Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma lens

Dag iedereen,

Zou mij volgende lens willen aanschaffen Sigma 150-600mm F5.0-6.3 DG OS HSM Sport voor Canon. Heeft iemand hier ervaring mee. Werk nu met een Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II en Extender 2.0 maar vind dat dit de autofocus vertraagt. Zou daarom wat meer brandpuntafstand willen door een 600 mm te kopen van Sigma. De L lenzen van Canon zijn natuurlijk super maar vind deze toch te prijzig zeker voor lenzen met veel zoom.

Mgv

Paul.

Re: Sigma lens

Het is mogelijk dat de Sigma 150-600 "Sport" een iets snellere autofocus heeft dan de Canon 70-200 met een 2x teleconverter.
    Maar mijn eigen ervaring is dat de autofocus van alle Sigmalenzen die ik ooit heb gebruikt trager is dan die van Canon "L" lenzen met een vergelijkbare brandpuntsafstand (de Sigma lenzen waren ook niet de goedkoopste Sigma"s).
    Misschien is de AF van de Sigma 150-600 "Sport" wel echt snel, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee (als ze Sport mee in de benaming zetten, dan mag je wel een snelle AF verwachten).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik weet niet welke camera je hebt, maar je moet eens opzoeken wat de minimum aperture moet zijn om gebruik te maken van autofocus, want vaak stopt die al bij f/5.6 (in sommige gevallen heb je geluk en werken de centrale autofocuspunten tot f/8). Het is maar omdat de lens die je voorstelt al begint bij f/5, dus vanaf een bepaald brandpuntafstand zal je autofocus ook moeilijk gaan doen.

Dat is misschien wat je nu ook al ervaart met de extender.
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
        Ik weet niet welke camera je hebt, maar je moet eens opzoeken wat de minimum aperture moet zijn om gebruik te maken van autofocus, want vaak stopt die al bij f/5.6 (in sommige gevallen heb je geluk en werken de centrale autofocuspunten tot f/8). Het is maar omdat de lens die je voorstelt al begint bij f/5, dus vanaf een bepaald brandpuntafstand zal je autofocus ook moeilijk gaan doen.

Dat is misschien wat je nu ook al ervaart met de extender.
        De f6,3 op 600mm is geen probleem, de Af-punten blijven gewoon werken bij elke DSLR (dat is toch zo bij alle andere zoomlenzen die op de langste brandpuntsafstand een maximale diafragma-opening van f6,3 hebben).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Bedankt voor jullie reactie.

Mvg

Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De f6,3 op 600mm is geen probleem, de Af-punten blijven gewoon werken bij elke DSLR (dat is toch zo bij alle andere zoomlenzen die op de langste brandpuntsafstand een maximale diafragma-opening van f6,3 hebben).
            Sommige blijven werken, sommige worden uitgeschakeld of worden minder gevoelig: http://photo.stackexchange.com/quest...ype-or-high-pr
            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

Ik heb de Sigma 150-600 S nu een 4-tal maanden. Gebruik die afwisselend op de 6D en 100D. Ik heb ook de Tamron 150-600 gehad en ik kan zeggen dat de Sigma toch scherper is, vooral op 500 en 600mm. De snelheid van AF is helaas de 'S' benaming niet waard. Tot 400mm is die retesnel, op 500mm ook nog goed en op 600mm vertraagt die nog een beetje. Toch heb ik het nooit als een probleem ervaren. Als de AF niet het hele bereik moet afgaan dan is die kordaat en vlot.

Tot nu toe heb ik vooral de 6D gebruikt en kan alleen zeggen dat de scherpte echt top is, zelfs op 600mm. De 100D heb ik erbij gekocht voor wat extra mm's. De eerste resultaten met de 100D zijn ook goed maar full frame geeft toch wat meer scherpte/zuiverheid. Als je veel moet croppen met de 6D dan is de 100D in het voordeel.

Op mijn website staan enkele foto's maar dat is een mix van Sony en Canon.
              Heb onlangs deze korte video in mekaar getimmerd van de 6D en Sigma 150-600S.
              Last edited by alex606; 5 augustus 2015, 12:13.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Dag Alex, bedankt voor je reactie, heb ook via je website je een mail gestuurd.

Comment

Bedankt voor je reactie.

Comment

Optisch schijnt de C-versie van de Sigma 150-600 niet onder te doen voor de S-versie. Veel voorbeelden van foto's met de C-versie kun je aantreffen op http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1365560

Comment

Ik heb de S versie weg gedaan en de C versie gekocht. Ik vond de S versie veel te zwaar en optisch was er maar een marginaal verschil.
                      Foto's van verleden weekend, in combinatie met nikon d7100 http://www.flickr.com/photos/kurv.

Groeten
                      Jelle.
                      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                        Optisch schijnt de C-versie van de Sigma 150-600 niet onder te doen voor de S-versie. Veel voorbeelden van foto's met de C-versie kun je aantreffen op http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1365560
                        De Sigma C kan tot 300mm goed meekomen met de S maar van 400mm tot 600mm is de S de betere lens. Ge moet niet teveel die indianenverhalen geloven die de ronde gaan.

Sigma S, 1 en 2
                        Sigma C, 1 en 2

De Tamron is een betere keus dan de Sigma C. Wat niet wil zeggen dat je geen scherpe foto's kan maken met de Sigma C.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Mooie foto's, bedankt voor je reactie

Comment

Prachtige foto,s bedankt voor je reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              De Sigma C kan tot 300mm goed meekomen met de S maar van 400mm tot 600mm is de S de betere lens. Ge moet niet teveel die indianenverhalen geloven die de ronde gaan.

Sigma S, 1 en 2
                              Sigma C, 1 en 2

De Tamron is een betere keus dan de Sigma C. Wat niet wil zeggen dat je geen scherpe foto's kan maken met de Sigma C.

Ten aanzien van de verschillen tussen de Sigma C en Sigma S:
                              "Looking at the wide open aperture image quality results, I see the "C" lens having a very slight advantage in the center of the frame at wider than 300mm focal lengths and at 300mm, the "C" wins more noticeably overall. At 400mm, the two are very similar with the "C" having a slight edge in the corners. The differences at 500mm are not going to show in real life images. At 600mm, the most important focal length for a significant percentage of the target market for this lens, the "S" has an edge. Stop down to f/8 and image sharpness across the entire focal length range isn't a factor in this lens selection decision."

Ten aanzien van de keuze tussen de Sigma C en Tamron:
                              "Which lens is better? I don't think that there is a right or wrong answer here, but I lean toward the Sigma, partially because these lenses are going to most frequently be bought for and used at the 600mm focal length and, at least at f/8, the Sigma holds the optical advantage at 600mm"

Bron van deze "indianenverhalen" is preview.com

Comment

Working...
                              X