Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goeie allround nikonlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goeie allround nikonlens

Een vriend van me gaat een Nikon 7100 kopen. Wat zou een goeie allround lens daarvoor kunnen zijn? Budget voor de lens zou iets van een €500 zijn; voornamelijk voor huis-tuin-en keukenfotografie. En aangezien ik totaal niet thuis ben ik de wereld van Nikon...
    Last edited by noenkelMi; 31 januari 2015, 00:26.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Re: goeie allround nikonlens

Als ik me niet vergis zijn er bundel van de d7100 met een 18-140mm lens bij. Deze lens kost normaal +- 500€ maar als kitlens komt dit goedkoper uit. Deze lens heeft een relatief groot bereik.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

Comment

Op mijn D7100 zit over het algemeen de 17-55 f2.8. Een fantastisch goede (scherpe ) lens. Als uw vriend geen bezwaar heeft tegen 2e hands kan hij ze vinden voor ongeveer 600 euro.
      Ik geef je op een presenteer blaadje dat hij daar geen spijt van zou hebben.

Mvg Yves.
      What you see is what you get

Comment

en alst budget wa strikter is een 17-50mm f2.8 van tamron of sigma, nieuw, tussen 300 en 400€, tweedehands al vanaf 200-220€
        voor die prijzen heb je al heel wat
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

Comment

bedankt,
          hij wou eigenlijk inderdaad eerst die kit aankopen, maar wij in de foto - klas -club hebben hem dat afgeraden
          en dat ie dan beter voor een body en een aparte lens zou gaan.
          Ik heb inderdaad ook voor mijn Canons enkele tweedehands lenzen gekocht (en me nog niet beklaagd)
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            bedankt,
            hij wou eigenlijk inderdaad eerst die kit aankopen, maar wij in de foto - klas -club hebben hem dat afgeraden
            en dat ie dan beter voor een body en een aparte lens zou gaan.
            hangt er van af, als in de kit een lens meegegeven wordt voor een klein beetje meer geld dan de body alleen, is het toch te overwegen die kitlens erbij te nemen (al is het maar omdat die vaak een groot bereik heeft in zoom en dus handig is mee te nemen voor bv wandeltochtje waar je niet al je gerief mee wil sleuren).

Comment

Working...
            X