Een vriend van me gaat een Nikon 7100 kopen. Wat zou een goeie allround lens daarvoor kunnen zijn? Budget voor de lens zou iets van een €500 zijn; voornamelijk voor huis-tuin-en keukenfotografie. En aangezien ik totaal niet thuis ben ik de wereld van Nikon...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
goeie allround nikonlens
Collapse
X
-
goeie allround nikonlens
Labels: Geen
-
-
Re: goeie allround nikonlens
Als ik me niet vergis zijn er bundel van de d7100 met een 18-140mm lens bij. Deze lens kost normaal +- 500€ maar als kitlens komt dit goedkoper uit. Deze lens heeft een relatief groot bereik.
-
Op mijn D7100 zit over het algemeen de 17-55 f2.8. Een fantastisch goede (scherpe ) lens. Als uw vriend geen bezwaar heeft tegen 2e hands kan hij ze vinden voor ongeveer 600 euro.
Ik geef je op een presenteer blaadje dat hij daar geen spijt van zou hebben.
Mvg Yves.What you see is what you get
Comment
-
en alst budget wa strikter is een 17-50mm f2.8 van tamron of sigma, nieuw, tussen 300 en 400€, tweedehands al vanaf 200-220€
voor die prijzen heb je al heel watportfolio en workshops:
https://www.bennybulke.com/
Comment
-
bedankt,
hij wou eigenlijk inderdaad eerst die kit aankopen, maar wij in de foto - klas -club hebben hem dat afgeraden
en dat ie dan beter voor een body en een aparte lens zou gaan.
Ik heb inderdaad ook voor mijn Canons enkele tweedehands lenzen gekocht (en me nog niet beklaagd)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichtbedankt,
hij wou eigenlijk inderdaad eerst die kit aankopen, maar wij in de foto - klas -club hebben hem dat afgeraden
en dat ie dan beter voor een body en een aparte lens zou gaan.
Comment
-
Comment