Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

    Hallo

    Simpele vraag. Welk van de twee raden jullie aan, de oudere of de nieuwere?
    Is de nieuwe z'n meerprijs waard t.o.v. de oude (al dan niet tweedehands?)

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Vriendelijke groeten
    Rune
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

    Simpel antwoord: de nieuwe.

    Hier vind je een (volgens mij) goeie vergelijking:

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

      Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
      Hier vind je een (volgens mij) goeie vergelijking:

      http://www.tangentphoto.com/reviews/...ensreview.html
      Alleen niet vergelijking, die gevraagd werd, het gaat niet om de 1.8 tegen de 1.8 maar 1.4.

      Van wat ik gelezen en gezien heb, en heb zrlf de AF 85 1.4, zou ik de AFS kiezen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

        Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
        Hier vind je een (volgens mij) goeie vergelijking:

        http://www.tangentphoto.com/reviews/...ensreview.html
        Alleen niet vergelijking, die gevraagd werd, het gaat niet om de 1.8 tegen de 1.8 maar 1.4.

        Van wat ik gelezen en gezien heb, en heb zrlf de AF 85 1.4, zou ik de AFS kiezen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Alleen niet vergelijking, die gevraagd werd, het gaat niet om de 1.8 tegen de 1.8 maar 1.4.
          Allee hop. Waar lees jij dat? Ik lees als onderwerp van dit topic "Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?" en verder "Welk van de twee raden jullie aan, de oudere of de nieuwere?". Daar kan ik zelfs met vreemde kronkels niet uit opmaken dat hij de nieuwe 1.8 wil vergelijken met de oude 1.4. Jij wel? In de aangehaalde vergelijking gaat het over "comparison of the AF-S 85mm f/1.8G lens with an AF 85mm f/1.8D lens". Volgens mij dezelfde lenzen...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

            Het gaat inderdaad om de f1.8 AF-S vs de f1.8 AF-D
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

              Om met timefreezer te spreken: de nieuwe.
              Dat wil zeggen bij gebruik op Nikon.
              Wil je de lens eventueel ook op je Olympus gebruiken met een tussenring dan is de oudere ook zeker een optie, dan heb je immers een diafragmaring.
              Bij een test jaren terug kwam de nog oudere AF (zonder -D) trouwens net ietsje scherper uit de bus dan de D versie, maar dat viel wel binnen de marge van exemplarische afwijkingen zoals je die nu eenmaal hebt.
              Toen de G lens net uit was heb ik een keer de AFS lens bij Konijnenberg vergeleken met de oudere en mezelf wijs gemaakt dat de oude ook prima was. De verschillen zijn nou ook weer niet zo groot.
              Het voordeel van de D lens is dat hij wat compacter is ook. Het hangt dus van je gebruik en wensen af. Maar goed: op moderne Nikon bodies dus het mooiste de g lens.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 85mm f1.8 AF-S of AF-D?

                De nieuwe!
                Ik ben overgeschakeld van de oude naar de nieuwe, en de nieuwe is toch pakken beter: scherper en vooral mooier bokeh.
                Ook de autofocus is heel wat sneller.
                http://pxgarden.tumblr.com/
                Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

                Comment

                Working...
                X