Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip: Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tip: Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm

Ondanks dat het voor het geld een prima lensje is, kun je er niet altijd op vertrouwen. Waar ik me nog het meeste op erger met deze lens is waarschijnlijk de AF,die is ronduit vreselijk. Al helemaal in slechte-licht omstandigheden en indien je 'm gebruikt op f/1.8. Heb er nu zo'n jaar mee gefotografeerd en heb ook veel mooie foto's ermee gemaakt, maar zodra die Sigma 50 1.4 uitkomt..ga ik upgraden.
    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
    Visit my Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
      Ondanks dat het voor het geld een prima lensje is, kun je er niet altijd op vertrouwen. Waar ik me nog het meeste op erger met deze lens is waarschijnlijk de AF,die is ronduit vreselijk. Al helemaal in slechte-licht omstandigheden en indien je 'm gebruikt op f/1.8. Heb er nu zo'n jaar mee gefotografeerd en heb ook veel mooie foto's ermee gemaakt, maar zodra die Sigma 50 1.4 uitkomt..ga ik upgraden.
      wanneer komt die uit ?
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
        Zou die lens zo ook ideaal zijn voor wat ik doe, zijnde urban locations waarbij ik toch wel wordt geconfronteerd met weinig lichtinval en waarbij ik de flits weiger te gebruiken. Wil vooral gebruik maken van het aanwezig licht.

Ideaal niet, dan is de 50/F 1.2 beter....

Comment

Goede lens de 50mm 1.8 vanaf 2.5/2.8 erg scherp, maar helaas heeft deze lens ook zijn minpunten.

De lens is relatief traag en heeft veel last van hunting in donkere omgevingen.
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
          X