Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom voor Canon EOS 550 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telezoom voor Canon EOS 550 D

Hallo,

Ik ben op zoek naar een telezoom lens met een groot bereik tot 400 a 500 mm. Doel is m.n. vogelfotografie.
    Dit is een nieuw iets voor mij en heb jullie hulp nodig om hier een geschikte lens voor te kiezen.
    Budget is ongeveer 1250 euro.

Welke heb ik op het oog:

Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L iS USM
    Sigma 50-500mm F/4.5-6.3 APO DG OS HSM
    of deze: Sigma APO 150-500mm f/5-6.3 DG OS HSM

Hebben jullie nog andere opties en welke zou jullie voorkeur hebben?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Re: Telezoom voor Canon EOS 550 D

Binnen jou budget heb je ook nog de Tamron 150-600 en Sigma brengt binnenkort ook 2 nieuwe 150-600mm objectieven uit, waarvan er waarschijnlijk eentje van binnen jou budget zal passen (de contemporary, niet de sport-versie).
    http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

Comment

Ook ik zou je aanbevelen om de Tamron 150-600 eens uit te proberen.
      De 100-400 schuifzoom kan je tweedehands vinden in uitstekende staat voor ongeveer 900 euro. Nu de nieuwe draaizoom er is, zullen er wel meer versie I te koop worden aangeboden.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
        Binnen jou budget heb je ook nog de Tamron 150-600 en Sigma brengt binnenkort ook 2 nieuwe 150-600mm objectieven uit, waarvan er waarschijnlijk eentje van binnen jou budget zal passen (de contemporary, niet de sport-versie).
        Hier heb ik wel oren naar. Is die al ergens uit zodat er een indicatie is wat deze zal gaan kosten? Sigma heeft voor de Sport al wel een prijs genoemd namelijk....

Wat me nog een beetje zorgen baart is dat ik zo links en rechts hoor over (flink) verlies aan scherpte en behoefte aan veel licht bij de door mij genoemde Sigma lenzen bij max. zoom. Iemand hier ervaring mee? Ik kan ook niet echt geen goede site vinden die deze lenzen met een kritische review eens flink op de korrel neemt.

Iemand ervaring met de Tamron 150-600 mbt scherpte en lichtsterkte. Hier heb ik nog niet echt op gefocust moet ik eerlijkheidshalve zeggen.

Comment

De lichtsterkte staat gewoon in de spec's, dat ga ik echt niet voor je opzoeken.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            De lichtsterkte staat gewoon in de spec's, dat ga ik echt niet voor je opzoeken.....
            Ze gaan allemaal dicht tot f/6.3 aan het langste uiteinde. Veel valt daar niet over te zeggen; dat cijfer is duidelijk. Toon mij een zoom die merkbaar beter doet op 600mm...
            Pieter
            --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Waar staat dat ik vraag naar de WAARDEN van lichtsterkte? Ik vraag naar praktische ervaring hier omtrend. Maar bedankt voor je zinvolle bijdrage. Als je niets te melden hebt meld het dan niet.
              Last edited by Saxas; 26 november 2014, 10:14.

Comment

Ondertussen twee reviews gevonden:

A full hands-on review of the Sigma 50-500/4.5-6.3 OS HSM optically stabilized super-telephoto zoom

Is the Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX DG HSM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Vergelijking tussen beide sigmalenzen:

Geen dank, graag gedaan!

Comment

Voorbeeldfoto's van de 10 maal zoom:

Sample photos with complete EXIF data and Lightroom edits. Click on any of them to view camera settings, edits and download them as Lightroom presets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
                    Waar staat dat ik vraag naar de WAARDEN van lichtsterkte? Ik vraag naar praktische ervaring hier omtrend.
                    Het heeft zo zijn invloed, maar zoals ik al reageerde, is er eigenlijk geen lens op de markt die beter doet, tenzij een 600mm prime.

In de praktijk ga je je moeten bedwingen om het diafragma niet wijd open te laten tenzij het echt moet. Meestal is het zinvoller om op f/8 te fotograferen met de ISO een stopje hoger, zolang het aanwezige licht dat toelaat.

Verder lijdt ook de autofocus onder het kleine diafragma, maar dat moet je met een korrel zout nemen. Tracking van een bewegend onderwerp zal bij minder goed licht al eens fout gaan, maar je zal al eerder tegen het probleem van te lange sluitertijden aanlopen.

Dit zijn zaken die eigen zijn een lange zoom, en niet specifiek voor de ene of de andere lens. Ik denk dat de Tamron en de Sigma's mekaar weinig zullen ontlopen. Sigma zegt wel dat de sport-versie ontworpen is voor optimale prestaties op 600mm, maar gewicht en prijs zijn een stuk hoger.

Ruim 10 jaar geleden intussen heb ik zelf heel vaak een 10D met 50-500 gebruikt. De resultaten wijd open op 500mm waren steengoed, en de OS betrouwbaar genoeg tot 1/125s, maar we spreken dan wel over een sensor met een goeie 6MP... die is natuurlijk meer vergevingsgezind dan een hedendaagse 16-24MP. Ik denk als je alle vernieuwingen in acht neemt - hogere pixel count, cleanere hoge ISO, betere optische prestaties, betere stabilisatie - dat de kans op geslaagde foto's vandaag minstens even goed is als met mijn antieke setup van toen, maar vandaag heb je veel meer pixels en dus veel meer detail om in nabewerking het beste eruit te halen.
                    Pieter
                    --

Comment

Voorbeeldfoto's van de 10 maal zoom:

https://pixelpeeper.com/lenses/?lens...max=none&res=3
                      Foto's zijn zeker niet allemaal goed, maar dit is wat je volgens mij kan verwachten...
                      The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

Er zitten veel voorbeelden tussen met bewegingsonscherpte, en sommige zijn wijd open ook wel soft, maar de bovenstaande voorbeelden tonen aan waartoe de lens in staat moet zijn.
                      Ik schat de 150-600 (Tamron en Sigma) wel iets hoger in.
                      Pieter
                      --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Het heeft zo zijn invloed, maar zoals ik al reageerde, is er eigenlijk geen lens op de markt die beter doet, tenzij een 600mm prime.
                        Dat is wat ik dus even zeker wilde weten. Heb geen praktische ervaring op deze zoomrange met diverse systemen en het is toch, voor mij, een smak geld die je de deur uit doet.

Verder een duidelijke uiteenzetting van zaken die ik graag bevestigd zag. Bij deze dus. Dank daarvoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Ik schat de 150-600 (Tamron en Sigma) wel iets hoger in.
                          even mbt je schatting nog: de Sigma 150-600 Sports versie zal zeker beter zijn tov Sigma 50-500mm F/4.5-6.3 APO DG OS HSM. De sports zou idd mn vebeterd zijn qua scherpte op het 600mm deel.
                          Durf je ook uitspraken te doen over de C versie hiervan?
                          Las dat de prijzen van de C versie iets rond of iets hoger dan die van de huidige 50-500 zou liggen overigens.
                          Last edited by Saxas; 26 november 2014, 10:58.

Comment

Nog enkele leuke links voor de sigma 150-600 C en S
                            This lens is splash-proof designed for higher durability. It is able to meet the demands that professional photographers would require in challenging shootin...

http://www.sigmabenelux.com Sigma introduceert tijdens de Photokina 2014 twee nieuwe objectieven in het 150-600mm bereik: De Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM...

Comment

even mbt je schatting nog: de Sigma 150-600 zal voor Sports versie zeker beter zijn tov Sigma 50-500mm F/4.5-6.3 APO DG OS HSM.
                              Durf je ook uitspraken te doen over de C versie hiervan?
                              Het is voor iedereen een beetje gokken. Er zijn er nog maar weinig die al deze lenzen al op hun toestel hebben mogen zetten.
                              Ik zou verwachten dat de 3 versies van de 150-600 mekaar in kwaliteit niet veel ontlopen. Door hun beperkter bereik mag je ook verwachten dat ze de 50-500 achter zich laten, zowel in beeldkwaliteit als in AF-snelheid. Op basis van het verhaal van Sigma neem ik aan dat de Sports versie inderdaad aan het langste eind optimaal presteert terwijl de Contemporary en de Tamron wellicht liever een tikkeltje dichtgedraaid worden. Zoals ik in een ander topic al zei, vind ik een "sport-zoomlens" van bijna 3kg niet meer zo handig, maar als sportfotografie tussen 400 en 600mm je ding is, kan je daar wellicht mee leven.

Kortom, ik denk dat de Sigma C en de Tamron boven de 50-500 staan. Ik heb wel altijd een beetje schrik van Sigma lenzen op Canon bodies... ik spreek uit eigen ervaring: mijn 50-500 was subliem op de 10D en 30D maar ging zeer vaak in de fout op mijn 1D. Ik ben nadien voor een 100-400 gegaan, maar toen was er nog lang geen sprake van een 150-600. Ik ben wel onder de indruk van de foto's die al opgedoken zijn - de Tamron zie je hier al geregeld passeren - en ik zou de lenzen graag zelf een keer aan de tand voelen. Uiteindelijk moet jij dat zelf ook doen, voor je zo een bedrag uitgeeft.
                              Pieter
                              --

Comment

Working...
                              X