Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY Lens bijkopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SONY Lens bijkopen

Welke lens bijkopen?
    Ik bezit de Sony A7 II met de 16-35mm lens en wil een lens bijkopen maar weet niet te kiezen.
    Ofwel de 24-70 of de 24-240 . Het is de bedoeling voor meestal reisfotografie.
    Het liefst had ik een lens gezien van 24-105 of zoiets maar deze bestaat niet of nog niet bij sony.
    Heeft iemand ervaring met de 24-240mm ?
    De 16-35 doet het zeer goed voor stad en landschap maar mis toch dat iets meer zoom.

Graag jullie meening

Denis

Re: SONY Lens bijkopen

Voor reviews zou ik naar de dyxum-lenzendatabank gaan - en verder google gebruiken (lens-spec en 't woord review helpt nogal 's).

De 24-240 staat in de databank - http://www.dyxum.com/lenses/Sony-FE-...S_lens779.html en er hangen wat reviews aan - met grafiekjes ook.

Er is nog eentje niet in uw lijstje - maar die lens is erg stevig qua prijs (video):
    Sony FE PZ 28-135mm F4 OSS E-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

Andere route is de LA-EA3 (zonder AF en motor) of LA-EA4 (met eigen AF module en motor) met A-mount (full frame) lenzen - daar is 2de hands wel 't een en 't ander voor verkrijgbaar (voor het betere glas moet je wel wat geduld hebben) - een dan kan je wellicht ook bij Sigma, Tamron en Tokina wat meer vinden. Zelf heb ik een LA-EA4 voor m'n A6000 - met m'n verzameling a-mount glas totnogtoe geen problemen ondervonden (zelfs de Sigma 150-500 DG OS HSM doet 't zoals 't moet, dat was helemaal niet het geval met de nex c3+la-ea1).
    Het valt uiteraard aan te bevelen voor u glas aanschaft uw research te doen. Er valt wel 't een en't ander uit te lijsten in 't geval u voor deze route zou opteren, want lenzen zonder AF-motor ingebouwd (zo zijn er wel wat vanuit de K-M tijd) zijn misschien voor u minder gewenst op de LA-EA3.

Er zijn nog andere opties - als de AF ietsje trager mag zijn - nl. de 3th party convertoren van Canon -> e-mount - er zijn er zonder electronica - maar al een tijdje zijn er zeer betaalbare omzetters naar FE-mount. Ook hier is het zinvol uw research te doen - want niet elke lens kan op zo'n adapter werken (en ga vooral voor adapters die firmware updates kunnen krijgen via usb of zo). Zelf heb ik hier (nog) geen ervaring mee - al overwegen we om die route te bewandelen als we ooit naar 't A7-platform overstappen. Tegenwoordig verschijnen de eerste Nikon-adapters met AF op de markt, maar 't is wellicht ietsje te vroeg om daar hoera-hoera over te roepen. Het feit dat je uitstekend Nikon/Canon glas kan gebruiken - mits je rekening houdt met de beperkingen van de adapters verhoogt het aantal mogelijkheden.

Qua primes zijn de vooruitzichten op het (F)E-mount beter - doordat Zeiss en Tamron nu toch behoorlijk wat glas aan't produceren/plannen zijn.

Als manueel u niet afschrikt - dan verzuip je pas in de keuzemogelijkheden - dan kan je gigantisch veel aansluiten met adapters allerhande. Ik denk niet dat u deze weg wil opgaan, maar we vermelden 't toch even voor de volledigheid.

De nadelen van alle adapters is dat de lens nog wat langer wordt - dat is dan weer iets persoonlijks - soms is dat niet erg, maar als't discreet/compact/licht moet, is 't geen optie.

Een concreet antwoord geven kan ik dus jammer genoeg niet - de 24-70 zal iets hoger liggen qua kwaliteit - maar de 24-240 is gewoon langer. Kijk dan misschien ook even naar het totaalgewicht en de balans van de camera - gebruiksgemak is een belangrijke faktor bij lenskeuzes + de €€€-rekening (vandaar dat ik toch wel heel wat 2dehands gekocht heb).

Veel sukses met de zoektocht verder.

Comment

Waarom niet de Canon 24-105 met aangepaste adapter van metabones die de lens ook nog eens laat autofocussen? Lijkt me een veel betere keuze dan die 24-240 mm of jouw toestel...
      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
        Waarom niet de Canon 24-105 met aangepaste adapter van metabones die de lens ook nog eens laat autofocussen? Lijkt me een veel betere keuze dan die 24-240 mm of jouw toestel...
        Lijkt mij de oplossing als je die lens al hebt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zou opletten met een adapter voor Canon EF lenzen naar FE mount. Ze werken niet allemaal, vooral de 200mm+ lenzen laten het afweten. Bekijk deze video maar eens. En als er een lens is die werkt dan is dat op de A7RII. Vergeet het maar op een ander model, die hebben niet hetzelfde AF systeem.

Ik zou het houden op Sony's eigen FE lenzen, daar ben je zeker van een goede werking.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Aan allen dank voor de uitgebreide uitleg, misschien is wachten een betere oplossing. Ik heb gelezen dat Sony de volgende maanden met nieuwe lenzen op de markt komen.

Comment

Ik ben van plan om deze 24-240 te kopen,maar tot nu toe nog niet gekocht.Ik zou ze graag hebben voor december omdat we dan 6 weken naar de Fillipijnen gaan.Ik vind ze toch wel duur,maar ik heb er toch wel goede dingen over gelezen.Voor een 10-maal zoom zou ze wel redelijk presteren.Beter dan de Nikon 28-300.

Comment

Ik zou mee eens oriënteren om dan de lens in de Philipijnen aan te schaffen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb vorige zondag met iemand gesproken,die ook naar de Filipijnen gaat en volgens hem zou de lens daar nog duurder zijn.Hij heeft bij grobet de fe 90 macro gekocht,omdat de Filipijnen op dat gebied zelfs duurder zijn.

Comment

En tax free op een luchthaven?

Comment

Ik heb een mail gestuurd naar de zoon van een zuster van mijn vrouw en hij gaat informeren naar de prijs.

Comment

Op reis moet je in feite niet zo een lange zoom meedoen, de meeste foto's worden gemaakt onder de 80mm en vooral breedhoek in de stad. Ik denk dat ik dan eerder voor de 24-70 zou gaan (toch scherper) alhoewel. Ik wacht nog even ,ik denk dat er dit jaar nog een paar lenzen bijkomen en ik hoop op een 28-135mm
                        Last edited by denisdm; 24 september 2015, 15:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door denisdm Bekijk bericht
                          Op reis moet je in feite niet zo een lange zoom meedoen, de meeste foto's worden gemaakt onder de 80mm en vooral breedhoek in de stad. Ik denk dat ik dan eerder voor de 24-70 zou gaan (toch scherper) alhoewel. Ik wacht nog even ,ik denk dat er dit jaar nog een paar lenzen bijkomen en ik hoop op een 28-135mm
                          Ik zou in uw geval eerder uitkijken naar een 28-70 (2dehands) ofzo.. De 24-70/4 s heel duur en volgens 90% van de reviews niet super...

Comment

Ik heb dit voorjaar in Lissabon eigenlijk hoofdzakelijk de groothoekzoom en de 55mm gebruikt.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Ik heb dit voorjaar in Lissabon eigenlijk hoofdzakelijk de groothoekzoom en de 55mm gebruikt.
                              Ik gebruik ook 90% de 16-35 en als ik wat meer zoom wil gebruik ik de 70-200

Comment

Working...
                              X