Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens vraagje

    Hallo iedereen,
    ik kan een Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens aankopen voor de prijs van 220 euro tweedehands.
    Lens zou in bijna nieuwstaat zijn en mag ze natuurlijk uittesten met mijn toestel (een canon 600) ik heb nu kitlens 18-55 en de 55-250 beide niet stm.
    Denk dat het praktischer is met deze lens en mischien ook betere beeldkwaliteit dan den kitlens, de 55-250 hou ik dan voor het echtere zoomwerk.
    Is deze redenering en prijs ok of zie het mis? Waar zou ik zeker moeten op letten bij de aankoop in tweedehands van zo een lens?

    graag jullie mening dank u

  • #2
    Re: Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens vraagje

    220 euro is een zeer interessante prijs voor dat objectief. Als ze volledig OK is tenminste. Ze staat geprijsd tussen 205 en 270 euro op 'http://www.chassimages.com/index.php?page=cote '

    Qua kwaliteit beter dan de 18-55 en bereik ook interessant.

    Waar je moet op letten? Zoek even op dit forum en je zult wel één en ander vinden.
    (beschadigingen, vlot draaien van de zoom/focusring, vuil, contacten. Neem zeker je toestel mee, probeer de lens uit op een paar standen en kijk resultaat na (op beeldscherm indien mogelijk)....
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens vraagje

      bedankt philippedeli voor het geven van je mening.
      Beetje spijtig dat er verder niemand zijn idee wil of kan over geven maar dat is het leven he

      Comment


      • #4
        Re: Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens vraagje

        Toen ik de vraag in een andere groep stelde kreeg ik deze link door .Of de prijs ok is weet ik niet want ik weet ook niet wat deze lens nieuw kost .

        Comment


        • #5
          Re: Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens vraagje

          zou voor die prijs eerder een 2dehands 17-50f2.8 van sigma of tamron kopen
          lichtsterk en scherper dan de 18-135
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            zou voor die prijs eerder een 2dehands 17-50f2.8 van sigma of tamron kopen
            lichtsterk en scherper dan de 18-135
            Dat is afhankelijk waarvoor de lens moet dienen, de 18-135 heeft een veel groter zoombereik, maar ze is inderdaad niet zo lichtsterk als de Sigma 17-50 f2,8.
            Op de 700D gebruik ik de 18-135 IS STM als "standaardlens", de beeldkwaliteit is heel goed, de AF is snel en accuraat (uiteraard niet vergelijkbaar met een 24-70 L of 70-200 L op de 1DX, maar wel heel goed voor die prijs).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 18 - 135 STM IS f/3.5 - 5.6 Lens vraagje

              Ik heb de knoop doorgehakt en de lens gaan halen , inderdaad mooie verbetering tegenover de kitlens,
              Wel herkent de 600d de lens maar kan geen lenscorectie toepassen blijkbaar
              .Zal zijn omdat lens van na de 600d zelf is uitgebracht kan je dat op een of ander manier nog in orde maken?
              Verder iedereen bedankt om mee na te denken

              Comment

              Working...
              X