Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussenring v/s omkeer ring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tussenring v/s omkeer ring

    hoi iedereen

    aangezien men budget
    zou ik willen vragen wat de voordelen en nadelen van tussenringen en omkeerring is
    waar ook macro mee mogelijk is
    mischien is deze combinatie slecht voor de lens
    heel graag jullie mening
    de lens die ik ermee zou gebruiken is
    nikon dx 18-105mm

    bedankt alvast

  • #2
    Re: tussenring v/s omkeer ring

    Wanneer je een omkeerring wilt gebruiken, moet je om goed te zijn een objectief hebben waarbij je het diafragma kan vergrendelen door middel van een diafragmaring. De 18-105 heeft bij mijn weten niet zo'n ring. De meeste mensen die met een omkeerring werken gebruiken meestal een 35mm of 50mm prime.

    Als je dus je 18-105 wilt gebruiken voor macro-opnames kan je best tussenringen kopen.
    Ik zou je ook aanraden om direct fatsoenlijke tussenringen met contacten te kopen waardoor je je autofocus kan blijven gebruiken. Bij macro stel je vaak nog manueel scherp, maar het is toch leuk als de AF nog werkt.

    Nog een beetje leesvoer

    http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

    Comment


    • #3
      Re: tussenring v/s omkeer ring

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
      De 18-105 heeft bij mijn weten niet zo'n ring.
      Ik heb deze, inderdaad niet.

      Comment


      • #4
        Re: tussenring v/s omkeer ring

        Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
        Wanneer je een omkeerring wilt gebruiken, moet je om goed te zijn een objectief hebben waarbij je het diafragma kan vergrendelen door middel van een diafragmaring. De 18-105 heeft bij mijn weten niet zo'n ring. De meeste mensen die met een omkeerring werken gebruiken meestal een 35mm of 50mm prime.

        Als je dus je 18-105 wilt gebruiken voor macro-opnames kan je best tussenringen kopen.
        Ik zou je ook aanraden om direct fatsoenlijke tussenringen met contacten te kopen waardoor je je autofocus kan blijven gebruiken. Bij macro stel je vaak nog manueel scherp, maar het is toch leuk als de AF nog werkt.

        Nog een beetje leesvoer

        www.hansbraakhuis.nl/tussenringen.pdf
        wimmeke76
        bedankt voor de reactie en het leesvoer
        grts

        Comment

        Working...
        X