Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY Lens bijkopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SONY Lens bijkopen

Vandaag de 24-240 eventjes getest bij Grobet.Fantastische lens,moet ze zeker hebben.Is niet zoveel groter dan de 28-70,wel dikker.

Comment

Dus geen lenzen wisselen.Alleen de 24-240 gaat mee.Door de droogte ginder zijn er soms stoffige situaties.135 zal voor sommigen wel genoeg zijn, maar ik denk dat ik regelmatig wel tevreden zal zijn dat ik 240mm heb.

Comment

De 24-240 is wel minder scherp dan de 24-70 , ga eens kijken op DXO voordat je tot aankoop overgaat. Dat doet mij toch ook twijfelen daarom wacht ik nog wat af. Er zijn nog lenzen voorzien binnen enkele maanden.

Comment

Sorry hoor,dat kan wel zijn,dat ze minder scherp is dan de 24-70mm,dat is wel niet meer dan normaal zou ik zeggen.Maar ik denk dat men bij gewoon gebruik niet veel verschil gaat zien.Misschien als je enorm gaat uitvergroten,dan zal ja waarschijnlijk wel een beetje verschil zien.Maar ik zie meer voordelen dan nadelen.Het enige nadeel vind ik de prijs.Overigens,ik moet ze voor 11 december hebben.Ik ga niet wachten op voorziene lenzen.Ik kan niet alle dagen naar de Flilippijnen gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ik zou opletten met een adapter voor Canon EF lenzen naar FE mount. Ze werken niet allemaal, vooral de 200mm+ lenzen laten het afweten. Bekijk deze video maar eens. En als er een lens is die werkt dan is dat op de A7RII. Vergeet het maar op een ander model, die hebben niet hetzelfde AF systeem.

Ik zou het houden op Sony's eigen FE lenzen, daar ben je zeker van een goede werking.
            Zelf heb ik een speedbooster en inderdaad op sommige lenzen werkt de AF niet maar op de nieuwste zoomlenzen van Canon L Glas weekt hij wel. Alleen trager dan een originele Sony lens. Ik heb daar echt geen probleem mee omdat ik allen manueel focus met de focus magnifier van Sony die prima werkt. Neem daar de peak van Sony bij en je hebt AF niet nodig. Ga je echter voor snel foto werk zoals Sport of snelle fotografie dan heb je uiteraard een probleem al hangt het af van ervaring. Alles gebeurd bij mij manueel dus ik geef er nietom. Als je denkt dat mijn Canon f 1.4 50 Mm nu een f 1.0 heeft dan is het wel iets om over na te denken en lustig te experimenteren met het voordeel van deze adapter....en ik kan je vertellen dat het dikke Fun is... Heb er een 70-200 F4 opgehad met IS en deze werd en F2.8 wat super is en de AF werkt ook. Daarbij komt ook nog ens het voordeel nog dat je ook sigma of andere Canon lenzen kan gebruiken met deze adapter. Heb hem voor een prikje in Engeland gekocht via eBay en heb er nog geen spijt van.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

De 28-70 heb ik al.Vorig jaar in Nice,miste ik toch wel tele.Dus de 24-240 wordt het wel degelijk.Zodra ik ze heb gaat de 28-70 in de verkoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                De 28-70 heb ik al.Vorig jaar in Nice,miste ik toch wel tele.Dus de 24-240 wordt het wel degelijk.Zodra ik ze heb gaat de 28-70 in de verkoop.

Comment

Ja,een leuke test,ik wist dit al wel,uiteraard kan deze lens niet op tegen een prime lens.Maar deze lens kan wel meer dan 2 andere lenzen vervangen.Uiteraard lever je iets aan kwaliteit in,maar dat heb ik er wel voor over.Ja ze is ook veel te duur,maar ja,het zij zo.Ik neem alleen mijn A7 en de 24 240 mee,dat is al.Geen lenzen vervangen,geen lenzen meesleuren,enz.Maar ik denk wel dat ze bij normaal gebruik(reisfotografie)qua kwaliteit niet veel zal moeten onderdoen voor mijn 28 70

Comment

De lens (24-240) is aangeschaft.Zeer tevreden van het resultaat.Moet zeker niet onderdoen voor mijn 28-70.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                      De lens (24-240) is aangeschaft.Zeer tevreden van het resultaat.Moet zeker niet onderdoen voor mijn 28-70.
                      Veel plezier ermee in de Filipijnen!

Comment

Dank u,zal eraan denken wanner jullie in de kou zitten en ik in de warmte.

Comment

Working...
                        X