Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma lens

Ik kijk alleen naar metingen in het lab gemaakt en vertrouw niet op iemand anders zijn oordeel.

En de Tamron is zeker op 600mm scherper dan de Sigma C.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Ik kijk alleen naar metingen in het lab gemaakt en vertrouw niet op iemand anders zijn oordeel.
      Ikzelf hecht meer waarde aan praktijkreviews dan theoretische MTF-charts; ieder zijn smaak natuurlijk ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
        Ik weet niet welke camera je hebt, maar je moet eens opzoeken wat de minimum aperture moet zijn om gebruik te maken van autofocus, want vaak stopt die al bij f/5.6 (in sommige gevallen heb je geluk en werken de centrale autofocuspunten tot f/8). Het is maar omdat de lens die je voorstelt al begint bij f/5, dus vanaf een bepaald brandpuntafstand zal je autofocus ook moeilijk gaan doen.

Dat is misschien wat je nu ook al ervaart met de extender.
        Ik heb de tamron 150/600 en deze geeft geen problemen op F6.3 op de 7D.

Comment

Hier kan je testgegevens van de verschillende lange telelenzen terugvinden, maar het is wel in het Duits: http://www.traumflieger.de/reports/O...Test::956.html
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Onlangs heb ik de nieuwe 100-400II van Canon kunnen uittesten van een bevriende fotograaf. Ik was aangenaam verrast door de resultaten die deze lens behaalde. Een wereld van verschil tov de oude 100-400. Zelfs met de 1.4III converter presteerde deze lens nog goed. Ze is trouwens heel licht en compact in vergelijking met de Sigma. Zelf overweeg ik om in de loop van het jaar mijn 300mm f/4 IS te vervangen door de 100-400II en deze lens te gebruiken naast m'n 600mm. Misschien ook het overwegen waard?

Groeten,
            Hendrik

Comment

Working...
            X