekent alleen dat de lens compacter gebouwd kan worden. Of heb ik het mis?
          Gijs
          Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
            Wil dat DI niet slechts zeggen dat er bij de bouw rekening is gehouden met de kleinere sensor, dus dat het beeld kleiner wordt geprojecteerd? Dat lijkt me niet perse een voordeel qua beeldkwaliteit. Het betekent alleen dat de lens compacter gebouwd kan worden. Of heb ik het mis?
            Neen, die Tamron DI lens is ook bruikbaar op een full frame body.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door André M
              Hier moet ik Hans bijtreden, kijk maar eens hier.
              En voor mij werkt die IS uitstekend, haarscherpe foto's op 1/8s bij (135mm*1,6)!!

Groeten,
              André

Ja, maar dan ook getrokken met de Mark I !!!

Yvan
              Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

http://www.photo.net/equipment/tamron/28_75_Di/ vind u een test tussen de
                canon 28-135 en tamron 28-75 di, er staat diudelijk in dat de tamron beter is
                alfons

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flap
                  http://www.photo.net/equipment/tamron/28_75_Di/ vind u een test tussen de
                  canon 28-135 en tamron 28-75 di, er staat diudelijk in dat de tamron beter is
                  http://www.photo.net/equipment/tamron/28_75_Di/

Nu werkt hij wel uwe link.
                  Last edited by Cois; 2 februari 2005, 22:32.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs

Als ik het goed heb is de lens inderdaad specifiek gebouwd voor D-slr, dit om de lichtstraklen recht op de ccd/cmos te doen laten vallen. (heb het niet gecheckt, maar dat geldt denk ik voor alle lensen specifiek ontworpen voor dslr's). Heb trouwens van de week zelf ook uiteindelijk de Tamron 28-75 besteld, op basis van wat ik er gelezen heb en ervaringen van gebruikers (amateurs en proffesionals).

mvg,

Jan
                    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                      Dat heb ik persoonlijk nog niet ondervonden van de Canon 28-135,als ik die foto's vergelijk op die website met de mijn en ik heb die lens al een jaar.
                      Sorry Bob Atkins,amaai dat is durven voor een amateur amateurke zoals ik hé.
                      Last edited by Cois; 3 februari 2005, 07:52.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

Comment

Effe mijn bevindingen ,

Ik heb beide lenzen gehad zowel de 28-135 IS als de Tamron 28-75 DI
                        Geen vergelijk mogelijk het zijn beide zeer goede lenzen maar.... de Tamron steekt er ver boven uit kwa kleur , bokeh en vooral scherpte, die is te vergelijken met de 28-70L die ik nu heb . Als ik morgen echter opnieuw de keuze moet maken 28-70L of Tamron 28-75Di en dat is dan nog een ander vergelijk dan ga ik resoluut voor de Tamron , als je het prijsverschil bekijkt amaai. Natuurlijk kwa bouw zijn de lenzen niet vergelijkbaar Tamron is echt plastiek achtig maar dat doet niks af aan de kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                          Dat heb ik persoonlijk nog niet ondervonden van de Canon 28-135,als ik die foto's vergelijk op die website met de mijn en ik heb die lens al een jaar.
                          Sorry Bob Atkins,amaai dat is durven voor een amateur amateurke zoals ik hé.
                          Met die Tamron heb ik natuurlijk geen ondervinding,ik bedoel alleen maar dat ze die EF28-135mm nu ook niet in de grond moeten boren.
                          Ik zou die Tamron wel eens willen testen,want beide lenzen hebben ook een verschillend doel vind ik.
                          Want die IS van Canon heb ik ook al dikwijls nodig gehad.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

Working...
                          X