Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor goeie portretlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tips voor goeie portretlens

Wat voor de één een goede portret lens is, is dat voor de andere juist niet.
    Alles hangt af van hoe jij graag fotografeert, wat jij een goed resultaat vind en hoe goed je modellen kunnen verdragen dat je dicht bij komt.
    Een aantal lens eigenschappen die je in keuze kunnen helpen maken
    50mm op een FF geeft ongeveer de beeld als wat je ogen waarnemen, op een crop is dat dus een 35mm.
    Hoe meer breedhoek hoe meer diepte in je beeld, hoe meer tele hoe meer alles op elkaar plakt.
    Hoe meer breedhoek hoe dichter je op je model moet gaan, en daar moet jij en je model comfortabel mee zijn.
    Hoe meer breedhoek hoe meer beeld vervorming.
    Hoe groter het maximale diafragma hoe meer mogelijkheden op vlak van DOF en bokeh.

Comment

Ik heb ook een ef 70-200 f4l.... Maar ik raad toch aan om eens te kijken naar een ef 50 f1.4 voor binnenwerk, indien je meer ruimte hebt of voor werk buiten zou ik naar een ef 85 f1.8 kijken. Voor binnen zou ik geen 70-200 f4l kopen maar een lichtsterke prime, er zal een hele nieuwe wereld opengaan...
      Kort samengevat raad ik ook de 50 mm aan omdat je al een 70-200 hebt.
      Last edited by bvphotography; 20 november 2014, 05:43.
      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Ziezo, 1 week later en ik heb gisteren een goede tweedehands 50mm 1.4 op de kop kunnen tikken! We kunnen beginnen oefenen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mayflower Bekijk bericht
          Ziezo, 1 week later en ik heb gisteren een goede tweedehands 50mm 1.4 op de kop kunnen tikken! We kunnen beginnen oefenen :-)
          Veel plezier!
          Het is een uitstekende lens, die ook gegeerd is. Mocht ze niet bevallen, zal je er wellicht niet of nauwelijks op verliezen, al hoop ik voor jou natuurlijk dat je ze nooit meer wil wegdoen
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
          X