Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip: Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tip: Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm

Hi Allen,

Ik heb zojuist mijn nieuwe lens thuisbezorgd gekregen en ik ben er helemaal happy mee!
    Ten eerste omdat foto Konijnenberg supersnel heeft geleverd en ten tweede omdat de lens helemaal aan mijn verwachtingen voldoet.
    Ik had al in diverse reviews gelezen dat dit goedkope lensje (slechts 95 euro) een toppertje is. Het is mijn eerste 'niet-zoom' lens, en ik kan hem echt aanbevelen.

Nou, ik ga weer aan de slag met mijn nieuwe speeltje

Groetjes, Ebbie
    Groetjes, Ebbie
    mijn foto-log

Re: Tip: Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm

Oorspronkelijk geplaatst door ebbie1971
    Hi Allen,

Ik heb zojuist mijn nieuwe lens thuisbezorgd gekregen en ik ben er helemaal happy mee!
    Ten eerste omdat foto Konijnenberg supersnel heeft geleverd en ten tweede omdat de lens helemaal aan mijn verwachtingen voldoet.
    Ik had al in diverse reviews gelezen dat dit goedkope lensje (slechts 95 euro) een toppertje is. Het is mijn eerste 'niet-zoom' lens, en ik kan hem echt aanbevelen.

Nou, ik ga weer aan de slag met mijn nieuwe speeltje

Groetjes, Ebbie
    Ik heb hem ook gekocht, omdat we voor onze kursus fotografie nu eenmaal met 50mm moeten trekken, en ben er ook heel tevreden van, zeker vanaf f2.8 is hij heel scherp. Op f1.8 is hij niet helemaal scherp en heb je trouwens zo weinig scherptediepte dat je heel nauwkeurig moet focuseren (zeker als je focust en hercomposeert). Voor de prijs moet je het zeker niet laten.

Naast mijn zoomlenzen is het ook een interessante ervaring om eens met een vaste brandpuntsafstand op stap te gaan. Je bekijkt de dingen op een andere manier en ziet soms foto's die je anders niet zou zien.

Veel plezier.
    Bart
    Canon EOS 5D

Comment

Hallo,

Ik heb deze lens al een hele tijd in gebruik en ben er zeer tevreden over.
      De prijs is een prikje in vergelijking met de superkwaliteit.
      en idd, bij f1.8 heb je zo'n beperkte scherptediepte dat je moet uitkijken voor een juiste focus op het gewenste onderwerp.
      Maar ... een dijk(je ) van een lens.

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik heb me enkele maanden geleden een 1.4 aangeschaft, en ik moet zeggen dat ge met een 50mm prime veel plezier kunt beleven. Eigenlijk zou het veplicht materiaal moeten zijn voor elke amateur-fotograaf.
        Uw eigen in bochten plooien om toch maar goed te kunnen cadreren houd uw nog eens fit ook.
        BD0316BE
        Canon

Comment

Dient die lens dan meer voor Partylens ? Of meer voor Wandellens ?
          Canon 50D - Canon 24-105 f/4L IS USM - Speedlite 580EX II - Manfrotto 728B
          Canon IXUS 990 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumind Bekijk bericht
            Dient die lens dan meer voor Partylens ? Of meer voor Wandellens ?
            Voor partylens is deze eigenlijk wat te kort (heel wat ervaar ik zelf).
            Dit is natuurlijk wel op APS-C sensor want op full frame wordt het al een heel andere lens.

Groetjes

joris

Comment

[Mod] aangezien het hier over een lens gaat staat het hier beter dan in Camera's
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik heb 'em ook al 2 maanden ongeveer, echt 'n fijn lensje voor weinig geld!

Comment

Waarvoor wordt deze lens eigenlijk het best gebruikt ?
                  Hoe trek je er de beste fotos mee ? Binnen ? Buiten ? Party ? Landscape ?
                  Canon 50D - Canon 24-105 f/4L IS USM - Speedlite 580EX II - Manfrotto 728B
                  Canon IXUS 990 IS

Comment

Iemand toevallig voorbeeldjes genomen met deze lens?
                    Zal me die mss aanschaffen...

Comment

gewoon zó aanschaffen
                      ik heb het niet nagekeken, maar er zullen wel wat voorbeelden staan op pixelpeeper
                      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                      BLOG

Comment

Ik maak de meeste van mijn portretten met de "fantastic plastic", al duurt het even voor je de lens goed onder controle hebt. In het begin toch had ik de neiging hem helemaal open (f/1,8) te draaien, met een veel te kleine DOF (scherptediepte) als gevolg.

Portretten van mijn kleindochter:

Maar ik probeer ook af en toe de lens uit op bloemstukken van mijn vrouw, of op bloemen/struiken in de tuin.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zou die lens zo ook ideaal zijn voor wat ik doe, zijnde urban locations waarbij ik toch wel wordt geconfronteerd met weinig lichtinval en waarbij ik de flits weiger te gebruiken. Wil vooral gebruik maken van het aanwezig licht.

Comment

weinig licht = groot diafragma nodig: ja dus
                            edit: waarschijnlijk ga je een grotere beeldhoek nodig hebben, dus misschien is een 35mm prime ofzo meer iets voor jou
                            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                            BLOG

Comment

Deze lens is typisch geschikt voor weinig licht. Heb alleen geen ervaring met grotere afstanden dan klassiek portret. Ik ben van plan nog een 85mm f/1,8 bij te kopen om wat meer afstand te kunnen nemen.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X