Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan te bevelen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aan te bevelen of niet?

Wat denken jullie over de lens nikon 80-400mm f 4.5-5.6d af vr. of de lens nikon 28-300mm vr af-s f 3.5-5.6 in combinatie met D7200 dit voor voetbalwedstrijden? Aan te bevelen of niet? Alvast bedankt!

Re: Aan te bevelen of niet?

Beide objectieven zijn niet echt lichtsterk te noemen. Wat ik weet over de 80-400 heeft deze ook een vrij trage autofocus. Dus voor sport zou ik deze niet aanraden. De 28-300 is een echte allround lens, dus wat mij betreft ook niet ideaal voor sport. Aangezien de 80-400 toch over een budget van €2000 gaat, zou ik opteren voor de 70-200 F2.8.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

Comment

Ik ben het eens met Gregory, maar als het toch 1 van deze 2 lenzen moet worden, zou ik de 80-400 absoluut verkiezen boven de andere. Volgens mij is het wel te doen, maar je haalt niet de trefzekerheid van een 70-200 of een tele-prime. Voor een beperkter budget ga je waarschijnlijk met een Tamron 70-300 bijna even goeie resultaten halen. De lichtsterkte zal je in elk geval parten spelen op de iets minder goed verlichte velden...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
        Beide objectieven zijn niet echt lichtsterk te noemen. Wat ik weet over de 80-400 heeft deze ook een vrij trage autofocus. Dus voor sport zou ik deze niet aanraden. De 28-300 is een echte allround lens, dus wat mij betreft ook niet ideaal voor sport. Aangezien de 80-400 toch over een budget van €2000 gaat, zou ik opteren voor de 70-200 F2.8.
        Voor avondwedstrijden gebruik ik de Nikon 80-200 f2.8 lens. Het zou dus meer gebruikt worden voor eventueel wedstrijden overdag en om wat meer zoombereik te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dvh Bekijk bericht
          Het zou dus meer gebruikt worden voor eventueel wedstrijden overdag en om wat meer zoombereik te hebben.
          De 80-400 is een prachtige lens voor zover ik mij kan herinneren - de nieuwe versie schijnt een stuk sneller te focussen.
          Een zeer waardig alternatief is dan misschien de 150-600 van Tamron of Sigma? Of de nieuwe Nikkor 200-500 als je bij het merk zelf wil blijven?
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            De 80-400 is een prachtige lens voor zover ik mij kan herinneren - de nieuwe versie schijnt een stuk sneller te focussen.
            Een zeer waardig alternatief is dan misschien de 150-600 van Tamron of Sigma? Of de nieuwe Nikkor 200-500 als je bij het merk zelf wil blijven?
            Ik zou dan toch vol inzetten op de 200-500 als je voor de avondwedstrijden een 2.8 hebt. Is volgens de eerste reviews een zeer degelijke lens voor sport. En zeker voor dat budget.
            Mvg,
            Gregory
            www.gvg-photo.com

Comment

Working...
            X