Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reparatie Bigma lock switch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reparatie Bigma lock switch

Zou het de moeite zijn om een oude Bigma te laten repareren?

Op mijn laatste vakantie is die lock switch losgekomen en als je nu aan de zoomring draait dan merk je dat die af en toe blokkeert bij het helemaal inschuiven.
    Dus waarschijnlijk zitten er nu stukjes los in de lens zelf denk ik.

De lens is nog steeds bruikbaar en levert goede beelden op maar het is gewoon niet handig meer om te dragen omdat die steeds uitschuift.
    Ik vraag me echter af of dit wel voordelig is.

In de tussentijd ben ik ook aan het kijken of ik die niet beter zou vervangen door
    - een Canon 100-400 (versie I of II)
    - een Sigma 150-600
    - een Tamron 150-600
    of zelfs een nieuwe Bigma (laatste keuze).

Die nieuwe supertele's lijken me heel interessant maar ik vond de Bigma altijd nog wel handig (zeker op vakantie) vanwege de 50mm.
    En de Canon is volgens mij de scherpste van alle keuzes en kan ik zelfs mijn 1.4 TC nog gebruiken voor meer tele.

Twijfel twijfel

mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Re: reparatie Bigma lock switch

Wanneer hij het verder nog goed doet zou ik er geen veel geld uitgeven voor reparatie.
    Maak zelf een vergrendeling met behulp van Klitte band: een stukje plakken vooraan op het uitschuifbare deel en het ander stukje op het vaste deel van het objectief.
    kies je voor een nieuwe: ik ben zeer content met de Tamron 150-600mm.
    Last edited by Eenbes; 2 februari 2015, 12:06.

Comment

Is ook een idee.

Die Tamron was een eerste keuze en toen kwam Sigma ook op de proppen met 2 lenzen.

Maar langs de andere kant twijfel natuurlijk weer of het niet beters is om een 100-400 te nemen.
      Vroeger had ik een Sigma 70-200 2.8 en ik merkte dat ik bij sportfotografie (indoor) heel veel foto's kon verwijderen.
      Nadien overgeschakeld naar de Canon versie en ik hield telkens meer foto's over.
      Het verschil tussen de beide merken was enorm.

Daarom dat het me misschien ook beter leek om hier weer voor Canon te gaan.

mvg en alvast bedankt om mee te denken

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
        Die Tamron was een eerste keuze en toen kwam Sigma ook op de proppen met 2 lenzen.

Maar langs de andere kant twijfel natuurlijk weer of het niet beters is om een 100-400 te nemen.
        Vroeger had ik een Sigma 70-200 2.8 en ik merkte dat ik bij sportfotografie (indoor) heel veel foto's kon verwijderen.
        Waar gebruik je de lens in de eerste plaats voor?
        Als je het langste brandpunt zoekt, kies dan voor de 150-600 (merk naar jouw keuze). Het zal beter meevallen dan een 100-400 met converter.
        Als je de veilige, degelijke keuze wil maken - merkeigen lens dus -, en je vindt de prijs geen probleem, dan is de 100-400 draaizoom ongetwijfeld een schitterende lens.

Heb je nog steeds een 70-200? Dan zou ik vandaag zeker een 150-600 nemen en niet de 100-400.

Wat die Sigma 70-200 betreft: ik heb altijd gevonden dat die lens optisch en mechanisch mee kon met de Canon. Misschien had je een klassiek geval van slechte communicatie tussen Canon body en Sigma lens... jouw bodies hebben waarschijnlijk nog geen micro AF adjustment, dus kan je ook niet testen of het te verbeteren valt.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
        X