Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze vogelfotografie lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze vogelfotografie lens

Vandaag geluk gehad in de vogelkijkhut om de tamron eens te proberen, wat ik wel merk is dat als het onderwerp iets verder weg is dat de foto's soft worden. Dat is nu niet zo'n groot probleem.
    Ik ben blij met mijn aankoop. Bedankt iedereen!

https://500px.com/photo/125659273/ki...ser_id=7464311

Groetjes
    Last edited by DriesVerre; 18 oktober 2015, 23:26.
    https://500px.com/driesv1993

Comment

Dan vind ik de de foto's van Codi (Pairi Daiza en Olmense Zoo) met de Tamron een stuk scherper dan de vogels in het album van Aiki.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greenzorro Bekijk bericht
        Dan vind ik de de foto's van Codi (Pairi Daiza en Olmense Zoo) met de Tamron een stuk scherper dan de vogels in het album van Aiki.
        Ik zou geen idee hebben wat ik anders zou doen. Misschien kan Codi wat tips geven?[emoji1]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DriesVerre Bekijk bericht
          Ik zou geen idee hebben wat ik anders zou doen. Misschien kan Codi wat tips geven?[emoji1]
          Dag Dries,

Zeker de lens niet vol open gebruiken, ik gebruik ze over het algemeen op f/7.1 of f/8, dat scheelt al een hoop in scherpte en mijn foto's zijn bij de nabewerking ook nog wel wat verscherpt.
          Dirk C.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
            Dag Dries,

Zeker de lens niet vol open gebruiken, ik gebruik ze over het algemeen op f/7.1 of f/8, dat scheelt al een hoop in scherpte en mijn foto's zijn bij de nabewerking ook nog wel wat verscherpt.
            Hey Codi, ik had zo al iets verwacht. Maar het licht wou me het niet toelaten. Men iso was ook al redelijk hoog. Maar ik hou het in gedachten. Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DriesVerre Bekijk bericht
              Hey Codi, ik had zo al iets verwacht. Maar het licht wou me het niet toelaten. Men iso was ook al redelijk hoog. Maar ik hou het in gedachten. Bedankt
              Lichtkwaliteit begint dezer dagen inderdaad problematisch te worden. Op een heldere dag kun je volop gebruikmaken van je 150-600 tijdens/rond de middag, maar na 16u... vergeet het maar

Zoals wij reeds zegden: vanaf f/8 is ze op z'n best. Naarmate de dagen weer helderder worden (lente, zomer tot september) kun je ze optimaal gebruiken. Als je een body hebt die betere ISOprestaties aankan kun je natuurlijk de ISO laten stijgen en achteraf bewerken.

In ieder geval proficiat met je objectief en veel prachtige foto's toegewenst.
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                Lichtkwaliteit begint dezer dagen inderdaad problematisch te worden. Op een heldere dag kun je volop gebruikmaken van je 150-600 tijdens/rond de middag, maar na 16u... vergeet het maar

Zoals wij reeds zegden: vanaf f/8 is ze op z'n best. Naarmate de dagen weer helderder worden (lente, zomer tot september) kun je ze optimaal gebruiken. Als je een body hebt die betere ISOprestaties aankan kun je natuurlijk de ISO laten stijgen en achteraf bewerken.

In ieder geval proficiat met je objectief en veel prachtige foto's toegewenst.
                Ik kan wel hoog gaan rond de 1250, maar hoger durf ik niet egt [emoji12] alvast bedankt voor de feedback! En bedankt, dat zal er niet aan mankeren!

Comment

1250 iso is in mindere lichtomstandigheden wat weinig, zeker als het onderwerp beweegt.
                  Met mijn D750 durf ik gerust naar 6400 iso gaan, dan mag er al eens minder licht zijn.
                  Dirk C.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
                    1250 iso is in mindere lichtomstandigheden wat weinig, zeker als het onderwerp beweegt.
                    Met mijn D750 durf ik gerust naar 6400 iso gaan, dan mag er al eens minder licht zijn.
                    Aah zo, ik gebruik nu wel een 7D, al een hele vordering tegenover mijn 30D maar natuurlijk niet zoals de nieuwste body's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippedeli Bekijk bericht
                      lichtkwaliteit begint dezer dagen inderdaad problematisch te worden. Op een heldere dag kun je volop gebruikmaken van je 150-600 tijdens/rond de middag, maar na 16u... Vergeet het maar

zoals wij reeds zegden: Vanaf f/8 is ze op z'n best. Naarmate de dagen weer helderder worden (lente, zomer tot september) kun je ze optimaal gebruiken. Als je een body hebt die betere isoprestaties aankan kun je natuurlijk de iso laten stijgen en achteraf bewerken.
                      +1 ....
                      Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                      Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

Comment

Working...
                      X