Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 100mm f/2.8 macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 100mm f/2.8 macro

Heeft er iemand ervaring met de Tokina 100mm f/2.8 macro?
    De (toch wel weinige) reviews die ik er over lees zijn zeer lovend.

Ik zou deze zowel willen gebruiken als macrolens als voor portretlens...

Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

Re: Tokina 100mm f/2.8 macro

Alle macrolenzen zijn goed.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Jos82 (mijn zoon) heeft er een.
      Op dit moment niet zo actief op BD, dus daarom dat ik maar even reageer.
      Is ZEER te spreken over deze lens. Hij gebruikt hem voor macro en straatfotografie. (op een D7000)
      Aan de bouwkwaliteit van een Tokina hoef je zeker niet te twijfelen !
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Aangezien het over dezelfde lens gaat. Iemand die een beetje Duits kan en me even wil vertellen wat het verschil is tussen http://www.amazon.de/gp/product/B007...A3JWKAKR8XB7XF en http://www.amazon.de/Tokina-Macro-AF...00mm+2.8+macro Het prijsverschil is wel groot, maar ik zie niet direct de reden waarom. Het enige dat ik zie is dat er in de titel bij de ene een M voor de 100 staat, maar als ik dat google, kom ik gewoon terecht bij Tokina en dan is het die andere lens.

Comment

Als portretlens ook zeer geschikt, vanwege zijn mooie bokeh. Spreek uit eigen ervaring
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
            Aangezien het over dezelfde lens gaat. Iemand die een beetje Duits kan en me even wil vertellen wat het verschil is tussen http://www.amazon.de/gp/product/B007...A3JWKAKR8XB7XF en http://www.amazon.de/Tokina-Macro-AF...00mm+2.8+macro Het prijsverschil is wel groot, maar ik zie niet direct de reden waarom. Het enige dat ik zie is dat er in de titel bij de ene een M voor de 100 staat, maar als ik dat google, kom ik gewoon terecht bij Tokina en dan is het die andere lens.
            Met Google Chrome kun je de pagina vertalen naar Nederlands. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde lenzen.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Heb de goedkoopste besteld. Is toch wel de moeite qua verschil. Eigenaardig. Anyway: 5 jaar garantie en binnen de maand gratis terug sturen als ik ze toch niet moet hebben: dus veel kan er niet misgaan.

Comment

En ze is terug op de post diafragma bleef gewoon op 2.8 staan. Maar als ik naar de foto's kijk op amazon dan mist mijn lens dat onderste gedeelte met de diafragma waarden Er was dus een reden waarom ze goedkoper is

Comment

Maar als ik naar de foto's kijk op amazon dan mist mijn lens dat onderste gedeelte met de diafragma waarden
                  Is dat niet normaal voor een Canonversie?
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Inderdaad, waarom bestel je een canon versie ? Je hebt toch een nikon body ? (volgens je signature ?)
                    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Is dat niet normaal voor een Canonversie?
                      geen idee. Op de foto's die er bij staan is dat gedeelte er toch bij. Maar het zou kunnen natuurlijk. In elk geval: de diafragma bleef hangen op 2.8 Dus daar waren we niet echt gelukkig mee. Wel vreemd dat de prijs ineens weer gestegen is. Louche zaak toch.

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                      Inderdaad, waarom bestel je een canon versie ? Je hebt toch een nikon body ? (volgens je signature ?)
                      was voor een canon hoor.

Comment

Op de foto's die er bij staan is dat gedeelte er toch bij. Maar het zou kunnen natuurlijk. In elk geval: de diafragma bleef hangen op 2.8 Dus daar waren we niet echt gelukkig mee. Wel vreemd dat de prijs ineens weer gestegen is. Louche zaak toch.
                        Bij een van de twee links die je postte, zat er een foto tussen van de lens zonder diafragmaring of -aanduiding. Dat verwacht ik ook voor Canon. Uiteraard is het niet de bedoeling dat het diafragma volledig open blijft

Voor zover ik kan vinden, zijn de beide links wel degelijk dezelfde lens. Of het een louche zaak is, weet ik niet... bij beide staat "verkauf und versand durch Amazon" dus daar zit al geen onderscheid. Misschien was het goedkopere exemplaar een refurbished/geretourneerd artikel. Ik bestel geregeld bij amazon.de en ik heb ook al ondervonden dat je goed moet uitkijken wat je exact bestelt.

Uit interesse...
                        Zijn er kosten verbonden aan je retourzending? En krijg je je geld terug of een nieuwe lens?
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Bij een van de twee links die je postte, zat er een foto tussen van de lens zonder diafragmaring of -aanduiding. Dat verwacht ik ook voor Canon. Uiteraard is het niet de bedoeling dat het diafragma volledig open blijft

Voor zover ik kan vinden, zijn de beide links wel degelijk dezelfde lens. Of het een louche zaak is, weet ik niet... bij beide staat "verkauf und versand durch Amazon" dus daar zit al geen onderscheid. Misschien was het goedkopere exemplaar een refurbished/geretourneerd artikel. Ik bestel geregeld bij amazon.de en ik heb ook al ondervonden dat je goed moet uitkijken wat je exact bestelt.

Uit interesse...
                          Zijn er kosten verbonden aan je retourzending? En krijg je je geld terug of een nieuwe lens?
                          De prijs ervoor was 290€, maar er stond bij dat het een nieuwe lens was want refurbished zou ik nooit kopen.

Om op je vraag te antwoorden: retour is gratis en ik krijg m'n geld terug. Had natuurlijk liever een nieuwe lens gehad aan die prijs

Comment

Working...
                          X