Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-600 mm F5-6.3 Sport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 150-600 mm F5-6.3 Sport

Voor de geïnteressseerden een eerste (?) Poolse test : http://www.optyczne.pl/index.php?tes...wu&test_ob=337 (met Google translate krijg je een leesbare vertaling).
    Hier (http://www.dpreview.com/forums/post/54642668) vind je ook een vergelijking tussen de Tamron 150-600 en de Sigma.
    Mijn eerste indruk is dat de Sigma scherper is, maar is dat het prijsverschil waard ?
    Ik meen dat de Sigma ook al meteen een stuk zwaarder is...

Graag jullie commentaren aangaande de interpretatie van de grafiekjes...is 38 lpmm zoveel slechter dan 42 lpmm ? (op een FF bij 150mm bv).

mvg,
    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Re: Sigma 150-600 mm F5-6.3 Sport

De Sigma is de betere lens, lijkt me vrij duidelijk als je de grafiekjes mag geloven. Hij presteert overal beter, al is het verschil niet zo groot maar toch, alle beetjes helpen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Dit is appels met peren vergelijken, als ze de sigma 150-600mm C met de tamron zouden vergelijken komen ze redelijkerwijs meer in de buurt.

Comment

Ik ben nog een beetje aan een afwachten en nog niet zeker welke lens ik verkies:

één van de 2 Sigma's (misschien dat die Sports niet echt meer nodig is voor mij), de Tamron of toch maar de 100-400 van Canon.

Mijn Sigma 50-500 is kapot gegaan vorige vakantie (het lock knopje is volledig losgekomen en lens schuift dus altijd uit) en ik zou me wel weer een telezoom willen aanschaffen.

Wacht de testen nog een beetje af maar het gamma wordt wel heel interessant.

mvg

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Iemand al een idee wanneer de sigma 150-600mm in de winkels te koop zijn?

Grts S.

Comment

Sigma BeNeLux heeft daar nog niets van laten horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
              Iemand al een idee wanneer de sigma 150-600mm in de winkels te koop zijn?

Grts S.
              Wacht maar tot het voorjaar: in de winter ligt dit objectief toch maar in de kast: sport of buitenevenementen zijn in de winterslaap en voor natuur\ vogelfotografie is het ook wintertijd.

Comment

Volgens dpreview zou de Tamron iets beter zijn op een crop, en de Sigma beter op FX ?
                Wel zwaar, zou je echt niet beter af zijn met de Canon 100-400 II (evt met een extender 1.4)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Volgens dpreview zou de Tamron iets beter zijn op een crop, en de Sigma beter op FX ?
                  Wel zwaar, zou je echt niet beter af zijn met de Canon 100-400 II (evt met een extender 1.4)?
                  Als het voor een Canon is, dan zal de 100-400 II + een 1,4x teleconverter misschien wel de beste keuze zijn.
                  Maar daarvoor zullen we toch moeten wachten op vergelijkende tests.
                  De autofocus van de 100-400 zonder de teleconverter zal in ieder geval sneller en accurater werken, en de beeldkwaliteit zal waarschijnlijk ook beter zijn dan die van de Tamron en Sigma "supertelezoomlenzen".
                  Ik ben ergens een paar foto's van de nieuwe 100-400 tegengekomen, de onscherpe achtergrond (bokeh) ziet er duidelijk beter (rustiger, zachter) uit dan die van de oude 100-400.
                  Dat is iets waar Sigma en Tamron gewoonlijk ook wel wat problemen mee hebben.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Han Bouwmeester had de lens bij op het Lowland Photo Festival gisteren en had een aantal A3 vogelfotos genomen met de 5DIII.
                    Die zagen er wel goed uit, zeker gezien het slechte weer bij de opname. Hij vond zelf dat ze erg meeviel maar hij is natuurlijk een Sigma man.
                    De kwaliteitscontrole zou volgens hem nu veel beter zijn.

Op de 7DII ging de AF zeer precies zonder hunten, gericht op een donker onderwerp in de zaal.
                    Zeer stevig gebouwd, zoomring vraagt wat kracht.
                    Daarom, en wegens het gewicht van net geen 3kg denk ik dat je een stevige kerel moet zijn om ze in de hand te houden.

Je kan ze met een USB dock zelf tunen, ze kan omgebouwd worden naar een andere vatting en naar het schijnt kan er nog een 1.4 converter op met behoud van AF op f:8.
                    Kost wel het dubbel van de Tamron, maar nog altijd een fractie van een Canon supertele.
                    Zoals Han zelf zei: er zijn niet zoveel mensen die zoiets kunnen kopen (waarmee hij toch ergens aangeeft dat de kwaliteit meegaat met de prijs).

Over de Tamron 150-600 had hij een verhaal dat er eentje 30cm gevallen was met de zoom uit en dat de scherpte er niet meer was.
                    Last edited by palombian; 24 november 2014, 11:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Als het voor een Canon is, dan zal de 100-400 II + een 1,4x teleconverter misschien wel de beste keuze zijn.
                      ....
                      Kan er op die lens nog wel een extender 1.4 worden gebruikt (f4.5-5.6)?
                      http://www.paulvanrooy.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
                        Kan er op die lens nog wel een extender 1.4 worden gebruikt (f4.5-5.6)?
                        Als deze lens plots niet meer compatibel zou zijn met de teleconverter, dan gaan we het vast snel weten.
                        Als je doelt op het verlies van licht... tja dan heb je een body nodig die autofocust tot f/8. Dat was vroeger niet anders, en het ging iets trager dan zonder converter, maar het werkte wel goed (op mijn 1D).
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Volgens de site van Canon is de nieuwe 100-400 compatibel met de extenders.
                          Afgelopen vrijdag ook eens de Sigma 150-600 op mijn camera gehad (foto's moet ik nog evalueren) maar die lens is echt wel heel erg zwaar. Naar mijn gevoel is een statief stomweg een noodzakelijkheid... zeker op een cropcamera op het maximale bereik is het beeld amper (of zelfs niet) stabiel te houden.
                          Wellicht is een 100-400 heel wat handelbaarder.
                          Als je er dan een extender x1.4 of x2 bij hebt, heb je een vergelijkbaar bereik.
                          Hoewel, ergens las ik dat een extender x2 nooit een goede optie is. Waarom eigenlijk ?
                          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                            Hoewel, ergens las ik dat een extender x2 nooit een goede optie is. Waarom eigenlijk ?
                            Extenders zijn in principe gemaakt voor combinatie met tele-primes. Het oplossend vermogen van een zoom is doorgaans wat minder. Met een extender ga je eigenlijk het middenste gedeelte van de beeldcirkel uitvergroot op de sensor projecteren, en dat resulteert in een verlies van detail dat met de huidige sensoren met hoge pixeldichtheid wordt afgestraft. Een 300/2.8 of 400/2.8 met 2x extender levert zeer behoorlijke resultaten, maar de minder moderne primes en zooms trekken het niet. Met een 1.4x extender is de vergroting wat minder, en behoud je dus betere kwaliteit. Zooms verliezen doorgaans ook sneller contrast dan primes als je ze met een extender combineert.
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Mijn 70-200mm met Canon TC 2x III is heel goed bruikbaar en levert nog mooie resultaten op 400mm.
                              Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Working...
                              X