Hallo,
ik ben steeds meer bezig met fotografie.
Momenteel bezit ik :
- Body Nikon D5100
- Basislens Tamron 18-270mm met beeldstabilisatie
- Nikon 50mm 1.8f
- Nikon groothoek 12-24mm
Zeker over de groothoek en de 50mm ben ik zeer tevreden. Echter vind ik "relatief" dat de Tamron wat minder presteert.
De scherpte is absoluut belangrijk en ik moet natuurlijk wel vooruitgang kunnen maken.
Ik wil voor een nieuwe basislens (scherper en/of lichtgevoeliger) gerust 1000 euro à 1400 euro voorzien.
Vragen:
1) Wat is een mooi alternatief voor deze Tamron 18-270 dat de kwaliteit omhoog brengt als basislens ?
2) Heeft het überhaupt zin om op deze body te investeren voor een betere lens dat mijn kwaliteit omhoog brengt ?
ELK advies is welkom. Is die Nikon 18-70 2.8 misschien een mooie basislens ?
ik ben steeds meer bezig met fotografie.
Momenteel bezit ik :
- Body Nikon D5100
- Basislens Tamron 18-270mm met beeldstabilisatie
- Nikon 50mm 1.8f
- Nikon groothoek 12-24mm
Zeker over de groothoek en de 50mm ben ik zeer tevreden. Echter vind ik "relatief" dat de Tamron wat minder presteert.
De scherpte is absoluut belangrijk en ik moet natuurlijk wel vooruitgang kunnen maken.
Ik wil voor een nieuwe basislens (scherper en/of lichtgevoeliger) gerust 1000 euro à 1400 euro voorzien.
Vragen:
1) Wat is een mooi alternatief voor deze Tamron 18-270 dat de kwaliteit omhoog brengt als basislens ?
2) Heeft het überhaupt zin om op deze body te investeren voor een betere lens dat mijn kwaliteit omhoog brengt ?
ELK advies is welkom. Is die Nikon 18-70 2.8 misschien een mooie basislens ?
Comment