Re: De lenzen schrikken mij af bij de overstap naar FF
Inderdaad, zo redeneer ik ook. De D800 hoeft voor mij echt niet. Ik zie niet in dat ik meerwaarde zou halen uit een D800 boven een D610. Elke upgrade tov mijn D70s zal al een grote stap zijn. Ik stel mijn upgrade al een tijdje uit. Toen ik begon uit te kijken viel mijn oog onmiddellijk op de D7100. Ik wilde deze keer gerust het bovenste op de plank gebruiken. Als ik zie hoe plastiekerig en klein die andere camera's zijn, is de D7100 meer mijn ding. Die 75gr extra ga ik niet voelen. Zelfs de D610 komt met zijn afmetingen nog dichter tegen mijn D70s aan, alhoewel die dan weer 160gr zwaarder is. Het is muggenziften, want je krijgt er dan natuurlijk wel full frame voor in de plaats.
Gisteren heb ik wel ontdekt dat ik reeds een lensje heb dat ik al kan gebruiken op een FF: mijn Nikkor 50mm f/1.8 D. Het blijft natuurlijk maar een €140 lensje op een €1500 body, maar het is toch fijn om te weten dat ik iets heb dat ik kan gebruiken in FF modus.
Ik zou gewoon nog moeten uitzoeken hoe blij ik zou zijn met de mijn Sigma in crop modus (10MP) op de D610. Zo kan ik aanschaf van nieuw glas nog even uitstellen, om de stap minder pijnlijk voor de spaarcentjes te maken .
Oorspronkelijk geplaatst door Ief
Bekijk bericht
Gisteren heb ik wel ontdekt dat ik reeds een lensje heb dat ik al kan gebruiken op een FF: mijn Nikkor 50mm f/1.8 D. Het blijft natuurlijk maar een €140 lensje op een €1500 body, maar het is toch fijn om te weten dat ik iets heb dat ik kan gebruiken in FF modus.
Ik zou gewoon nog moeten uitzoeken hoe blij ik zou zijn met de mijn Sigma in crop modus (10MP) op de D610. Zo kan ik aanschaf van nieuw glas nog even uitstellen, om de stap minder pijnlijk voor de spaarcentjes te maken .
Comment