Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Trouwfotografie

Ik ga voor de eerste keer een trouw fotograferen en nu vroeg ik mij af welke lenzen jullie echt als een must zien op zo'n dag?
    Ik werk met een nikon D5300 en heb een nikkor 18-105mm 3.5-5.6 en een nikkor 50mm f1.8.
    Is er een lens dat nog zeker bij mijn collectie moet horen voor een trouw of red ik het hier mee?

Alvast bedankt!

Re: Trouwfotografie

Heb je maar 1 body? Gebruik dan de 18-105mm. Gebruik de 50mm enkel echt in noodtoestanden. Heb deze lens ook en ze komt er enkel uit als mijn lens kapot is of een defect heeft.

Ik twijfel niet aan je kunnen. Deze zul je zelf beter weten maar toch enkele tips die ik persoonlijk noodzakelijk vind vooraleer ik "solo" trouws zal fotograferen

2 body's
    1 met een 24-70mm
    1 met een 70-200mm
    2 flitsers

Nu gear maakt zeker niet uit. Maar als de bruid en bruidegom hun eerste kus doen en die heb je niet omdat je daar staat van lens te veranderen. Gaan ze je niet betalen.

En ik spreek uit ervaring. Niet met een trouw maar met een communiefeest. Iets teveel hooi op men vork genomen.

Daarom dat ik nu die evenementen schiet met een maat. Hij gebruikt de d7000 met een 70-200mm en ik de d7100 met de 18-105 (gaat een 24-70mm worden)

Ik wens je veel succes en hoop je genoeg info te hebben gegeven om je schoot op een proffesionele manier te doen.

Ook een tipke ookal is het familie laat ze betalen... Uw gerief kost ook geld he.

Groetjes
    Website: http://www.svenverhoeven.com/

Comment

Ik heb een vriendin die ook mee gaat voor foto's dus gelukkig sta ik er niet alleen voor
      Heel hard bedankt voor de reactie, je hebt mij heel goed verder geholpen!

Comment

met 2 kun je natuurlijk zonder vrees de prime eens gebruiken, en al eens van lens wisselen (lens wisselen doe je op de momenten waarop je dit kan natuurlijk)
        tov je zoomlens (kitlens) zal die primelens je superieure beeldkwaliteit leveren en je onderwerp mooi isoleren door de beperkte scherptediepte die een lichtsterke lens je bied.

als je graag met je primelens werkt zou ik durven een sigma 30mm 1.4 ART erbij te nemen, de beeldhoek leent zich voor iets meer allround gebruik en de 1.4 helpt je in moeilijke lichtsituaties
        ook een reportageflits kan helpen indien je weet hoe je die kan inzetten/bedienen

zoek achter véél inspiratie van foto's op het net, en kijk met welk materiaal ze gemaakt zijn (bij flickr en 500px zie je de exif er vaak gewoon bijstaan)

en plan de ganse dag goed uit, tijdstippen van alles inschatten en/of zeker weten (dan weet je ook beter wanneer welke lens)

voor de rest: meerdere geheugenkaartjes en batterijen (je schiet vlug een paar 1000 foto's op zo'n dag)
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

Comment

1 body, 1 kitlens en een 50 mm prime. Het oogt wat weinig, maar als je meewerkt met een ervaren fotograaf kan het misschien wel.
          Fotograferen van een bruiloft was vroeger een vak. Een vak moet men leren. Ik hoop voor alle aanstaande bruidjes en bruidegoms dat de fotograaf van hun keuze weet wat hij/zij doet.

Comment

We hebben alles tot in de puntjes voorbereid maar was alleen niet zeker welke lenzen andere mensen voor deze dag gebruiken

Bedankt voor je reactie bulke41! ik ga zeker die 30mm is checken wat ze er van zeggen op verschillende sites

Comment

Trouwfotografie

Als je toch met 2 bent zou ik eens bekijken wat je vriendin heeft. Beetje afstemmen op elkaar zoals ik al zei. Mijn maat heeft een 70-200mm ikzelf zal starten met een 24-70mm.
              Ik persoonlijk vind lenzen wisselen bij zo een evenement niet top. Ok in 10-20 sec heb je de lens wel verandert maar in die tijd kan je iets belangrijk missen.
              Bekijk het eens met je vriendin heeft zei meer een telelens 100-200-300mm... Ga dan voor een korte 18-55 24-70...

Groeten
              Website: http://www.svenverhoeven.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steffi1612 Bekijk bericht
                We hebben alles tot in de puntjes voorbereid maar was alleen niet zeker welke lenzen andere mensen voor deze dag gebruiken
                Als je tot in de puntjes heb voorbereid, weet je toch welk materiaal je gaat gebruiken en waar en hoe en anderen werken anders en gebruiken ander materiaal en een andere stijl. Wat heb je nu aan de info welke lenzen anderen gebruiken?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Als je tot in de puntjes heb voorbereid, weet je toch welk materiaal je gaat gebruiken en waar en hoe en anderen werken anders en gebruiken ander materiaal en een andere stijl. Wat heb je nu aan de info welke lenzen anderen gebruiken?
                  Jouw norse manier van reageren en botte manier iemand terecht te wijzen,
                  je reageerd altijd alsof iedereen hier dom is en niets mag vragen of het zou "olympisch correct" geformuleerd moeten worden....

het siert je niet....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Syfen Bekijk bericht
                    Als je toch met 2 bent zou ik eens bekijken wat je vriendin heeft. Beetje afstemmen op elkaar zoals ik al zei. Mijn maat heeft een 70-200mm ikzelf zal starten met een 24-70mm.
                    Ik persoonlijk vind lenzen wisselen bij zo een evenement niet top. Ok in 10-20 sec heb je de lens wel verandert maar in die tijd kan je iets belangrijk missen.
                    Bekijk het eens met je vriendin heeft zei meer een telelens 100-200-300mm... Ga dan voor een korte 18-55 24-70...

Groeten
                    Ik denk dat dat de meest verstandige oplossing zal zijn , idealer zou ik zeggen een body met een 24-70 F2.8 en een body met een 70-200 F2.8 , de weinige sporadische huwelijken die ik deed waren hoofdzakelijk met deze lenzen op FF dan wel ( samen met 2 flitsers ). Spreek goed af met je vriendin welke types van foto's je best liggen, jij meer breedhoek en zij meer telewerk of vise versa. In elk geval zou ik toch ook nog extra uitkijken voor een goede flits.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                    X