Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-600 mm F5-6.3 Sport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 150-600 mm F5-6.3 Sport

Ik heb de lens even kunnen testen afgelopen vrijdag tijdens de Art & Craft Photoday.
    Hieronder twee foto's vanuit de vrije hand genomen met deze lens met een Canon 60D body.
    De foto's zijn niet bewerkt.
    150 mm 1/800 F 8.0

600 mm 1/800 F 7.1

Comment

En lukte het om de zoomring te draaien terwijl je door de zoeker keek ?

Comment

Ja dit lukte zowel met de draairing als met de push pull, het is wel niet lang vol te houden uit de vrije hand met een lens van 2,8 Kg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
          Ja dit lukte zowel met de draairing als met de push pull, het is wel niet lang vol te houden uit de vrije hand met een lens van 2,8 Kg.
          Ik liep jaren geleden soms van 's morgens tot 's avonds rond met een 50-500. Dat was nooit een probleem. Dit is nog eens 900g extra; het wordt stilaan een beetje van het goeie teveel. De kwaliteit ziet er veelbelovend uit, en 600mm is natuurlijk fantastisch, maar het kan niet de bedoeling zijn dat je altijd een statief meeneemt. Trouwens, er zijn genoeg toepassingen te bedenken waarbij een statief niet eens te gebruiken is (lees: al wat beweegt).

Hoe zit het met de balans? Front-heavy ongetwijfeld, maar biedt een 60D nog iets van tegengewicht of moet je je schrap zetten om niet voorover te vallen? Jammer dat het geen ontwerp met interne zoom is geworden.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Ik liep jaren geleden soms van 's morgens tot 's avonds rond met een 50-500. Dat was nooit een probleem. Dit is nog eens 900g extra; het wordt stilaan een beetje van het goeie teveel. De kwaliteit ziet er veelbelovend uit, en 600mm is natuurlijk fantastisch, maar het kan niet de bedoeling zijn dat je altijd een statief meeneemt. Trouwens, er zijn genoeg toepassingen te bedenken waarbij een statief niet eens te gebruiken is (lees: al wat beweegt).

Hoe zit het met de balans? Front-heavy ongetwijfeld, maar biedt een 60D nog iets van tegengewicht of moet je je schrap zetten om niet voorover te vallen? Jammer dat het geen ontwerp met interne zoom is geworden.
            Er nog een 1D aanhangen enkel voor de balans gaat de zaak niet oplossen.
            De balans bepaal je m.i. zelf door de plaats waar je met je hand het objectief ondersteunt. Dat moet dan wel zijn waar de zoom of focusring zich bevindt.
            Zoals opgemerkt werkt push-pull ook, het zal een kwestie van gewoonte zijn.

Als je bij de Canon EF300 2.8 II of de aangekondigde EF400 2.8 DO II de zonnekap en een extender bijtelt is het gewichtsvoordeel dichter bij 500g dan bij 1kg (en hopelijk zal de fikse meerprijs zich ook vertalen in betere beeldkwaliteit).
            Maar dat is misschien juist de grens tussen uit de hand of op statief met gimbalhead.
            Een monopod kan ook een oplossing zijn.

Het is niet eenvoudig om met 600mm je onderwerp snel terug te vinden, een zoom kan daarmee helpen, ook wanneer het onderwerp te dicht komt.
            Volgens Sigma is de lens geoptimaliseerd op 600mm, ik denk dat ze bedoeld is om te gebruiken zoals hun 300-800, dwz op statief.

Leve mijn 400 f:5.6 van 1200g.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              De balans bepaal je m.i. zelf door de plaats waar je met je hand het objectief ondersteunt. Dat moet dan wel zijn waar de zoom of focusring zich bevindt.
              Ik had eerder gehoopt de zoomring en niet de focusring. Een ontwerpkwestie wellicht...
              Maar los daarvan - als je de linkerhand op de meest logische plek houdt, is de lens dan in balans of neigt ze eerder naar voor of naar achter?
              Met de 50-500 was dat voor mij destijds perfect; de 100-400 schuifzoom had altijd meer (te veel) gewicht achter de linkerhand. Met de 50-500 kon ik dan ook tragere sluitertijden met succes gebruiken.

Als je bij de Canon EF300 2.8 II of de aangekondigde EF400 2.8 DO II de zonnekap en een extender bijtelt is het gewichtsvoordeel dichter bij 500g dan bij 1kg (en hopelijk zal de fikse meerprijs zich ook vertalen in betere beeldkwaliteit).
              Maar dat is misschien juist de grens tussen uit de hand of op statief met gimbalhead.
              Een monopod kan ook een oplossing zijn.
              Het is niet eenvoudig om met 600mm je onderwerp snel terug te vinden, een zoom kan daarmee helpen, ook wanneer het onderwerp te dicht komt.
              Volgens Sigma is de lens geoptimaliseerd op 600mm, ik denk dat ze bedoeld is om te gebruiken zoals hun 300-800, dwz op statief.
              Ik kan je volgen wat betreft de grens tussen handheld en statief. En het kwaliteitsverschil met die primes, daar kan je gerust iets op verwedden.
              Een monopod is niks voor mij. Ik vind het weggegooid geld want ik haal er geen voordeel uit ten opzichte van fotograferen uit de hand.
              Op zich wil ik gerust op statief werken, maar soms is dat gewoon onmogelijk. Ik zie mij geen dag in een dierentuin rondlopen met statief. En zelfs al heb ik een statief bij, dan zou ik nog altijd geregeld uit de hand fotograferen, gewoon omdat het onderwerp niet statisch is. Ik heb dus een beetje bedenkingen bij een "sportlens" van bijna 3kg.

Leve mijn 400 f:5.6 van 1200g.
              Zeker weten!
              Pieter
              --

Comment

Ik vind het in ieder geval wel scherp in zo omstandigheden en met iso 1600
                Wat is prijslijst en waneer ligt hij in de winkel

Grts S.

Comment

Ik heb deze lens even kunnen testen op het Lowland natuurfestival in Bornem, en ik vond dat de handling heel goed meeviel voor zo'n lens.
                  Bovendien had ik de indruk dat de OS zijn werk verbazend efficiënt was.
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                    Hoewel, ergens las ik dat een extender x2 nooit een goede optie is. Waarom eigenlijk ?
                    Ik heb met een x2 extender een test gedaan op de Tamron 150-600mm. Deze extender lag al enige jaren ongebruikt in de kast daar bij gebruik op een 200mm f 2.8 objectief je te veel aan scherpte in levert.
                    Bij gebruik op de Tamron 150-600 mm werkt zoals bekend de autofocus niet. Op welk objectief dan ook: je levert bij gebruik van een 2x extender te veel aan scherpte in. Een krop naar dezelfde uitsnede is (tenminste op een D800) een betere optie en dat toont de foto onder deze link: https://www.flickr.com/photos/moment...s/15696481139/

De bovenste foto is een 100% krop f 10 / 2000sec.
                    De onderste met een Kenko 2x extender. f8 / 640sec deze is duidelijk veel onscherper dan de 100% krop.
                    Op een Nikon D800. Beide uit de hand genomen.
                    Last edited by Eenbes; 26 november 2014, 11:32.

Comment

Veel kans dat het de beste lens wordt die je momenteel voor dat geld kan kopen.

... Ik heb dus een beetje bedenkingen bij een "sportlens" van bijna 3kg...
                      Er staan altijd meer "sport"beoefenaars langs het veld dan er op.
                      Als fotograaf heb je dikwijls geen andere keuze en dan zijn bereik en kadrering belangrijker dan gewicht.

Je kan niet altijd zonder statief, maar dat gewicht gaat ook mee naar boven met de lens.

PS: Ze weegt trouwens 3.200g met zonnekap, ook andere merken sjoemelen hiermee.
                      Bovendien kan je tegenwoordig de statiefring er niet meer afhalen.

Comment

Als fotograaf heb je dikwijls geen andere keuze en dan zijn bereik en kadrering belangrijker dan gewicht.
                        Je kan niet altijd zonder statief, maar dat gewicht gaat ook mee naar boven met de lens.

PS: Ze weegt trouwens 3.200g met zonnekap, ook andere merken sjoemelen hiermee.
                        Bovendien kan je tegenwoordig de statiefring er niet meer afhalen.
                        Een paar jaar geleden zou ik het "gewichtsprobleem" weggelachen hebben. Maar als je op stap gaat met fotomateriaal EN een kleuter, dan verandert je kijk op die dingen en blijft het fotomateriaal geregeld thuis achter. Dan weet je dat het tijd is voor mirrorless

Als je die 600mm nodig hebt, mag er zelfs een zonnekap van een kilo aan hangen, bij wijze van spreken. Als tele-liefhebber zou ik het vandaag dus moeilijk hebben om te kiezen tussen een lichtere 100-400 draaizoom en een joekel als deze die de extra lengte heeft. Gelukkig is er ook nog de Tamron om aan de vergelijking toe te voegen.
                        Pieter
                        --

Comment

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Nikon "C" en de Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Nikon "S" .
                          Vanwaar die "S" en die "C" Welke is de beste voor vogels te spotten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                            Wat is eigenlijk het verschil tussen de Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Nikon "C" en de Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Nikon "S" .
                            Vanwaar die "S" en die "C" Welke is de beste voor vogels te spotten
                            Tot nu toe heb ik er nog geen tests van gezien, maar volgens Sigma zou de duurste van de twee optisch beter moeten zijn.
                            Hoeveel beter die in de praktijk is, dat weet niemand op dit ogenblik (behalve Sigma zelf waarschijnlijk)...

Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

Je kan best wachten tot ze de twee Sigma's en de Tamron aan een vergelijkende test onderwerpen, pas dan weet je welke de beste is voor de foto's die jij wil maken.
                            Met de duurste Sigma zal wel de beste hebben voor alle soorten fotografie, maar die is ook wel een heel stuk duurder.
                            Misschien heb je de duurste niet echt nodig voor wat jij wil fotograferen.
                            De "S" versie zou ook een snellere autofocus moeten hebben, want Sigma geeft zelf op dat die het best geschikt is voor actiefotografie.
                            Als je vogeltjes fotografeert die niet lang stil willen blijven zitten kan je ook wel best een lens hebben die zo snel mogelijk focust, dan heb je toch wat meer kans op bruikbare foto's.
                            Last edited by Black B@ndit; 5 december 2014, 23:52.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Bij Art & Craft staan ze al te koop aan dezelfde prijs ?

Comment

ik heb juist informatie gevraagd bij art & craft de lens zou rond de 1100 euro kosten en rond februari maart zou hij binnen komen
                                www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

Comment

Working...
                                X