Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip: Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tip: Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
    weinig licht = groot diafragma nodig: ja dus
    edit: waarschijnlijk ga je een grotere beeldhoek nodig hebben, dus misschien is een 35mm prime ofzo meer iets voor jou
    maw de f2.0 35mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik maak de meeste van mijn portretten met de "fantastic plastic", al duurt het even voor je de lens goed onder controle hebt. In het begin toch had ik de neiging hem helemaal open (f/1,8) te draaien, met een veel te kleine DOF (scherptediepte) als gevolg.

Portretten van mijn kleindochter:

Maar ik probeer ook af en toe de lens uit op bloemstukken van mijn vrouw, of op bloemen/struiken in de tuin.
      Dank je LesC voor de voorbeeld foto's!!
      Mooie foto's van een mooi meisje!

Comment

Ik heb ze ook (nog niet zo lang) in mijn bezit.
        Eén van de eerste experimentjes op F2.5 vind je hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=212829
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Ik heb ze ook (nog niet zo lang) in mijn bezit.
          Eén van de eerste experimentjes op F2.5 vind je hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=212829
          Mooie foto!

Kan het zijn, dat jij niet dezelfde lens hebt, als waarover het hier in het topic gaat? De F1.8, en jij hebt wsl de F2.5?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
            Mooie foto!

Kan het zijn, dat jij niet dezelfde lens hebt, als waarover het hier in het topic gaat? De F1.8, en jij hebt wsl de F2.5?
            Nee nee, het is wel degelijk de 50mm 1.8 II, maar de foto is gemaakt op F2.5
            Mvg Tim

Comment

Ah, ok , des te beter dan, dan heb k nog voorbeeldje!
              Thx!

Comment

Ik heb deze ook nog maar enkele dagen, gisteren voor de eerste keer gebruikt.
                Deze is genomen op 1.8 en inderdaad naar de voorzijde van het gezicht toe loopt het al verkeerd.

Na wat oefenen lukt het wel, ben er echt blij mee.
                CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

Comment

Een voorbeeld van de 50mm F1.8 II (1/60s, F4.5, ISO100)

Volledige foto:

100% crop:
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart P. Bekijk bericht
                    zo weinig scherptediepte dat je heel nauwkeurig moet focuseren (zeker als je focust en hercomposeert)
                    Kan je je voorstellen wat het is als je voor de eerste keer de 85f1.2 op je body zet?
                    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Hey,
                      Zaterdag nog een trouw gedaan in een donker kerkske.
                      OP de ene body zat de 24-105 f4 L met de flash.
                      En op mijn tweede body zat de 50mm 1.8 met een ingestelde ISO 1600.

Als je echt de mensen niet wil storen, kan je met de 50mm op een 40D
                      (crop x1.6) echt wel vanaf een behoorlijke afstand mooie beeldvullende foto's maken van een trouwkoppel.

Als er natuurlijk teveel actie aan te pas komt, schakel ik over naar de 17-40 of 24-105 met flash.
                      Beter een klein flashke dan een bewogen spookhand tijdens het overschuiven van de ringen

Greetz,
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Dank je GeertB voor t voorbeeldje ook!

Comment

Ik heb de lens ook al een tijdje, en ik noem het een "pestlens", dit omdat er altijd mensen zo graag met men fototoestel spelen.

Ik zet de lens er altijd op, je kan dan niet zoomen uit gemak, dus je moet wel creatief zijn met de positie

zalige lens voor zéér weinig geld

Al keken ze mij bij konijn echt raar aan toen ik dat ding kocht, ...
                          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

als je de EF50mm 1.4 vergelijkt van scherptediepte met de EF50mm 1.8 in grootste diafragma. Zal die dan beter zijn of niet....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amateurke84 Bekijk bericht
                              als je de EF50mm 1.4 vergelijkt van scherptediepte met de EF50mm 1.8 in grootste diafragma. Zal die dan beter zijn of niet....
                              De DOF van de 1.4 zal nog wat kleiner zijn (dus meer achtergrond blur) dan bij de 1.8 indien vol open gebruikt en - nog belangrijker - de bokeh is ook mooier wegens o.a. meer diafragma bladen (de 1.8 heeft er slechts 5).
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

Comment

Ze is besteld!
                                Alleen is ze momenteel niet op voorraad en moet ik nu nog ff wachten...
                                Had ze nochtans graag al uitgeprobeerd van t weekend.

Geduld hebben zeker?

Comment

Working...
                                X