Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands lens gekocht maar past niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2de hands lens gekocht maar past niet

how .... heeft die gast een lens verkocht die niet werkt ??? neen, die werkt ( op de toestellen die er toen waren.) heeft de koper een fout gemaakt ??? JA, lens niet geprobeert, zelfs nog niet eens op gegoogeld..volgens mij.
    en met de billen bloot ??? wel ik heb ook een bedriegers "affaire" , aangetekent schrijven ( 3X) een pv gemaakt bij de politie.. enzo verder, maar met de billen bloot op facebook ??? Dan doet die mij een proces aan wegens laster, want zolang mijne pv niet uitgesproken is ( is al een jaar geleden opgemaakt ) mag ik dat nog zelfs niet zeggen... of ik ben de pineut.
    Sorry, maar voor een lenske van een paar euro... dat de koper met zijne "miskleun" zijn fout toegeeft, of anders dat hem hier een aankoop bewijs post dat hij ne nikon lens heeft gekocht die werkt op zijnen d60. En dat hem dan doorgaat, ( maar ik met mijn 600 euro, ik wacht dus al een jaar , neemt genen telefoon op, reageert niet op aangetekent schrijven, en naar de politie gaan .. dat helpt ook genen bal... want het is "maar " 600 euro : span jij daarvoor een gerechtszaak in, ( advokaat : op de rol komen, en 3 jaar wachten dan ben ik al meer kwijt dan in moet krijgen )

Comment

Ik vraag me nog steeds af wat TS ervoor betaald heeft...
      Mvg,
      Gregory
      www.gvg-photo.com

Comment

Nuja fout van mij om ze roekeloos te kopen en de persoon erop te vertrouwen!

Maar op mails wordt niet meer geantwoord en als ik het email adres al via facebook ingeef krijg ik geen resultaat! Dus zal afwachten worden of iemand ze wil kopen voor 20-25€
        Nikon D60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          how .... heeft die gast een lens verkocht die niet werkt ??? neen, die werkt ( op de toestellen die er toen waren.) heeft de koper een fout gemaakt ??? JA, lens niet geprobeert, zelfs nog niet eens op gegoogeld..volgens mij.
          en met de billen bloot ??? wel ik heb ook een bedriegers "affaire" , aangetekent schrijven ( 3X) een pv gemaakt bij de politie.. enzo verder, maar met de billen bloot op facebook ??? Dan doet die mij een proces aan wegens laster, want zolang mijne pv niet uitgesproken is ( is al een jaar geleden opgemaakt ) mag ik dat nog zelfs niet zeggen... of ik ben de pineut.
          Sorry, maar voor een lenske van een paar euro... dat de koper met zijne "miskleun" zijn fout toegeeft, of anders dat hem hier een aankoop bewijs post dat hij ne nikon lens heeft gekocht die werkt op zijnen d60. En dat hem dan doorgaat, ( maar ik met mijn 600 euro, ik wacht dus al een jaar , neemt genen telefoon op, reageert niet op aangetekent schrijven, en naar de politie gaan .. dat helpt ook genen bal... want het is "maar " 600 euro : span jij daarvoor een gerechtszaak in, ( advokaat : op de rol komen, en 3 jaar wachten dan ben ik al meer kwijt dan in moet krijgen )

Ik volg Scherpie over de ganse lijn, alleen ... de verkoper heeft de lens aangeboden voor Nikon, terwijl het een lens is voor Canon. Heb je daar geen vorm van mis-informatie die je het recht geeft om van de koop af te zien?
          Trouwens, ik denk dat het wettelijk is om van elke particuliere koop af te zien binnen de twee weken na aankoop, voor elke gegronde reden. Vraag is of TS binnen die tijd gereageerd heeft naar de verkoper toe.
          Enfin, een beetje grijze zone maar er zijn toch mogelijkheden om de koop ongedaan te maken. Het niet reageren van de verkoper is minstens vreemd te noemen.

Lesson learned: nooit kopen zonder te testen.
          Ginne.
          Not all who wander are lost ...
          EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
            Het niet reageren van de verkoper is minstens vreemd te noemen.
            Hangt ervanaf hoe je het bekijkt
            Ik vind het gedrag niet zo vreemd gezien die waarsch denkt: "ik ben van die lens af", en beseft dat als hij die als Nikon aangeboden heeft en ze voor Canon is in de fout is gegaan (waarschijnlijk wel onbewust?).

Vraag me af wat de TS ervoor gegeven heeft voor die lens? Als dat niet teveel is kan hij berusten in zijn miskoop en ze eventueel proberen voor die 20euro aan iemand doorverkopen, maar als hij beduidend meer gegeven heeft is hij er waarsch qua prijs toch bewust opgelegd en zou ik er meer achter zitten, alleen al uit principe.

Comment

Wel de verkoper heeft nog steeds niet geantwoord...

En kheb er zelf 20€ voor gegeven en gaze voor deze prijs ook aanbieden MET de juiste info
              Nikon D60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gio_320 Bekijk bericht

En kheb er zelf 20€ voor gegeven en gaze voor deze prijs ook aanbieden MET de juiste info
                De verkoper laat zich kennen daar hij niet reageert en dit voor 20 Euro ... armoeizaaier !

Zelfs voor 1 Eurocent is bedrog gelijk aan diefstal en dat moet aan de schandpaal anders wordt dergelijk gedrag beloond en blijft hij het doen.

De info voor de juiste omschrijving heb ik reeds gegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  Zelfs voor 1 Eurocent is bedrog gelijk aan diefstal en dat moet aan de schandpaal anders wordt dergelijk gedrag beloond en blijft hij het doen..
                  lees hierboven op mijnen oplichter van 600 euro ( op papier bewezen ) en .... dieje is dus beloont, want er wordt geen fluit aan gedaan... en gerechterlijk, onder de 5000 euro, doet men niks, en kost het jou nog meer aan advokaten , en... criminelen zijn een beschermende soort : wist ge dat niet ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gio_320 Bekijk bericht

Dan is het geen grote ramp, je hebt er weer wat mee bijgeleerd (20 euro lesgeld dus).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Koopje! Alleen al door je vraag hier heb je al voor een veelvoud aan kennis opgedaan.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Dit zag ik gisteren: http://www.dpreview.com/articles/629...ive-view-issue
                        Blijkbaar zijn er nog meer problemen als je een nieuwe camerabody wil combineren met "oude" Sigma lenzen.
                        Misschien doet Canon het erom, maar aan de andere kant is Canon ook niet verplicht om ervoor te zorgen dat alle third-party lenzen compatibel blijven met hun nieuwe camerabody's.
                        Canon zal er zeker geen tijd (= geld) insteken om ervoor te zorgen dat Sigma lenzen 100% compatibel blijven met de nieuwe camera's.

En de Sigma lensdock is blijkbaar ook geen garantie dat je zelf de firmware van de lenzen kan updaten, want er zijn er dan nog die je binnen moet sturen om ze in orde te krijgen (toch als je een teleconverter wil gebruiken).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Heb ook zo'n sigma lens van het analoge tijdperk, en dacht dat die ook zou werken op m'n canon 70D. Niet dus, soms doet hij het, soms komt er gewoon een error op. Uiteindelijk blijft ze in de kast liggen, maar m'n oude kitlens van canon van m'n analoge camera doet het wel nog op m'n 70D. Daarom al dat ik zweer bij lenzen van het merk van de camerafabrikant.
                          Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

Comment

als je een sigma lens MOET kopen, dan ene , waarvan de body canon al bestaat. sigma gaat dan zien wat canon, aanstuurt, en zet dat in de nieuwe lens, maar als ge ne lens koopt, en daarna ne nieuwen body ooit, heb je ne miskleun, want die kent uwen body ( voor 50...70 % ) niet meer ... bij nikon is dat wel ( maar die geven hun gegevens vrij, ) canon echter geeft zijn gegevens nooit vrij, en het is dus aan sigma om uit te zoeken, wat is er nu weer nieuw in die body.... ik heb ook nog ne lens van een 30 jaar oud liggen , nen 30-70 ( gebruik die niet meer ,) maar eens getest... en werkt 100% op mijne 5d2 (Y)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              ... bij nikon is dat wel ( maar die geven hun gegevens vrij,
                              waar heb je dat gelezen ... nee hoor ... voor Nikon zijn het zelfs 2 recente mededelingen ... en Pentax + Sony staan ook in het actuele lijstje
                              Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

Het is altijd reverse engineering ... maar als mijn geheugen goed is heeft Sony het E mount lensprotocol vrijgegeven.

Comment

ik weet dat het bij nikon "langer" wel ging, ik op een canon, 1 toestel verder had al prijs, en ne nikon maat, die heeft 2 body's overleefd met zijne sigma, maar dan is dat ook al niet meer

Comment

Working...
                                X