Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze vogelfotografie lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze vogelfotografie lens

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Het is wel interessant dat sigma en tamron met een alternatief komen, waardoor zo'n bereik (600mm is wel de moeite) ineens te betalen valt.
    Absoluut.
    Zo zijn er nog wel een paar aantrekkelijke en unieke zaken... de 150-600, maar zeker ook de 120-300/2.8 en de 18-35/1.8.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Canon heeft net die 100-400 van een draaizoom en verbeterd glas voorzien. En de 70-300L is ook zeer goed. Dat zal het voorlopig zijn, denk ik.
      Het standpunt van Canon is waarschijnlijk dat je boven de 400mm beter af bent met een prime. Gezien het bedrag dat ze daarvoor vangen, kan ik dat standpunt begrijpen
      Er is ook nog de Canon 200-400 f4 L IS met ingebouwde teleconverter http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx .
      Dat is ook een zoomlens, maar het prijskaartje is voor de meesten onder ons ook wel wat te hoog...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Er is ook nog de Canon 200-400 f4 L IS met ingebouwde teleconverter http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx .
        Dat is ook een zoomlens, maar het prijskaartje is voor de meesten onder ons ook wel wat te hoog...
        Haha
        Het ging mij niet zozeer om de zooms maar om de betaalbare millimeters. Voor die prijs zou ik toch liever een 600/4.0 met TC hebben
        Pieter
        --

Comment

Haha
          Het ging mij niet zozeer om de zooms maar om de betaalbare millimeters. Voor die prijs zou ik toch liever een 600/4.0 met TC hebben
          Eigenlijk is het een aanvulling op elkaar Pieter, lijkt me een mooi "setje" 70-200 , 200-400 en een 600

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Eigenlijk is het een aanvulling op elkaar Pieter, lijkt me een mooi "setje" 70-200 , 200-400 en een 600
            Dat setje mag er inderdaad wezen.
            Misschien de middelste zoom nog vervangen door een lichtsterke 200/2.0 en 400/2.8 dan?
            Bij die 600 in elk geval een 2x TC kopen, want het resultaat is kwalitatief beter dan de 1200mm voor een fractie van de prijs...
            Pieter
            --

Comment

dan zou ik ook maar een karretje aanschaffen om dat allemaal mee te nemen :-)
              Overigens heb ik daadwerkelijk een keer iemand in het beierse woud met zo'n dergelijke uitrusting gezien.....
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Een tijd terug hier een lens van de hand gedaan en zelf gaan afleveren bij de mens in kwestie , nog nooit zo'n collectie bijeen gezien , een stuk of 2 1D-x 'en , 800mm prime , 600mm prime , 400F2.8 prime en een 200-400 met ingebouwde extender... ik ben niet eens begonnen om even te rekenen wat dit setje koste
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Om jullie nog op de hoogte te brengen. Ik heb de tamron besteld en morge zou ik ze kunnen gaan afhalen. Bedankt voor de hulp iedereen!

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
                  https://500px.com/driesv1993

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DriesVerre Bekijk bericht
                    Om jullie nog op de hoogte te brengen. Ik heb de tamron besteld en morge zou ik ze kunnen gaan afhalen. Bedankt voor de hulp iedereen!
                    Veel plezier!
                    Laat ons weten hoe ze bevalt en toon een paar voorbeeldjes
                    Pieter
                    --

Comment

Veel plezier!
                      Laat ons weten hoe ze bevalt en toon een paar voorbeeldjes
                      Bedankt! Zal ik zeker doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DriesVerre Bekijk bericht

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
                        Proficiat met je keuze en veel plezier ermee
                        Het is een prima lens voor iemand die z'n eerste stappen zet in de vogelfotografie en weinig wil spenderen
                        Hou ons in ieder geval op de hoogte met enkele voorbeeldjes hier als je wilt

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Proficiat met je keuze en veel plezier ermee
                          Het is een prima lens voor iemand die z'n eerste stappen zet in de vogelfotografie en weinig wil spenderen
                          Hou ons in ieder geval op de hoogte met enkele voorbeeldjes hier als je wilt

grts
                          Sieg
                          In de loop van volgende week zal ik hopelijk wat voorbeelden hebben ^^

Bedankt voor uw hulp!

Comment

Oeps, ik ben te laat om je van gedachte te laten veranderen en toch even door te sparen voor de SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | S te gaan.
                            Kijk even naar deze foto's van mij deze zijn gemaakt met de SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | S - https://www.flickr.com/photos/jantje...57657597770099
                            In ieder geval proficiat met je Tamron 150-600mm
                            Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                            Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aiki Bekijk bericht
                              Oeps, ik ben te laat om je van gedachte te laten veranderen en toch even door te sparen voor de SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | S te gaan.
                              Kijk even naar deze foto's van mij deze zijn gemaakt met de SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | S - https://www.flickr.com/photos/jantje...57657597770099
                              In ieder geval proficiat met je Tamron 150-600mm
                              Haha inderdaad xD in ieder geval, zeer mooie foto's heb je daar. Als de tamron me egt zou tegenslagen zou ik de sigma inderdaad overwegen. Ik dacht wel dat de sigma een heel stuk zwaarder was en ik ben geen beer van ne vent zoals ze hier zeggen om lang uit de hand te fotograferen.

In ieder geval, bedankt voor de tip een nog veel plezier met uw sigma!

Comment

Hallo,

Hieronder nog twee albums met foto's die gemaakt zijn met de Tamron 150-600mm.
                                Pairi Daiza met de D7100 en de Olmse Zoo met de D750.
                                Ik denk wel dat de lens je zal bevallen, mij bevalt ze zeker.

Pairi Daiza
                                Olmse Zoo
                                Dirk C.

Comment

Working...
                                X