Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogelfotografie

    Hallo,
    Ik heb een Nikon D7100 (DX), en had graag wat meer info gehad over een goede lens voor vogelfotografie.
    Ik heb een tamron 16-300 lens die heel goed werkt, maar op 300 zitten die vogels duidelijk nog te ver.

    Als ik rondkijk zie ik bvb de sigma 50-500 F/4.5-6.3 APO DG OS HSM, maar voor mij gaat die prijs wel heel hoog.
    Wat zouden goede opties zijn voor mij? een vaste ( met converter), een zoomlens?
    Of zijn er bepaalde oudere lens modellen die ik 2de hands zou kunnen vinden?
    Ik heb niet zoveel kennis in al die soorten en op camera websites vind je meestal enkel de recentste lenzen, maar zijn die dan zoveel beter dan oudere?
    groetjes

  • #2
    Re: Vogelfotografie

    Wat veel mm's ineens betaalbaar maakt voor de grotere massa zijn de tamron en sigma 150-600mm. Kijk daar zeker eens naar.

    Die convertoren hoor ik niet veel goeds bij: kwaliteitsverlies waardoor die enkel bij een echt goeie lens (prime?) te gebruiken valt, verlies v licht...

    Comment


    • #3
      Re: Vogelfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
      Wat veel mm's ineens betaalbaar maakt voor de grotere massa zijn de tamron en sigma 150-600mm. Kijk daar zeker eens naar.

      Die convertoren hoor ik niet veel goeds bij: kwaliteitsverlies waardoor die enkel bij een echt goeie lens (prime?) te gebruiken valt, verlies v licht...
      Die 150-600 lenzen zien er wel heel interessant uit.
      als ik het goed begrijp dan is zo'n lens op mijn DX toestel eigenlijk gelijk aan een 225-900 (of 292-1170 op 1.3 crop)? Of ben ik hier helemaal mis?

      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Vogelfotografie

        Correct, maar vraag me af of die 1.3x crop mode niet gewoon een uitsnede is van je gewoon beeld (waardoor je geen pixels wint)? (andere gebruikers mss meer info?).

        Comment


        • #5
          Re: Vogelfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Correct, maar vraag me af of die 1.3x crop mode niet gewoon een uitsnede is van je gewoon beeld (waardoor je geen pixels wint)? (andere gebruikers mss meer info?).
          Ik veronderstel van wel, dus beter crop doen via de computer neem ik aan .

          Comment


          • #6
            Re: Vogelfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
            Ik veronderstel van wel, dus beter crop doen via de computer neem ik aan .
            Het was maar een bedenking, ik heb het nog niet gebruikt. Maar ik dacht dat je erdoor minder pixels had omdat het een uitsnede was, maar het aantal foto's/sec naar omhoog ging... maar wacht even de andere reacties af indien je dit interesseert (indien niet mogen ze mij altijd slimmer maken )

            Comment


            • #7
              Re: Vogelfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              Het was maar een bedenking, ik heb het nog niet gebruikt. Maar ik dacht dat je erdoor minder pixels had omdat het een uitsnede was, maar het aantal foto's/sec naar omhoog ging... maar wacht even de andere reacties af indien je dit interesseert (indien niet mogen ze mij altijd slimmer maken )
              natuurlijk interesseert het me, hoe meer info hoe beter

              Comment


              • #8
                Re: Vogelfotografie

                Of de camera nu een stuk of de foto knipt of de computer dat maakt weinig uit, het voordeel van de computer is dan nog dat je compositie nog kan aanpassen.

                Doordat je minder pixels moet transporteren, kan het sneller gaan.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Vogelfotografie

                  Ok, bedankt voor de info!

                  Nog even een vraagje,
                  is er een verschil tussen de tamron 150-600 en de 150-600 sport?
                  of WAT is het verschil?
                  groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vogelfotografie

                    Er is al redelijk wat te lezen op het internet, en het komt er op neer dat die sigma superieur in functioneren, beeldresultaat en bouw (metaal vs kunststof).
                    Wat je kan verwachten met zowat het dubbel van de prijs. De C versie zal al eerder te vergelijken zijn met die Tamron.

                    EDIT: en vergeet ook niet dat die 3kg tov 2kg weegt, dus de 'Sport' staat ook voor jou om aan je spieren te werken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vogelfotografie

                      Ik heb al gehoord van mensen die de tamron 150-600mm hebben dat de AF-focus te traag is, zou dat bij de sigma 150-600mm sport ook zo zijn?

                      Grts S.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vogelfotografie

                        Je kan die twee niet echt vergelijken he, scheelt 'm het dubbele in prijs ong. En aangezien die het label sport krijgt zal die AF meer dan goed zitten, denk ik he.
                        De C versie zal wat gelijkaardig zijn met de tamron. Maar de juiste voor en nadelen weet ik niet...
                        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vogelfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                          Ik heb al gehoord van mensen die de tamron 150-600mm hebben dat de AF-focus te traag is, zou dat bij de sigma 150-600mm sport ook zo zijn?

                          Grts S.
                          De AF van de Tamron 150-600 op de D800 is zeer snel. Ik heb totaal geen probleem om vogels in de vlucht te fotograferen. De snelheid van de AF wordt ook mede bepaalt in combinatie met het type camera.
                          Last edited by Eenbes; 12 maart 2015, 23:20.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vogelfotografie

                            Tamron 150-600mm op je D7100 (wat is die nu 24 MP?) , daar kan je toch wat op croppen zonder kwaliteitsverlies...als het met die 600mm nog niet lukt weet ik het niet.

                            Als 1100 euro binnen je budget past zou ik niet twijfelen, Tamron 150-600 of Sigma 150-600 C (met een driepikkel erbij). Je kan er volgens mij niet slecht mee varen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vogelfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                              Tamron 150-600mm op je D7100 (wat is die nu 24 MP?) , daar kan je toch wat op croppen zonder kwaliteitsverlies...als het met die 600mm nog niet lukt weet ik het niet.

                              Als 1100 euro binnen je budget past zou ik niet twijfelen, Tamron 150-600 of Sigma 150-600 C (met een driepikkel erbij). Je kan er volgens mij niet slecht mee varen.
                              Bedankt iedereen voor de reacties,
                              die 1100 is wat boven mijn budget, maar ik zal deze 150-600 in mijn achterhoofd houden. misschien later dit jaar of 2de hands. (zolang ik de drang van vogelfotografie kan bedwingen!)
                              kwaliteit-prijs is dit voor mij wel zowiezo de beste oplossing .

                              Comment

                              Working...
                              X